Tråden startades av: Acorn  2021-12-16 16:06:05
Dansk Pilotförening 
Läser att Dansk pilorförening som organsierar SAS piloter kommer att få strejk
understöd från sitt nya moderfack Dansk Metall! De säger indirekt att de kommer att strejka om ledningen står på sig och genomför sina överlevnadskrav.
Är själv SAS sedan massor av år och det kan låta märkligt men hoppas att ägare och ledning väljer omstrukturering eller avveckling före eviga eftergifter till dessa strejkvilliga fack.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

DK
2022-01-27 10:29:07
SV: Dansk Pilotförening
Nytt avtal skrivs i vår.
Då får man se om strejken blir verklighet eller ej.
Strejk?
2022-01-07 09:16:30
SV: Dansk Pilotförening
När skulle en eventuell strejk bli verklighet?
Ålandia
2022-01-05 16:33:11
SV: Dansk Pilotförening
@Lage D

Haha! Roligaste jag läst på länge.
BK
2022-01-05 14:57:59
SV: Dansk Pilotförening
Vad är det som är orealistiskt i piloternas förslag?
@ Lage D
2022-01-05 14:19:32
SV: Dansk Pilotförening
Bra redogjort! KANSKE ett par till lyckas förstå hur saker och ting faktiskt fungerar.
Omikron
2022-01-05 13:03:44
SV: Dansk Pilotförening
Men det är många piloter på SAS som har slutat och börjat på andra flygbolag exempelvis Ryanair, Norwegian och TUI-Fly (som är privata bolag). Det slår alltså hål på myten om att SAS skulle ha några ovanliga villkor för sina piloter.
Lage D
2022-01-05 10:14:43
SV: Dansk Pilotförening
@Jagge. Du verkar leva på en annan planet. Ledningen står först och främst till svars för ägarna. Styrelsen som utses av ägarna måste först och främst följa aktiebolagslagen. Detta innebär att de har ett tydligt ansvar att säga nej till de orealistiska krav som pilotfacket lägger fram och som kommer att sätta SAS på obestånd. Om styrelsen går med på piloternas krav riskerar de bli personligt ansvariga för den ekonomiska skad som de orsakar för ägarna.

Vi lever i en marknadsekonomi inte i ett feodalt samhälle.
@Puckelbro
2022-01-05 10:06:33
SV: Dansk Pilotförening
Intressant inlägg men du avslöjar dig rejält i din sista mening; "Och dessa är förmodligen betydligt sämre an vad ni har idag."

Du vet alltså inte riktigt vad du pratar om utan har köpt in på den allmänna sanningen om villkoren för SAS-personalen. Fakta är att villkoren för för den flygande personalen på SAS idag är under marknadsmässiga. Det är betydligt sämre än t.ex. för nystartade Norwegian.

Kostnaden för den flygande personalen är det som egentligen är intressant. Där ligger SAS p.g.a. dyrt att anställa i Skandinavien något högre än lågprisbolagen men lägre än andra traditionella flygbolag (BA, AY, LH). SAS intjäning och produkt är än så länge mer i linje med traditionella flygbolag så kanske är det dem man egentligen konkurrerar, och borde jämföra sig, med.

Ett problem för SAS är demografin nu när man sagt upp alla unga. Man har bara gammal personal kvar som åtnjuter relativt bra villkor. Detta kan man lätt lösa genom att anställa tillbaka den unga personalen. Eller så gör man det inte om man vill att SAS Scandinavia ska framstå som dyrt vs. SAS Connect, Ryanair m.fl.

Vad SAS verkliga problem är vet inte jag, men jag kan lova dig att det inte är villkoren för den flygande personalen. Kanske är det en stor administration som tynger SAS, eller så är det inte det. Det hade varit intressant att se en jämförelse på detta flygbolagen emellan. Detta är dock lite svårt eftersom olika flygbolag har olika saker in-house m.m. Vad jag förstår från att ha läst en annan tråd här på Flygtorget så har SAS redan för några år sedan genomfört en jättebantning på admin-sidan. SAS borde således ha en liten administration jämfört med andra flygbolag. Någon som vet?
Jagge
2022-01-05 07:24:21
SV: Dansk Pilotförening
Kunde inte säga det bättre själv! Ledningen har inget annat val än att möta fackets krav
Puckelbro
2022-01-04 20:42:35
SV: Dansk Pilotförening
Piloters och i någon mån kabinens löner och villkor grundar sig huvudsakligen på man en gång i tiden fattade beslutet att skattebetalarna skulle betala för att höja dessa människors status. Utan något egentligt utgiftstak. Men då var branschen helreglerad.

