Tråden startades av: Jeppe  2022-09-22 15:37:32
Var är OY-VKI? 
OY-VKI har inte synts till sedan planet åkte ned till Abu Dhabi, måste ju vara en månad sen eller mer? kommer planet tillbaka i trafik?? Eller vad händer?? Nån som vet?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Henke
2022-12-02 16:51:07
SV: Var är OY-VKI?
OY-VKI beräknas nu tillbaka i slutet av denna månad. Väntar fortfarande på delar.
@peal
2022-12-01 17:54:57
SV: Var är OY-VKI?
Det är Smartlynx crew.
Pontus
2022-11-30 14:54:27
SV: Var är OY-VKI?
Någon som vet vem som utför C-check åt Sunclass i Abu Dhabi?
peal
2022-11-29 12:51:23
SV: Var är OY-VKI?
Fredagens (2/12) flygningar till från Kap Verde kommer tydligen utföras med A333 från Smartlynx Airways. Om det är Sunclass egen personal på flighterna framgår ej.
@Daniel
2022-11-07 16:45:59
SV: Var är OY-VKI?
Ska nog inte lita så mycket på vad som står på Ving, det kan ändra sig snabbt i verkligheten och ibland från dag till dag.
Daniel
2022-11-06 20:32:14
SV: Var är OY-VKI?
@Klasse - det är åtminstone inget som syns hos Ving än så länge. Det är fortfarande planerat att den ska flyga till Kap Verde från Stockholm den 18 november. Huruvida den kommer gå tidigare än så orkar jag inte leta igenom :-).
Klasse
2022-11-05 09:11:28
SV: Var är OY-VKI?
OY-VKI kommer nog bli mer försenad, den väntar på delar som beräknas komma kring 14e november.
Daniel
2022-11-01 20:00:26
SV: Var är OY-VKI?
@@JM - det kan säkert stämma för kollar man bokningsdialogen hos Ving så ligger det inlagt att det är Sunclass Airlines A330-343 som kommer flyga Kap Verde - Arlanda den 18 november. Så förhoppningsvis så kommer den tillbaka då. Det innebär att tillgången till långdistansplan blir lite ljusare inför trafikstarten till Thailand i december eftersom man då har CS-TKY, OY-VKF och OY-VKI att röra sig med även om CS-TKY enbart kommer flyga till Thailand.
@JM
2022-11-01 16:44:17
SV: Var är OY-VKI?
CS-TKH är inhyrd t.o.m 15/11, så gissar på att -VKI inte kommer tillbaka före.
JM
2022-11-01 13:04:30
SV: Var är OY-VKI?
Noen som vet hvor lenge VKI blir borte og hvorfor den har vært borte så lenge?
Arne
2022-10-19 16:45:13
SV: Var är OY-VKI?
CS-TKY nu i Naples, samma som OY-VKO. Ska den förberedas där med inför vintersäsongen?
@charterproffset
2022-10-08 09:38:41
SV: Var är OY-VKI?
Var har du fått att CS-TKY ska in på danskt reg???
Det har ju sagts tydligt från början att Sunclass gör en sk drylease av denna maskin, dvs man hyr in maskinen och ingen personal. Så denna kommer flyga med sitt vanliga portugisiska reg fast med Sunclass personal. Hade Hiflys personal flugit hade det stått "operated by Hifly" på flighterna.
Daniel
2022-10-06 21:07:04
SV: Var är OY-VKI?
@Charterproffset - Aha, så HiFly planet kommer alltså bli dansk registrerad under tiden den används hos Sunclass Airlines, det förklarar ju varför det inte står något om HiFly i bokningsdialogen hos Ving. Då kommer den alltså heta något med OY- i registreringen?
Charterproffset
2022-10-05 20:56:38
SV: Var är OY-VKI?
VKO ska snart få in sätena dock inte business och det kommer ta c:a 3 månader. Fram tills dess kommer Hi-fly neon in på dansk reg och flyger över vintern därav att det inte längre står hi-fly på vings hemsida utan bara Sunclass då den kommer att ingå i flottan över vintern :)
Daniel
2022-10-01 10:19:56
SV: Var är OY-VKI?
@Klasse - det ska bli oerhört intressant att se vem som får rätt. Du säger att det är Sunclass Airlines egen nyinförskaffade kärra som ska flyga från december medans två stycken i denna tråd hävdar motsatsen. En sak som styrker att det är HiFly som ska flyga är att det på vissa avgångar är möjligt att boka Business Class, något som saknas på OY-VKO vad jag vet
Klasse
2022-10-01 09:57:52
SV: Var är OY-VKI?
OY-VKO kommer vara den som startar flighterna till Thailand i början på December.
Daniel
2022-10-01 07:13:21
SV: Var är OY-VKI?
@Charterproffset - jag tycker det är märkligt att det inte framgår bättre att det är just HiFly som ska flyga åt Ving i vinter. Kollar jag flygningar till Thailand så framgår det inte mer än på de flygningar där du kan välja Business Class.
Daniel
2022-09-30 16:14:52
SV: Var är OY-VKI?
@Charterproffset - är du verkligen helt säker på det? Det framgår inte någonstans i bokningsdialogen hos Ving att det är HiFly som ska flyga åt Ving.
Charterproffset
2022-09-29 17:46:59
SV: Var är OY-VKI?
Det blir Hi-fly neon som kommer ligga och flyga HKT fram tills mars men den verkar också bli försenad. VKI kommer att bli kvar några år till :)
Hasse
2022-09-28 12:11:40
SV: Var är OY-VKI?
@vkg - ursäkta @vkg men 330-900neo står uppskrivet 2/12 från Stockholm till Thailand? Ni skriver start feb -23? Står det fel i Vings utbud då - vilken 330-900neo är det då annars? Vet att VKO målas till Sunclass-färger i Shannon, Irland just nu…är den inte flygklar och redo därefter målning?
Även sett i bokning att OY-VKI verkar starta med att flyga igen 19/10 från Stockholm och OY-VKF återgår till Oslo 19/10 och flyger därifrån. De båda planen byter plats igen som de gjorde före sommaren…
Yngve
2022-09-28 11:32:12
SV: Var är OY-VKI?
C check på en A330 är minst 3-4v
Men eftersom motorerna dallrar tekniskt på planet kommer demonteras motorer ej bli klara på typ 3 veckor. Rep av en sådan motor tar 60-90 dagar.
OM mtrl finns...
Exkl frakt t/r / Exkl demont/mont/provkörning.
Har båda motorerna vart demont måste man även provflyga planet innan pax får åka med.

