Tråden startades av: BK  2021-04-24 00:32:09
Inrikes 
Det helt optimala är att BRA sköter ALL inrikes trafik ner till Arlanda sedan tar SAS vid för vidare färd utrikes.
BRA har lämpade kärror för inrikes och SAS för Europa.
Klockrent.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Mårten
2021-05-01 01:52:53
SV: Inrikes
@pendlarn
Men vad bra att du är nöjd då.Leverera beror väl på hur pandemin ser ut.Men nu starar BRA 12/5 igen men du kan bli kvar på Leap annars finns det ju båtar.
Tragiskt med kortsynthet.
pendlarn
2021-04-28 13:26:28
SV: Inrikes
Som pendlare VBY-ARN/BMA så är saken klar sedan i höstas,
Air Leap är dom enda som kunnat leverera.

SAS har flugit 4 dagars trafik på värdelösa tider och BRA har man inte sett till på ett år.

Dessutom är SAS lite som Gotlandsaflyg, man hyr in plan och besättning från öststaterna och målar SAS logga på planet.

BRA kan glömma att vi pendlare hoppar på deras plan igen,
man kan inte överge sina kunder och hoppas dom står kvar med
biljetten i hand när andra visat uthållighet och gör allt rätt.
Åker hellre med Postens/Amapolas Fokker 50 än att sätta min fot
på BRA igen.
BK
2021-04-26 20:10:09
SV: Inrikes
Är väl inget som säger att inte BRA skulle kunna landa på ARN om det blev en codeshare.
BK
2021-04-26 20:07:37
SV: Inrikes
M.P
Ja inte många som bryr sig om 15min längre flygtid.Är ju mycket miljövänligare.
M.P
2021-04-26 14:49:55
SV: Inrikes
Tror ni det är populärt att flyga ATR mellan ARN och t.ex. KRN och LLA? Det kommer nog SAS fortsätta köra själva...där passar in BRA in med sin ATR särskilt bra.
Flax
2021-04-26 13:18:31
SV: Inrikes
@BK Med din lösning skulle det återigen bli en monopolsituation. Konkurrens är nödvändig för att produkter och tjänster hela tiden ska utvecklas och kunna erbjudas till rimliga priser.
Sv PM
2021-04-26 12:18:56
SV: Inrikes
BRA vill flyga på Bromma. SAS flyger på Arlanda. Skall det då ingå taxi resa mellan Bromma och Arlanda för en codeshare? Det är att flytta 50 år tillbaka i tiden!
PM
2021-04-25 12:14:38
SV: Inrikes
@Ivar:
Det går väl att lösa med ett code share-avtal.
Ivar
2021-04-24 16:06:10
SV: Inrikes
Vi ute i landet långt från Stockholm som flyger tjänsteresor betackar oss för flygbolag som BRA. Vi vill kunna boka en biljett för hela resan och veta att vi blir väl omhändertagna hela vägen.


PM
2021-04-24 15:23:18
SV: Inrikes
@BK:
Optimalt för vem? Passagerarna? SAS? BRA? Air Leap? Xfly? Cityjet? Norwegian? Aktieägarna? Bankerna? Miljön? Staten? Arlanda? Kastrup? Lufthansa?.......

Marknadsstrategier är alltid baserade på kompromisser. Om du är seriös får du nog utveckla det där lite.
Andreas
2021-04-24 15:02:06
SV: Inrikes
Just det, fri konkurrens är dåligt. Bäst var Aeroflot på Sovjet-tiden. Håller man inte med om det blir man tvångsinternerad i Gulag.
Bengt
2021-04-24 10:44:52
SV: Inrikes
Men SAS vill väl ha Baltiska och Irländska bolag på inrikes Sverige?
Inte ska vi väl stötta svenska bolag?
 

Tillbaka

Pilotshop
Flygtorgets nyhetsbrev
Flygrevyn