Idag är branschen officiellt, men inte i praktiken, avreglerad och konkurrens ska råda. Ändå fortsätter man pytsa in skattemedel för att bevara löner och övriga villkor som helt enkelt inte är hållbara om verksamheten ska bära sig av egen kraft. Hela idén med pilot och kabinstrejker i de gamla bolagen är att det ska in mer skattepengar för att historiskt bortskämda grupper ska kunna fortsätta vara just bortskämda. Jag har inga problem med att piloter m.fl strejkar, däremot ogillar jag starkt att man pytsar in skattemedel för betala för deras krav. Strejka så mycket ni vill. Men om er arbetsgivare inte klarar av att göra vinst över en konjunkturcykel så bör det bli konkurs. Det är först efter att man tagit bort de statliga pengarna som man kan prata om marknadsmässiga löner och villkor. Och dessa är förmodligen betydligt sämre an vad ni har idag.
@SAS
2022-01-04 16:45:14
SV: Dansk Pilotförening
Väldigt omfattande. Skulle det bli strejk så har Danska Metall lovat SAS en total nedstängning i sympatiseringssyfte. Tanke på att större delen av danskt näringsliv går under D-Metall så blir det enorma konsekvenser. Tänk er att Kastrup stängs under ett par veckors tid. Oops! Vad gör SAS nu?
EBG som är med i Saco-fack
2022-01-04 16:43:41
SV: Dansk Pilotförening
Vilken cirkus det är på det här stället...

Skulle gissa att de flesta som skriver kommentarer som har negativ ton gentemot facken i det här fallet antingen sitter med aktier i SAS och kommer att tappa ordentligt med pengar vid en strejk eller är smått egoistiska EuroBonusmedlemmar med Guld/Diamant/Fiskmås som är rädda för att behöva börja om från början i ett annat lojalitretsprogram. Möjligen någon kan vara anställd på Svenskt Näringsliv men känns mer som att de tillhör den vanliga klagomuren på Business Class Forum kanske...

Oavsett så har vi lagstadgad strejkrätt i Sverige och om den kommer att nytjas så är det ett bevis på att systemet funkar. Att ni inte kan få en halvdan polarrulle den dagen och ett konto påfyllt med EB-poäng får ni ta och leva med eller starta ett politiskt parti som skrotar all form av anställningstrygghet som finns.

Väl mött!
/EBG som är med i Saco-fack
SAS
2022-01-04 14:40:29
SV: Dansk Pilotförening
Hur stor del av SAS skulle påverkas direkt från danska sidan i dagens läge?
Acorn
2022-01-04 11:32:57
SV: Dansk Pilotförening
Hoppas innerligt att ledning och ägare tar tag i detta historiska problem fullt ut denna gång även om det betyder slutet för det SAS vi idag känner. Har själv arbetat där i många år och strejker har oftast slutat med eftergifter. Det har givit vissa grupper intryck att att man alltid till sist bara man strejkar länge nog, får sin vilja igenom. Jag känner starkt att ledningen har alla mandat de behöver för att ta slutstriden även om jag hoppas att det inte skall komma dit.
Svar Leif
2022-01-04 09:59:17
SV: Dansk Pilotförening
Oj då. Känsligt ämne detta
Cry me a river
2022-01-04 09:49:22
SV: Dansk Pilotförening
Det SAS piloterna nu genomgår är inget nytt inom SAS många personalgrupper som blivit outsourcade, uppsagda inom SAS tidigare men då har det varit knäpptyst ifrån piloter men nu när det drabbar dom själva då är det det så himla synd om dom och dom måste gråta ut i media.
Jag har svårt att känna sympmati för sådant, hade man varit enade i bolaget så kunde SAS stå sig starkt men för mycket splittring mellan personal i länderna i SAS och piloterna tänker som vanligt bara på sig själva inte på hela SAS.
ex SAS pilot
2022-01-04 09:49:10
SV: Dansk Pilotförening
Tycker det är trist att tillbakavarande ex kolleger verkar vara väldigt uppsatta på att köra nån hämndaktion mot SAS. Inget är tydligen viktigare för facken än att ” ge igen” Det kommer betyda slutet för SAS.
@@The Viking
2022-01-04 09:37:57
SV: Dansk Pilotförening
Historiskt har alla 4 SAS pilot fack varit fantastiskt bra på att mjölka ur så mycket som överhuvudtaget möjligt ur bolaget. Utan någon form för hänsyn till hur bolaget går.
Ett exempel är såkallade ” gröna boken” med helt otroliga krav på förmåner.
Piloterna har själva stor del av ansvaret för hur det har blivit för dom.
Girigheten har sin pris
Det är inte piloter som ska styra bolaget, det har man ingen kompetens att göra.
The Viking
2022-01-04 09:19:21
SV: Dansk Pilotförening
@SASare och andra Försök ta in att SAS inte är något statligt sysselsättnings projekt. Memn däremot ett privat aktiebolag som är till för kunderna och för ägarna.
Leif D
2022-01-04 07:34:28
SV: Dansk Pilotförening
Vilken smörja! Menar ni att piloterna på SAS är det som gör skillnaden betyder detta också att det är - mycket - tack vare piloterna att SAS halkar efter, tappar marknadsandelar och gör miljardförluster (bl.a pga av alla strejker). Att SAS-piloter skulle vara en "konkurrensfördel" gentemot andra flygbolag som Ryanair, Lufthansa, Easyjet, BA med flera är i nivå med att "tro på jultomten".