Låter som lease motorer på gång kanske då
för att ha ngt att flyga med efter C check.

Sedan skall dom demont när dom riktiga egna motorerna skall mont tillbaka.
Ev provflygning igen om båda vart skickade på rep.

Rörigt och dyrt
Japp :(
VKG
2022-09-27 18:28:21
SV: Var är OY-VKI?
@Hasse En C-check innebär inte att man bara ska "titta" på planet. Ev "malfunctions" skall åtgärdas. Vilket VKI kan vara i behov av.

Beräknad trafikstart för VKO i Feb - 23.
Hasse
2022-09-26 09:17:16
SV: Var är OY-VKI?
@daniel OY-VKI kommer att vara kvar för vinter trafiken mot t ex Kanarieöarna som är väldigt stora då och även Kap Verde. I bokning mot t ex Gran Canaria och Kap Verde står 330-300, och OY-VKF kommer ju också vara i trafik. Norge vill väl också ut och resa i vinter. 330-900neon blir ju främst mot Thailand nu men till sommaren de stora medelhavsdestinationerna och Kanarieöarna. OY-VKF kan också gå till Thailand. 330-900neo Hifly står fortfarande kvar på flygklasser för Ving men vi får se exakt vad det blir sen. Det finns ju också bara en 330-900neo för Sunclass och Sunclass kan ju inte bara plocka bort plan när de har fortfarande stora resmål och stor efterfrågan i utbudet och Norge, Finland, Danmark är ju med också. Det blir väl utfasning nångång men de måste ju ha ett eget 330-900neo plan till då. Nån som kommer att åka Sunclass nya 330-900neo i vinter?
Daniel
2022-09-25 19:33:55
SV: Var är OY-VKI?
@Hasse - frågan är dock om man just nu är i så stort behov av just OY-VKI? Den nya kärran verkar nog komma i bruk tidigare än väntat för den håller på att målas just nu. Dessutom verkar det som om Ving plockat bort HiFly i bokningsdialogen för resorna till Thailand och ersatt med just deras nya kärra. Om det inte nyligen åter har ändrats till HiFly
Hasse
2022-09-25 12:04:09
SV: Var är OY-VKI?
Hur lång tid tar en c-check? OY-VKI har varit borta länge nu. Vintersäsongen börjar ju väl i oktober?
Pilot
2022-09-22 20:35:02
SV: Var är OY-VKI?
C-check
 

Tillbaka

HDI
HDI
Air-BP
Flygrevyn
Pilotshop
Flygtorgets nyhetsbrev