Tråden startades av: Dy  2020-11-19 07:11:06
Ang. Svarta hål och polarrullar 
Fortsatt svar till berörda.

Jag vet eftersom jag själv jobbat i kabinen på Dy i många år. Således vet jag alltså att det är upp till varje besättning hur dem väljer att hantera "problemet" med mycket handbagage ombord. Ingen, allra minst bolaget, tvingar, kräver eller förutsätter att vi i kabinen ska bära eller lägga upp bagage. Snarare tvärt om.
Stoppa när det är fullt, låt gaten sköta, deras jobb. Problemet löst?

Om man sätter "problemet" med handbagage, trappor (förstår inte riktigt problemet där?) och rutschkanor för att hjälpa till att få ner bagage i cargo, i paritet till avtal, villkor och löner. Anser man att dessa "problem" innebär att inte ta hand om sina anställda och att det är så fruktansvärt dåligt när man samtidigt får bra betalt, bra scheman och bra avtal (i Skandinavien) bör man nog söka nytt jobb, ja.
Stort lycka till att hitta ett så bra betalt jobb, med så bra villkor med 4 veckors utbildning.
Det ekar....

Angående personal anställda utanför Skandinavien - shame. Enig.

Beklagar till er som haft en dålig upplevelse av företaget, dock levereras god service som regel, inte undantag. Se awards - bästa low cost carrier i hur många år?
Och till er som undrar över ekonomin - återigen - 2 flygplanstyper som inte funkar, dåligt skötta affärer eller otur? Your pick
 

Tillbaka

Pilotshop
BAM
Flygtorgets nyhetsbrev
Flygrevyn