Dessutom när SAS outsourcade mellan 5000-7000 jobb till Indien och balstaterna från Stockholm, Oslo, Bergen, Sveg, Örnsköldsvik och Köpenhamn för cirka 10 år sedan var pilotföreningarna knäpptysta och tyckte förmodligen att det var helt OK bara piloterna fick vara ifred. De "excelgubbar" som ni piloter talar om är välutbildade och eftertraktade akademiker som efterfrågas på hela arbetsmarknaden och som SAS gör helt rätt i att värna om.

Det SAS gör nu har ett stort stöd från en stor majoritet av aktieägarna (inklusive minoritesägarna danska och svenska staterna) och nästan alla SAS-anställda.
Andreas
2022-01-04 07:09:51
SV: Dansk Pilotförening
Inte drabbas? Hur tänker du nu? Det finns många personalgrupper inom ett flygbolag, men administrationen "drabbas" väl ändå hårdast? Inom SAS Connect skapas jobb för flygande här i Skandinavien. SAS Connects administrativa tjänster ligger däremot i Dublin.
Minoritet
2022-01-04 00:17:35
SV: Dansk Pilotförening
Är det inte konstigt om ”flygande personalen” är ett minoritet i ett flygbolag? Känns som något är lite tokigt om så är fallet? Spontant borde väl flygande personalen vara en majoritet?
Svar Leif
2022-01-03 21:42:07
SV: Dansk Pilotförening
Klart de andra inte är emot förändringarna - de drabbas ju inte själva av den. Dom som inte är flygande personal alltså. Förändring är alltid positivt, så länge det inte drabbar en själv…
@Leif D
2022-01-03 17:33:07
SV: Dansk Pilotförening
Ja du Leif, där sa du något väldigt intressant ändå. Varför ger sig SAS-ledningen på denna "minioritetsgrupp" då i sånt fall i tron om att räddningen ligger där rent ekonomiskt? Det får du gärna förklara för mig och oss andra som undrar. Kan det inte vara så rent krast, att den stora majoritetet som bara lallar runt är så in i helsike rädda om sina egna jobb, att ingen vågar säga vad man tycker?!

Jag tror så här: SAS-ledningen vill visa sitt missnöje och sin makt mot sina piloter efter all förnedring som ledningen har fått utstå i form av stejker och havererade avtalsförhandlingar genom åren, så pengarna spelar ingen större roll i sammanhanget. Dom stora förlorarna är SAS själva och det vet majoriteten om och det är ni som får söka A-kassa i vår tyvärr.

