KopplingDenna forumtråd handlar om följande nyhet:

Förslag: De här fem långlinjemaskiner kan lämna SAS

Flygnyheter, Redaktionen, 2022-09-08
SAS har för många långlinjemaskiner. Nu är det bestämt vilka fem som ska lämna flottan tillsammans med ytterligare fem medeldistansflygplan.

Läs hela nyheten (Öppnas i nytt fönster)

 Tråden startades av: Babben  2022-09-16 20:57:04
KopplingFörslag: De här fem långlinjemaskiner kan lämn ... 
SAS största misstag var att följa Lufthansa och lägga framtiden i Airbus. Dom skulle kört på Boeing

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Anarkist
2022-09-17 23:33:06
SV: Förslag: De här fem långlinjemaskiner kan ...
@ Babben, nej du har 100% fel. Att välja att satsa på en Airbus flotta var och är det enda vettiga beslutet.
B737 är antikt, och Boeing inget att sätta emot A321LR. Och A330 är ett väldigt modernt, kostnadseffektivt flygplan.
SAS misstag var att beställa A350 som är för stora och för dyra för SAS
Bättre var om ma hade beställt A330 neo.
Linkan
2022-09-17 16:15:43
SV: Förslag: De här fem långlinjemaskiner kan ...
Det hade varit ett mycket stor misstag om man valt Boeing!

Boeings nya och uppdaterade maskiner har hittills varit en katastrof med flygförbud mm.

Airbus är betydligt nyare konstruktion med stora fördelar.

PnF
2022-09-17 15:08:47
SV: Förslag: De här fem långlinjemaskiner kan ...
Tror snarare SAS stora problem är att man vill äta alla kakor och ha dem kvar. Att vara ett så litet flygbolag och ha så många olika typer av flygplan skapar en otrolig komplexitet med hänsyn till hur man kan nyttja/schemalägga och träna piloter och cabin crew men även en stor komplexitet med hänsyn till tekniker och reservdelar.
En admin
2022-09-17 12:37:13
SV: Förslag: De här fem långlinjemaskiner kan ...
På vilket sätt är det ett misstag?
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
Pilotshop
Flygtorgets nyhetsbrev
Flygrevyn