NORWEGIAN
Hur går det för NAS? Får de ordning på ekonomin?
svar
Du pinkar i din egen säng. Det var inte varmt nog från början men nu fruset du på riktigt. Precis som Stefan L.
Resårer?
Norwegian går inte numer med brakförlust. Siffrorna är på god väg uppåt. Utan statlig hjälp!
Att hysteriskt gapa om fiaskoplan är naivt. Vi har inte sett slutet av denna historia ännu.
SAS går med vinst, Norwegian med brakförlust. bl.a. pga att man vald helt fel flygplan fiasko kärran 737MAX och B787 utan C class.
Knappast. Maxen blir en stor tillgång när den är tillbaka. Den kommer att dra ner enhetskostnaderna och få bort behovet av wet lesse. 90% av passagerarna kommer inte ha en aning om att de reser med en max.
Ja, att Boeing inte testat ett system ordentligt är i högsta grad att behandla passagerare och besättning som försökskaniner.
Så du menar att flygplan som kraschat aldrig varit godkända av FAA och andra myndigheter. Sluta läs och börja tänk, gärna utanför boxen också! Piloterna var också godkända av myndigheten, men vad spelade det för roll? Det var just ett experiment Boeing utsatte passagerarna för när de satte in MCAS.
Nu handlar det inte om att bli “försökskaniner”, när FAA godkänner MAX så är det gjort på ordentliga grunder.
Folk glömmer snabbare än du hinner säga “expert” och det kommer inte vara någon “buhuu jag riskerar mina barns liv om jag flyger med detta bolag igen för de flyger med MAX”. Knappt folk vet vad MAX är, trots all media. Du kan nog vara lugn
Problemen kommer bli enorma när/om MAX åter kommer i trafik. Det första åren blir det hopplöst att få de resårer som reser ofta att våga boka biljetter med bolaget. Ingen vill väll göra sig själv, sin familj eller sin personal till försökskaniner?
Bara alla MAX kommer i luften igen
Ja, bolaget e iallefall nordens største, og nordens mest verdifulle på børsen. Det som nok er interessant, er om SAS får det. Ikke så enkelt å ha 100, utrangerte fly, sin flåte. Det blir dyrt, veldig dyrt, og oppgradere denne.
Here we go again…suck
Läs artikeln om Norwegian: Färre passagerare men högre intäkter, här på FT