Dom enda som kan hållas ansvariga för det är SAS själva. Så sluta hacka på piloterna tack! Dom är det viktigaste och dom mest värdefulla ett flygbolag har. Något mer plikttrogna, lösningsorienterade och anpassningsbar yrkesgrupp kan man inte hitta. Men det förstår inte excell mannen som sitter direkt under VD:n.
Leif D
2022-01-03 14:14:23
SV: Dansk Pilotförening
Det är i stort sett bara en minoritet av SAS anställda som är emot förändringarna. En stor majoritet av de som arbetar i SAS stöder ledning och styrelse i sin strävan att rädda flygbolaget genom krisen. Piloter är en klar minoritet av SAS-anställda. Varför tror denna minorietet att det är de som bestämmer?
SASare
2022-01-03 12:19:05
SV: Dansk Pilotförening
@the viking: Jag har lämnat in en polisanmälan om förtal för det inlägget du skrev.
@The Viking
2022-01-03 11:57:50
SV: Dansk Pilotförening
Det handlar om till vilket pris man räddar ett bolag. Facken har vänt och vridigt på varenda sten för att hjälpa SAS genom krisen. Tyvärr så har SAS kastat alla förslag i papperskorgen. Så facken har gjort vad dom kan i den delen. Arbetstagarna såsom piloter och kabinpersonal kan inte acceptera vad som helst heller, allra minst att deras jobb ersätts av "kontraktare" i bemanningsföretag. Ingen kan förvänta sig någon lojalitet från personalen om företaget inte värnar om arbetsrätten och respekterar ingångna avtal, det säger ju sig självt.

Jag skulle också gärna vilja veta vad för typ av förmåner du pratar om? Vilka du jämnför med? Varken piloterna eller kabin har haft några som helst förmåner i SAS annat än att ständigt vara i hotets loop genom åren.

SAS framtid är med andra ord helt ointressant för dom anställda just nu. Ingen bryr sig om företaget konkar eller inte eftersom personalen ändå inte är medräknad i SAS framtid.
@The Viking
2022-01-03 11:54:36
SV: Dansk Pilotförening
Ursäkta men vilket skitsnack! Var får du allt ifrån? Bara för att facken inte går med på exakt allt som SAS ledning vill genomföra så menar du att de anställda är intelligensbefriade och vägrar att vara med och rädda SAS?!

Facken är villiga att gå med på väldigt mycket. Men de kan t.ex. inte gå med på att markant försämra sina villkor (igen) samtidigt som jobben förvinner till nystartade dotterbolag. Om SAS ledning vill göra detta tillsammans med facken kan de åstadkomma väldigt mycket. Vill SAS ledning göra detta i strid med facken kommer de inte åstadkomma ett smack mer än en konflikt i vår som blir spiken i kistan för SAS.

Fråga dig också vad SAS högsta ledning har bidragit med för att rädda bolaget? De avstod halva sin lön i tre månader i pandemins början. Sedan dess ingenting. Uselt ledarskap att inte gå längst fram i ledet och visa var skåpet ska stå.

Vem är du The Viking som konsekvent svartmålar SAS personal och fackföreningar utan att du verkar ha fakta i målet? Så tråkigt att läsa!
The Viking
2022-01-03 10:27:47
SV: Dansk Pilotförening
Tydligen finns bara ett att göra för SAS, eftersom att verklighetsfrånvända fackföreningar vägrar att inse att bolaget måste anpassa sig till nya verkligheten.
En eller annan form för rekonstruktion där alla sägs upp och nyanställningar på bemannings bolag kommer bli verklighet.
Är piloterna , och kabinpersonalen verkligen så intelligensbefriade att man vill offra bolaget för sina principer och nuvarande förmåner. Kanske bättre om facken insåg att man måste vara beredda att vara med atträdda bolaget, istället för att lägga ner bolaget.
Kanske bra att tänka på för facken, att de blir irrelevanta om SAS läggs ner.
Martin
2021-12-23 13:18:14
SV: Dansk Pilotförening
I Danmark är det facket som styr bolagen. Så har det varit länge på SAS. Nu har de även tagit kontrollen över Cityjet

