Vad håller Ving och Sunclass på med?
Oy-vko skulle komma i november var tanken från början, det blev en inhyrd kärra från Hifly med tillfälligt reg Oy-vkj istället.
Oy- vkf och Vki är mer i hangaren än i luften.
Den 330 som skulle lyfta mot Aruba kl 9 i morse är just nu försenad till 23,30 ikväll.
Ving och Sunclass vill flyga till sina destinationer men har uppenbarligen inte täckning för det med plan som räcker till.
Tidigare under Thomas Cook regi så hade man i allafall plan till det Oy-vki. Oy-vkg. Oy-vkh. Oy-vkf samt inlånade G-omyt. Sista året hade man dessutom G-Tcxb och Tcxc.
Vad har man nu?
Provocerande dåligt i mina ögon.
svar
Hej hopp
Ja just nu ja så fungerar trafiken bra. Men just nu står 3 plan på marken. OY-VKI står i Rom och OY-TCG samt OY-TCI står i Tallin. Och blir dessa plan långvariga på marken så gissar jag att det kan bli tufft i sommar om samtliga då står kvar på marken.
DH, nej texten är lite felformulerad bara! VKE levereras i juli och TCN tas ur produktion vid årskiftet 🙂 Produktionen funkar fint utan TCG just nu och så länge VKE kommer så lär trafiken inte påverkas nämnvärt när TCN försvinner… VKI ska också tas ur bruk inom snar framtid men man vill nog ha leverans av sin tredje 330 Neo först innan det sker
Hej hopp 🙂
Om jag hade haft en spåkula så gissar jag att jag hade fått se följande OM skadorna på OY-TCG är värre än befarat och då hade jag nog fått se följande: närmaste A321 att tas ur trafik får tjänstgöra ett tag till som ersättning för OY-TCG. Att plocka bort såväl OY-TCG och ytterligare en A321 hade påverkat trafiken under högsäsongen.
OY-VKE kan knappast tas ur trafik vid årsskiftet eftersom den inte ens har kommit till Sunclass ännu. Kan det vara OY-VKI du tänker på? I så fall så borde vi snart se en beställning till på ytterligare en A330-941 eller?
Som TCG skriver så står kärran på plattan i Tallin! Dock har jag fått höra att skadorna som skedde när de landade på Skiathos är värre än befarat. Så nu är det upp till Airbus att ge ett kostnadsförslag på vad det skulle kosta att laga eller om det ens är värt det 🙂
Sunclass får leverans av sin tredje 321 Neo maskin nu i juli, VKE och TCN försvinner ur trafik för gott vid årsskiftet! ☺️
TCG står på M-plattan i Tallinn just nu utan motorer. Den va inne i hangaren i måndags 5 maj, men flyttades ut på plattan i går tisdag 6 maj.
Om konflikten eskalerar i Indien Pakistan påverkar det sunclass produktion till Thailand? Hur hittar man ens en flygkorridor dit om Indien skulle stänga luftrummet
En ingångslön på dryga 19 tusen innan skatt kan väl inte kvalificerad som en bra lön ?
Ingångslönen är på 19 165:-
Älskar min arbetsplats & kollegor. Det ända negativa är att efter corona har vi fått gått ner i lön. Jag hoppas det blir bättre när vi väl är på fötter igen!
Det var ett vettigt bolag fram tills ägarbytet för 2 år sedan. Som nyanställd kommer du att ha en grundlön på 13000 kronor och få arbeta upp till 50h i veckan om så behövs. Du och din hälsa är ingen prioritet utan att du alltid ställer upp och arbetar är allt som är viktigt. Du som nyanställd är enbart där för att kunna utnyttjas maximalt den tid du är anställd vilket oftast är på kontrakt.
Sök dig inte hit om du vill kunna ha ett liv hemma eller om du är i behov av pengar.
Fördelar
Någon övernattning utomlands ibland
Nackdelar
Dålig lön, långa dagar, lite ledighet, inga lediga helger.
Den står ännu i tallin
Blir den skrot
Någon som vet något nytt om TCG? Har stått på marken ganska länge nu.
Vad för man ut på den lönen efter skatt ? Första steget
Har bekanta på BRA Charter, dom tjänar lika bra som när dom jobbade på Novair säger dom!
@Zune
Tacka Jettime och BIX
Tacka vet man hur bra det var på TCAS tiden eller Mytravel. Take us back!
Extrajobb jag hade när jag flög var butik & restaurang.. Bra flexibelt och grym OB.
Lycka till!
Högsta månadslönen på Sunclass b löneskala är 25 153:- efter 6 år, ingångslön är 19 165:-
Sverige är det nya Polen när det kommer till flygbranchen iallafall. Tjäna extra pengar kan man göra på OnlyFans, annars hemtjänsten eller nåt?
Ändå helt stört att man skall behöva ha extrajobb när man flyger heltid kan man tycka!
Jag är ny flygande på B-löneskala och tycker det är svårt att få det att gå runt på lönen.
Någon som har något bra tips på extrajobb på ens fridagar? Flexibelt såklart