Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Förslag: De här fem långlinjemaskiner kan lämn …

Tråden startades av Babben

SAS största misstag var att följa Lufthansa och lägga framtiden i Airbus. Dom skulle kört på Boeing

Publicerad den 2022-09-16 20:57
Skriv ett svar
Antal svar: 5

svar

Fakta 2.0
2022-09-28 11:41

Airbus 320 och 350 har haft bäst records längs hela resan i SAS.

B737 Max
Groundad i åratal. Än idag ångest generator bland crew och pax.

B787
Ala 737 Max ett problem barn.
Dom sista 900/1000 versionerna har blitt bättre men SAS hade köpt äldre versionen.
Då hade SAS konkat stenhårt ala DY.

B777
Enda Boeing planet som varit en money maker för Boeing sista 5-10åren
Men för stor och dyr för SAS.

Babben
Somna om…

Anarkist
2022-09-17 23:33

@ Babben, nej du har 100% fel. Att välja att satsa på en Airbus flotta var och är det enda vettiga beslutet.
B737 är antikt, och Boeing inget att sätta emot A321LR. Och A330 är ett väldigt modernt, kostnadseffektivt flygplan.
SAS misstag var att beställa A350 som är för stora och för dyra för SAS
Bättre var om ma hade beställt A330 neo.

Linkan
2022-09-17 16:15

Det hade varit ett mycket stor misstag om man valt Boeing!

Boeings nya och uppdaterade maskiner har hittills varit en katastrof med flygförbud mm.

Airbus är betydligt nyare konstruktion med stora fördelar.

PnF
2022-09-17 15:08

Tror snarare SAS stora problem är att man vill äta alla kakor och ha dem kvar. Att vara ett så litet flygbolag och ha så många olika typer av flygplan skapar en otrolig komplexitet med hänsyn till hur man kan nyttja/schemalägga och träna piloter och cabin crew men även en stor komplexitet med hänsyn till tekniker och reservdelar.

En admin
2022-09-17 12:37

På vilket sätt är det ett misstag?

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500