737 Max åter i luften i USA
Äntligen! Vad roligt! När tror ni EASA följer efter?
svar
Boeing settles 737 Max investigation with $2.5B payment
The US Department of Justice announced criminal charges against Boeing related to the cover-up of the 737 Max crashes. Boeing will pay a $2.5 billion fine for lying to the Federal Aviation Administration.
Noen tåler tydeligvis ikke sannheten….eller er svensker igjen velkomne på partikongressen i N-K, den foregår jo i disse dager….??
Jeg etterlyser fremdeles, att du finner ett norskt forum att irritera!
BS, (og “sv pf”) jeg antar EASA vil publisere en godkjennelse av 737 Max på sin web
https://www.easa.europa.eu/home
Jeg etterlyser fremdeles svar fra “sv pf”, jfr mitt forrige innlegg.
For når den innsender påstår at EASA har gitt godkjenning, så må vedkommende sitte på infor neppe noen annen har.
Og, når denne innsender påstår jeg ikke følger med, da er det på tide å komme med den etterspurte info.
ME, jeg sier det igjen, innsender er, jfr andre tråer, ganske så ikke-troverdig, mulig også nå !
Läs gärn https://simpleflying.com/boeing-737-max-unbanned/ för att få information om B737 Max återvändande.
Brazilian airline GOL was actually the first airline to operate a MAX flight in 20 months. Aside from Brazil and the US, Mexico has also approved the MAX, with AeroMexico being the second airline to operate a MAX flight with the newly modified aircraft. Panama also has a MAX back in the sky operated by Copa Airlines.
For example, the US has approved the MAX, but airlines would not be able to use the MAX to fly across Europe while Europe has the type grounded.
@pf Varför anger inte du källa, till dina påståenden? Du anser ju att andra skall göra det.
En innsender her gjør et stort poeng at jeg ikke følger med ifm at EASA skal ha gitt 737 Max lov å fly igjen.
For ordens skyld, bør innsenderen vise til kilde på at slik tillatelse/tilstånd er gitt.
For, som jeg følger med, så kommer jeg til at EASA den 22.Desember 2020 ba om kommentarer til å gi angjeldende flytype en Provisorisk AD.
Jeg tviler sterkt på at EASA gjennom julen har gitt OK, og vil ha innsenders kommentarer til det ?
Kommentaren jeg viser til er postet her 2020-12-30 19:38:52. Jeg forstår det nemlig slik at man har 28 dager til å gi kommentarer til at EASA går videre i sin prosess !
Man måste vara mer insatt i flyg för att förstå problematiken. Man har ringat in piloternas roll när problem som innan uppstår.
Sv (Re: Mackan) Det är mänskligt men inte sanningen “Planet var säkert innan”.
Det har med mycket klara bevis visat sig att B737 Max hade betydande tekniska problem. Det mycket långa flygförbudet beslutat av myndigheter som har kunskap angående flyg är ett mycket starkt bevis. Ett säkert flygplan får inte årslångt flygförbud!
De som förlorat en nära anhörig har nog en annan synpunkt än att flygplanet var säkert!
Planet var säkert innan, om än lite efterblivet konstruerat.
Nu kommer MCAS endast aktivera en gång, om piloterna kämpar emot med trim så slutar det helt. MCAS tar även nu data från båda sensorerna och en tredje syntetisk alfa sensor ska utvecklas framåt, dock fullt säker med 2.
EASA har redan godkänt MAX, före FAA. Det är helt ok att kolla fakta, innan felaktiga kommentarer.
Vad är det för tekniska åtgärder som gjorts på planet för att det ska vara säkert?
Ser på USA-reise i Oktober 21.
Aktuelle dager, Icelandair planlegger anvede Max både på EWR og JFK-rotation til/fra KEF i følge deres bookingssystem.
Antar andre europeiske bolag også legger inn Max i sine planer pre-corona, forutsatt EASA-godkjenning osv.
GOL i syd amerika flyger MAX. American är också snart igång. För de som förstår branschen, så tar det tid att efter lång tid på marken att få igång de.
Hur många bolag har verkligen börjat flyga med MAX nu, det blev ju knappast någon rusning direkt.
”57 procent av amerikanska resenärer är skeptiska med att flyga i flygplanstillverkaren Boeings flygplan 737 Max när de får vetskapen om dess säkerhetsproblem. Det framgår av en enkät som utförts av Reuters och Ipsos. 37 procent svarade att de troligtvis skulle flyga med planet. Efter att det varit i tjänst i sex månader eller mer. Enkäten visar även att endast 39 procent var familjära med Lion Air- och Ethiopian Airlines-krascherna, vilket är ned med ungefär hälften från en tidigare undersökning.”
Från Affärsvärlden.
Lösryckt citat?
Detta är hela ditt svar på Boeings inlägg, för att han anser att MAX har blivit det säkraste planet:
“Sv.Boeing:
”Det säkraste planet” ???!!!
…du är ju mer underhållande än Bagdad-Bob.
Den infantila fantasivärlden tjocka varma filt lägger sig och skydda mot den bistra verklighetens kalla sanningsvindar…”
Ja, underhållningen fortsätter, uppenbarligen i din regi.
Tycker att nu borde det räcka, med påhopp från er bägge.
Men som du säger, MAX framtid blir intressant.
Skriver ALLTID under eget nick. Till skillnad mot somliga.
Underhållningen fortsätter alltså:
Att bara rycka ut ett löst citat gör att man missar kontexten.
Den här diskussionen är längre än så, men det vet du säkert.
Men om vi nu för en stund återgår till ämnet så ska det bli oerhört intressant vad gensvaret blir hos både operatörer och resenärer när jordfräsen ska upp i luften igen efter nästan två (!) år på backen.
Handen på hjärtat så utgår jag ifrån att Max:en ny flyger säkert även om jag generellt tycker att detta flygplan är en flopp, katastrof och en oerhört tråkig avslutning på den fantastiska 737-historien som började redan på 50-talet(!) med 707:an.
När (inte ”om”) något händer med en 737MAX, oberoende om det har med tidigare konstruktionsmiss(ar) att göra eller ej, så är det helt slut. Media kommer att få julafton. Tyvärr.
Det bästa vore nog trots allt att bygga om merparten till frakt för att minska kundexponeringen.
Clint Billton
Den som började med persongreppen var ju du – inte Boeing
Jag citerar: “…du är ju mer underhållande än Bagdad-Bob.
Den infantila fantasivärlden tjocka varma filt lägger sig och skydda mot den bistra verklighetens kalla sanningsvindar…”