Novair – BRA
Fyfan för novairs chefer och ledning som ingått avtal med BRA att de inte får ta deras ”personal” för att säkra apollos produktionen denna sommar, fastän novair ska läggas ner i sep/okt!
svar
Fråga till ansvariga på Novair! När tänker ni betala ut den utlovade kompensationen i enlighet med EU261 för försenat flyg i augusti från Fuerteventura. Man lovade att betala ut inom 14 dagar i ett beslut som kom på mail 19 september. Sedan dess har vi drabbade resenärer inte hört ett ljud från ER!! Även om man nu valt att lägga ner bolaget ska man väl göra rätt hela vägen.
Alla Novair piloter är kvar på BRA, dom har ju precis blivit klara med kurs.
Hur många novair piloter är fortfarande kvar på bra?
@CC
Är man ett flygbolag sedan länge, då går det oftas klockrent. Hur BRA har startat upp sin trafik är just ett tecken på att det inte fungerar på flera oilka positioner/kunskap.
BRA var konkursfärdigt innan och är det uppenbarligen fortsättningsvis också, oavsett vad CC har hört för kabinskvaller.
@Kenneth
Och det vet du?Tror du allt går klockrent fr dag 1?
Då är du inte i branchen tyvärr
Om det bara var tomma flygningar från MMX till LPA så har man haft lite otur med SE-RGV i helgen då… Inga pax på tre flighter?
Dessutom missar man stängningen på BMA och får köra Fridolinjen på måndag morgon så första flighten måndag morgon blir mer än 30 minuter sen.
Fyra positioneringsflygningar och tre mellanlandningar på tre tor charter. Lysande business det här.
03 NOV
MMX-BLE
BLE-MMX
MMX-LPA
LPA-BLE
04 NOV
BLE-NRK
NRK-MMX
MMX-LPA
LPA-NRK
05 NOV
NRK-MMX
MMX-TFS
TFS-NRK
NRK-ARN
06 NOV
ARN-BMA
Allt är bara bra med BRA, ingen teknik inga inhyrningar, ekonomin på topp, flygplanen är nya, Bolaget tjänar miljoner all kritik är falsk.
Tänker på Nordkorea….
Inte en enda kärra har mellan landat i Malmö.
Det har varit tomma flygningar till MMX från LPA
Varför mellanladning på MMX på väg till LPA från flertal flighter?
Måste vara enormt kostsamt med alla mellanlandningar och positioneringsflygningar.
Och vad säger paxen?
Bekvämt med direktflyg från en liten flygplats nära dig, dock mellanlandning på vägen. Är vi tillbaka på -60 talet eller?
Finns inget i BRA som skulle intressera Lufthansa.
BAR med sina i huvudsak regionala linjer från och till BMA och utan anslutningar till LH har inget värde.
Dessutom har LH nått EU övre gräns för hur mycket marknad man kan få köpa.
För att Lufthansa redan har allt redan och inte behöver ha dubbelt!
Varför det?
@A320
Handlar om EN löneutbetalning.Kolla lite fakta.
Om Lufthansa köper upp kommer hälften få gå. Minst. Förr att inte nämna HK och tech …
Knappast troligt att Lufthansa går in som delägare i det här konkursboet….
Ryktas om att Lufthansa blir en ny storägare i BRA
LH?
Självklart bullrar A319 mindre än A320 – den väger mindre och behöver mindre thrust = naturligtvis lägre buller. Sök på TCDSN (type-certificate data sheet for noice) för A319/A320 om ni vill se siffror.
NEO-kärrorna bullrar naturligtvis ännu mindre men är absolut inte aktuella i denna tråd, på Bromma flyger bara väldigt gamla Airbussar…
Novair är Nedlagt och BRA Internationals personal flyger nu runt Apollos och Vings gäster betalda med Lönegaranti från Länsstyrelsen.
Det var väl inte såhär det var tänkt?