God Jul!
@Sanna
2021-12-18 07:31:26
SV: Dansk Pilotförening
Och vilka gånger har SAS piloter gått i konflikt när dom inte fått?
CC
2021-12-18 01:59:05
SV: Dansk Pilotförening
Och vad gör en strejk?
Jo ännu mer kostnad för ett blödande bolag.Ännu mindre jobb chanser!
Benta
2021-12-17 16:19:02
SV: Dansk Pilotförening
Klart att det är ägare och ledning som skall styra ett företag. Deras nr1 är inte att ha nöjda medarbetare utan lönsamhet. Kan man uppnå båda är det toppen men
i den ordningen. De som bara gnäller på ledning mm. förstår inte verkligheten och om dessa också tror att de kan strejka sig till något i dessa tider kommer att besvikna.
Ni behöver inte gilla det som sker men desto fortare ni accepterar situationen ju bättre.
LLA
2021-12-17 15:51:48
SV: Dansk Pilotförening
@lla. Nej som pilot vill du antingen inte förstå eller förstår inte vad ett aktiebolag är. Jag säger inget om att det är brott under aktiebolagslagen att förhandla. Jag säger att styrelsen har ett ansvar att se till aktieägarnas bästa och att skydda kreditgivare så att bolagets existens inte hotas. Om styrelsen inte gör detta riskerar de att bli personligt ansvariga och skadeståndsskyldiga gentemot aktieägare, kreditgivare och myndigheter som Skatteverket. SAS är ingen myndighet eller ideell förening som kan få anslag från det offentliga för kasta pengar i sjön eller ge allmosor. Styrelsen måste göra allt i dess makt att säkerställa bolagets överlevnad. Att tidigare gynnade personalgrupper gnäller på ledningen är komiskt och liknar beteendet från ett mycket bortskämt barn.
@LLA
2021-12-17 15:25:34
SV: Dansk Pilotförening
Stackars Er med aktieportfölj! Börja grina då. Piloterna försöker trygga sina jobb och försöker få sin arbetsgivare att följa ingångna avtal. Vi skiter väl i aktieägarnas portfölj på samma sätt som ni skiter och spyr galla över piloterna i ett kör. Fula arbetsgivare konkar förr eller senare och nu är det väl SAS tur.
Damien
2021-12-17 14:26:33
SV: Dansk Pilotförening
Det ska också understrykas att de flesta aktieägare står bakom SAS.
@LLA
2021-12-17 13:33:23
SV: Dansk Pilotförening
Du menar att förhandla vid en förhandling är ett lagbrott? Är inte insatt i de olika sidornas krav men det du påstår förlöjligar bara dig.
sv@Sanna
2021-12-17 12:44:13
SV: Dansk Pilotförening
" Det är helt lagligt att ta till strejk som stridsåtgärd i en konflikt mellan fackförbund och arbetsgivare." Dock ej under gällande avtalsperiod.
Läs gärna på innan du häver ur dig saker.
LLA
2021-12-17 10:15:39
SV: Dansk Pilotförening
@Gugge. SAS-ledning och styrelse har bara ett val - att inte backa. SAS är ett företag som lyder under svensk aktiebolagslag vilket gör styrelsen ansvarig för att säkerställa aktieägarnas investeringar och bolagets åtaganden gentemot kreditgivare - inte att säkerställa piloters livsstil och livstidsanställningar. Att backa och ge efter för pilotföreningarnas krav är förmodligen ett lagbrott då styrelsen är skyldig att ställa in betalningarna och göra en kontrollbalansräkning när halva aktiekapitalet är förbrukat. Styrelse och ledning är skyldiga att presentera en plan så att bolaget kan återställa aktiekapitalet. Aktiekapitalet kommer inte att kunna återställas med nya pilotstrejker och otidsenliga pilotavtal som piloter i konkurrerande flygbolag bara kan drömma om.

Sannolikheten att piloterna denna gång sänker SAS för evigt är mycket stor. Företrädarna i pilotföreningarna verkar leva på en annan planet och tro att aktiebolagen inte gäller för SAS. Dags för alla anställda i SAS att se om sitt hus och gå med i a-kassan. Ni kan tacka piloterna som ger er denna framtid.
@Sanna
2021-12-17 09:59:30
SV: Dansk Pilotförening
Snälla, läs på lite innan du häver ur dig saker! Det är helt lagligt att ta till strejk som stridsåtgärd i en konflikt mellan fackförbund och arbetsgivare. Jag kan garantera att alla dom strejker som har genomförts har varit fullt lagliga.
Sanna
2021-12-17 09:20:28
SV: Dansk Pilotförening
SAS följer avtal lika litet som piloterna följer avtal. Piloterna kanske ska tänka på vem det är som faktiskt betalar deras lön. Är det SPG eller är det SAS? Precis. Det är SAS. I anställningsavtalet står det att man ska infinna sig på arbetet, och strejk är de facto ett avtalsbrott. Hur lojala var piloterna då de höll på att strejka SAS i konkurs för två år sedan?

