propellerplan nödlandade skavsta
Vad vet man mer om detta? Vilken maskin var det som gick i backen?
svar
Det kan även vara TS som gör det. Om kontrakterad CAMO inte har granskningsrättigheter.
Det är en CAMO som normalt förlänger luftvärdigheten. Så fort han skrivit under handlingarna är flygplanet luftvärdigt. CAMO´n skall sedan inom en viss tid sänt in beslutet till Transportstyrelsen. Sedan kan det ta tid innan Transportstyrelsen uppdaterat sin web.
Det är den fysiska handlingen som gäller. Websidan ger enbart information med viss eftersläpning.
skola på skavsta, andra kraschen på kort tid? Hur är det med TS?
Importerade ett plan ifrån tredje land för ett par år sedan och då hängde TS hemsida med. Såg luftvärdigheten där innan jag fick pappret ifrån TS själv.
Det kan vara en viss eftersläpning, innan det nya luftvärdighetsdatumet syn på TS hemsida. Ganska vanligt.
Luftvärdigheten gick ut för SE-MKV den 3/3 iår
SE-MKV