Tråden startades av: PnF  2021-05-27 23:31:46
Regional jet vs cityjet 
Är det någon av er kunniga människor på flygtorget som sitter inne på information hur läget ser ut med dessa två bolag? Som det ser ut så har RJ all trafik från Arlanda medans CJ kör från CPH. Någon som vet mer? Är CJ på väg bort? Går det dåligt för något av bolagen?
Tack och hej.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

CRJ900
2021-06-06 08:23:20
SV: Regional jet vs cityjet
Inte alls svårt att säga.
11 piloter och 9 kabinbesättning med bas på ARN.
Robert
2021-06-05 00:44:58
SV: Regional jet vs cityjet
Det är en bas på Arlanda för de som flyger ATR från Arlanda.
Karlsson på taket
2021-06-03 16:19:08
SV: Regional jet vs cityjet
Det är några svenskar som jobbar där om de har Stockholms bas eller inte svårt att säga men de gick bakom ryggen på alla inklusive SPF och skrev ett eget avtal medPAS/Xfly lite märkligt kan jag tycka tror inte man kan kalla det för kollektivavtal.
AT
2021-06-03 09:36:16
SV: Regional jet vs cityjet
Flyger Xfly fortfarande ATR med personal baserade på Arlanda? Eller har de stängt ned Arlanda basen?
BK
2021-05-29 00:50:23
SV: Regional jet vs cityjet
@Andreas
Det är liksom det som är grejen ATR blir mer och mer vanlig.Ingen nyhet då den är fräsch miljövänlig och billig i drift.
Andreas
2021-05-28 09:12:40
SV: Regional jet vs cityjet
SAS och Air Baltic har codeshare till RIX. Xfly flyger TLL och VNO.
Lasse T.
2021-05-28 08:26:00
SV: Regional jet vs cityjet
Jag hörde ett rykte (som kanske inte stämmer, rätta mig om jag har fel.)
Att Regional jet/ Nordica ligger i tvist med f.d Estoian Air anställda, som kräver löner och ersättningar.
Sen att Ryan Air, vill ogiltigförklara stödet från EU.
Klarar Nordica detta isf.
Dom verkar inte ha några egna linjer förutom GEV, bara SK flygningar. Hur ligger allt till tro?
Det är så tyst om vissa bolag tycker jag. Cityjet hör man inte så mycket om heller.
@Andreas
2021-05-28 08:03:22
SV: Regional jet vs cityjet
Någon CRJ trafik mellan Skandinavien och Baltikum i någon större utsträckning lär inte bli verklighet, (mer än enstaka avgångar) eftersom SAS numera kör code-share på airBaltics flygningar med större A223.
Andreas
2021-05-28 07:28:00
SV: Regional jet vs cityjet
Jag antar att du syftar enbart på CRJ900. Xfly flyger nämligen ATR både i CPH och på ARN.

Egentligen ska Xfly flyga CRJ900 mellan Skandinavien och Baltikum, men eftersom efterfrågan inte är tillräckligt stark för det ännu flyger de blandad ARN-trafik i kombination med TLL.

Under tiden bygger CityJet upp sin CPH-bas till att börja med.

I takt med att efterfrågan ökar ska antalet flygplan som flyger för SAS också öka från den låga nivån nu, så inget av bolagen är på väg bort. Rimligen går det dåligt för båda, men så är det ju för alla flygbolag i dessa tider.
 

Tillbaka

Pilotshop
Flygtorgets nyhetsbrev
Flygrevyn