Air Leaps VD har noll verklighetsförankring
Air Leaps VD Jon Melkersson i den senaste intervjun för flygtorget:
” – En enkelbiljett inrikes ska inte ligga under ettusen kronor. Vi har en platt organisation som kan producera flyg till låg kostnad men vill naturligtvis ha betalt för det vi gör.”
Dyra inrikesbiljetter dödar svenskt flyg. Folk tar då tågen istället, vilket ytterligare försvårar för flygbolagen med minskade intäkter. Detta leder i sin tur till flygplatser som blir utan flygtrafik och tvingas lägga ner, varpå tusentals personer blir utan jobb. Ponera situationen med turister som planerar att besöka fjällen. De betalar 400:- för att ta sig till Arlanda. Förväntar sig Jon att dessa turister då ska betala 1600:- för att sitta i en sunkig saab340 för en 40min flygresa?
Sänk chefslönerna inom ert bolag istället för att ta död på våra flygplatser och flygviljan!
svar
Hur går rekonstruktionen??
Hur gick rekonstruktionen? Skulle inte den vara avslutad nu den 24e Juli?
Detta kommer att bli bra, lycka till Braathens.
Om Leap funnits kvar hur hade dom stått sig idag efter pandemin? Skulle dom ha sparat på krutet? Eller hade det inte gått åndå?
Alla maskinerna gick tillbaka till Thun bolaget. Men de är nog snart tillbaka på någon inrikes i Sverige! Det är och har varit riktiga guldkalvar de här SF340!
Vart tog Leap maskinerna vägen? Ägde dom inte dessa själv?
Hur ska man då kunna starta om Leap om VDn slutat!?
Inga Saabar än;
SE-LGH
Luftfartygstyp BAE-JETSTREAM-3102
Tillverkningsår1987
Max startvikt (kg) 7059
Registrerad ägare
Bromma Air Maintenance AB
Registrerad innehavare
North East West South Airlines AB
På LinkedIn verkar Jon Melkersson vara aktiv i NEWS Air ( North East West South Air). Där han även delat att NEWS air skrivit kontrakt om ambulansflyg.
“We at NEWS Air are looking forward to a long and mutually developing partnership!”
Har NEWS air tagit över en flotta S340 tro?
Jag har inte sett någon Leap maskin på Arlanda. Jag tror inte dom kommer synas framöver heller?
Stämmer det att Leap är igång och flyger igen från Arlanda?
Finns det någonting kvar av bolaget? Satsade dom inte miljoner på att köpa in utrustning till ATR maintenance och nu finns den inte kvar?
Ska den här vd vara kvar i det eventuella nya Leap?
Tror vi kan stänga denna tråden. Air Leap kommer inte flyga igen. O förhoppningsvis kommer inte gänget bakom både NJ o Airleap att starta något nytt så de visat dåligt omdömet genom copy pasta metoden av ett dåligt affärskoncept.
På vilket är crew bundna till stby för leap? Alla är uppsagda och har fritt fram att söka andra jobb. Slut sprid dynga
Vad finns det kvar att trafikera? Allt är ju taget nu…
Stackars crew som måste leva i en sby värld på Leap. Av och på och av… Vilka KAN komma tillbaka till Leap och våga riskera arbetslösheten igen?
Flygplanen är inte sålda eftersom de aldrig har varit ägda av Leap. Är Thun som äger dom.
Flygplanen sålda? Tyckte jag precis läste att det står 4st S340 i Örebro… ATR:en är avvecklad.
Har inte skrivit i tråden tidigare. Är genuint intresserad av vad som finns kvar? Flygplanen är sålda och linjerna är tagna av andra bolag? Gissar att inte mycket personal jobbar kvar heller. Så frågan kvarstår vad ska man rekonstruera!?