Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

SAS Slutar flyga på Örnsköldsvik – Sveaflyg går in

Tråden startades av A

SAS Slutar flyga på OER..

Sveaflyg går in!

Publicerad den 2019-10-30 14:50
Skriv ett svar
Antal svar: 16

svar

SK197
2019-11-12 12:05

Även Kalmar kommer få tillbaka ATR-produktion från 1 apri då 3 av 4 dagliga går ner från CRJ till ATR. Den sista dagliga går upp från CRJ till A320.

Molle
2019-11-11 23:57

Det rätta antalet ATR är väl totalt 8. 4 på Kastrup och slutligen 4 på Arlanda. Samtliga wetleasade från Nordica av SAS. Detta antal stämmer väl?

AT7
2019-11-10 09:12

Tror det blir 10 ATR från Nordica i SAS.
6 i Danmark (CPH-AAR-BLL) och 4 på Arlanda.
Nordicas ATR som kommer till Arlanda får SAS nya målning.

Gudrun
2019-11-10 01:51

SAS borde satsa mer på typ ATR och bli lite mer klimat smarta!

Upp med händerna
2019-11-08 08:49

SAS har 9 ATR idag, vilket ska minskas till 8 i samband med att Nordica tar övar all ATR-produktion åt SAS. Däremot kommer ändast 4 av dem flyga till/från Sverige medan övriga utgår från Danmark.

Tore
2019-11-07 13:46

Söcke har helt rätt. SAS skall bara ha 4 ATR istället för 5 som nu. OER läggs troligen ner pga kapacitetsbrist och inte dålig lönsamhet.

Söcke
2019-11-07 12:17

Kärran som tidigare användes för Örnsköldsvik omplacerad till Visby. Därav lägger man ner linjen.

Upp med händerna
2019-11-07 10:33

Det borde inte vara att SAS-piloterna inte gillar Remote. Snarare Flybes och Nordicas piloter i så fall.

Göran
2019-11-07 09:34

SAS kannibaliserar på sin egen Umeå-linje genom att flyga Ö-vik. Fick ett tapp på förmodligen runt 20-30000 årspax när man startade Ö-vik.

Olle
2019-11-07 06:01

Det är obegripligt att SAS slutar flyga på Örnsköldsvik. Vad är den verkliga orsaken. Det kan väl knappast vara att piloterna inte gillar RTC som någon menar. Det måste väl vara en ledningsfråga vilka flygplatser man skall flyga på. Det verkar ju som andra bolag tar över med glädje.

Morr
2019-11-02 05:53

Upptagningsområdet är väl inte jättestort? Både kramfors och umeå är väl inom upptagningsområdet? Men lyckas de få lönsamhet så är väl det roligt.

Upp med händerna
2019-10-31 17:35

BRA ska också in med ATR.

thomas
2019-10-31 16:20

Sveaflyg har ett smart upplägg, inte Svenskt AOC,
Körde på Gotland under peak etc, verkar kompetenta

Nils
2019-10-31 15:42

Har varit uppe på tal länge. SAS piloter har länge ifrågasatt RTS, osäkerheten och bristen på redundans att flyga på flygplatser med obemannade torn. Ingen vill kännas vid att det skapar osäkerhet för passagerare och besättning att hamna i situationer där man måste flyga till alternativ flygplatser. Har hänt flera gånger sedan man implementerade fjärrstyrning på Örnsköldsvik.

Varför
2019-10-31 15:33

inte använda befintlig tråd, i ämnet?

Atr
2019-10-31 15:01

Såg nu att Airleap ska flyga den sträckan med en ATR72

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500