Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Norweigian och Avion Express

Tråden startades av Ola N

Norweigian wet lease igen.
Jag flög igår 16/10 hem från Sicilien med vad som skulle vara Norweigian. Istället dök ett helvitt flygplan upp. Det visade sig vara Avion Express med en uråldrig och mycket hårt sliten A321. Planet hade uppenbarligen används i Asien….under många år.
Det kändes verkligen inte bra. Man undrar hur underhåll och annat har skötts/sköts.
Man undrar ju också vilka piloter som väljer att arbeta för ett bolag som detta när det finns mängder av andra bolag som har plan som är nyare och förhoppningsvis säkrare. Jag har svårt att tro att det är de mest kvalificerade som gör det.
Norweigian – skärpning

Publicerad den 2019-10-17 21:40
Skriv ett svar
Antal svar: 7

svar

Poäng?
2019-10-20 09:16

Vad är poängen med det här inlägget? Det upplägget finns tyvärr överallt i flygbranschen. Sas är inte direkt bättre med tanke på vilka de har inlett samarbete med…

FO Avion
2019-10-19 14:01

@B
Ja, till viss del.

Flygare
2019-10-19 12:50

Ola, du vet inte vad du skriver om
För det första är DAT ett utmärkt flygbolag, känner fler pilotkolleger som jobbar där.
För det andra kan du ju skylla dig själv, det finns andra flygbolag än Norwegian som flyger från Sicilien till Skandinavien, ibland dock med flygbyte. Men om man envisas med att vilja snåla på flygbiljetten har man inte rätt att klaga, om man kommer fram inom rimlig tid.

B
2019-10-19 09:22

Avion express. Är det pay 2 fly?

FO Avion Express
2019-10-18 14:08

Med tanke på att man i dagens läge inte kan välja och vraka när det gäller flygjobb så tar man det man får. Hade det varit så att man hade kunnat välja fritt så hade man gjort det.

sv Ola N
2019-10-18 12:49

Skärpning! Ska man klaga, då bör man veta vad det är man ska klaga på.
DAT håller samma underhållsstandard, som övriga bolag inom EASA.

Henka
2019-10-18 11:27

Jag antar att du reste med IBK3745 till Köpenhamn.
Den flögs då inte med en kärra från Avion.
Helt rätt att det var en vitmålad A321, men det var OY-RUU från Danish Air Transport som Norwegian hyrt in när MAX står på backen.
Tror att underhåll har gått helt enligt protokoll då denna kommer från Sichuan, ett av Kinas större bolag. Sen tror jag Danska luftmyndigheten kollat in denna så du kan nog vara lugn gubben 😉

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500