Fredrik
2021-12-16 21:33:00
SV: Dansk Pilotförening
Med några i både dansk som svensk ledning vägrar att återanställa sin gamla personal som de skrivit avtal med men nu helt struntar i att följa, hur tror ni att personalen känner? Uppskattade? Gjort ett bra jobb? Jobbat och pluggat in Airbus ratingen för att tjäna SAS så bra de bara kunde? Gått ned i lön? Man kan ju undra varför ledningen visar sin uppskattning genom att inte följa avtal, inte ta tillbaka sin personal som kan företaget och jobbet? Tror ni verkligen att de stillatigande låter detta ske? Både ledning och personal kommer att vara utan SAS Main och allt tillhörande i april och Sverige får efter 75 år säga adjö till vårt fina Inrikes flygbolag.
Fredrik
2021-12-16 21:23:53
SV: Dansk Pilotförening
Med några i både dansk som svensk ledning vägrar att återanställa sin gamla personal som de skrivit avtal med men nu helt struntar i att följa, hur tror ni att personalen känner? Uppskattade? Gjort ett bra jobb? Jobbat och pluggat in Airbus ratingen för att tjäna SAS så bra de bara kunde? Gått ned i lön? Man kan ju undra varför ledningen visar sin uppskattning genom att inte följa avtal, inte ta tillbaka sin personal som kan företaget och jobbet? Tror ni verkligen att de stillatigande låter detta ske? Både ledning och personal kommer att vara utan SAS Main och allt tillhörande i april och Sverige får efter 75 år säga adjö till vårt fina inrikes flygbolag.
Benny
2021-12-16 20:11:42
SV: Dansk Pilotförening
Alla stora bolag i Europa har fackföreningar där piloter och kabinpersonal är anslutna till. Dom bolag som inte sköter sig och som försöker försämra villkoren för sina anställda riskerar att drabbas av strejk. Det händer lite då och då. Ledningen har alltid ansvaret för hur personalen behandlas i form av arbetsmiljö och arbetsvillkor. SAS har varit i särklass det mest bedrövliga när det kommer till personalpolitik. Är väl bara en tidsfråga innan piloterna organiserar sig även i Connect. Då sitter SAS återigen i skiten. Byt ut ledningen istället!
LLA
2021-12-16 20:05:41
SV: Dansk Pilotförening
Håller med att något annant än omstrukturering eller i värsta fall avveckling finns inte. Ett sätt att strukturera om bolaget är att den danska och svenska staten köper hela SAS och lägger den svenska delen under Skansen och kanske den danska under Tivoli Copenhagen som en turistattraktioner från det förflutna.
Damien
2021-12-16 20:04:02
SV: Dansk Pilotförening
Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att de strejkar och således blir arbetslösa. Då kommer de att stå där med grisen i säcken med känslan av att sålt smöret men tappat bort pengarna.
Gugge
2021-12-16 19:59:40
SV: Dansk Pilotförening
Japp! Nu kommer tsunamin att skölja över riktigt ordentligt. Danska metall har sådana penningmuskler som SAS inte ens kan stava till. SPG framstår som en liten frimärksklubb i jämförelse. SAS-ledningen har faktiskt bara ett val i det här och det är att backa ordentligt. Återanställa alla uppsagda först och sen kan dom starta upp hur många plattformar dom vill. Då är ju alla nöjda och glada och strejken avblåses. Har inte SAS råd med det så får väl man skippa att starta nya bolag tills man får råd. Det åligger alla att först göra rätt för sig och det gäller även SAS.
@Acorn
2021-12-16 18:37:18
SV: Dansk Pilotförening
Haha roligt att du "är" SAS och vill att det läggs ner. Vilka avtal tycker du ska råda? Beskriv gärna.

Själv är jag Ryan vill att dom lägger ner istället för att förhandla vid sina förhandlingar.
Strejkvilliga
2021-12-16 18:33:03
SV: Dansk Pilotförening
Strejkvilliga säger du. Det är alltid sista utväg att gå till strejk. Det är alltid företagets ansvar när strejk bryter ut, knappast arbetstagaren. Alla piloter och kabinanställda i SAS vill SAS bästa!
Eric
2021-12-16 17:58:45
SV: Dansk Pilotförening
Håller med till 100%. När ska dessa datanördar inse att dom inte är piloter. Annat på Pappas tid, jaktviggen rakt ner till 100f. Ber till gud varje gång jag flyger. Sex månaders flygskola borde inte räcka.
 

Tillbaka

Pilotshop
Pilotshop
Flygtorgets nyhetsbrev
Flygrevyn