Air Leap
Då vad det dags för Air LEAP att säga upp personal!
Tråkigt!
svar
Jag lider med ledningen på Leap! Vilket skitår 2020 var för flyget. Och att regeringen ni går ut med att 2021 blir ännu värre känns det ju riktigt tungt. Kan man inte ”pausa” bolaget som BRA gör?
Får medborgarna vaccin våren sommaren 2021 kommer viruset visst “klinga” av.
I kombo med att testa inkommande pax verkar framtiden ljus.
Att sedan kanske bara 50% av befolkningen vill ta ett vaccin är ju en annan biff….
Säger det självt!Starta ett inrikes bolag mitt i en pandemi och knappt har några egna flygplan.
Tyvärr kommer inte covid-19 ”klinga” av om 4-6 månader…
Vore tråkigt om Air leap inte kunde övervintra denna covid period.
Dom har ju verkligen försökt att flyga inrikes Bromma och söder ut sista perioden.
Nej dom är värda att ha, få finanser att flyga vidare när covid förhoppningsvis klingar af våren 2021…..
Tegnell menar att vi inte kommer få en normal sommar 2021. Och ett forskningsteam i England menar att först 2025 kommer nivåerna gå ner. Så var det med den lilla förhoppningen att flyget skulle få en brejk! God jul!
Hoppas att det finns någon ekonomisk vilja kvar hos leaps ägare nu bara. De har ju fått dra ett tungt förlustlass länge och snart bombar BRA på igen med sina nya fina maskiner.
Jag hoppas leap kan vara kreativa och uthålliga och lyckas bli kvar även framöver!!
Kanske har man hunnit bygga en liten kundbas som förblir lojala
Och där rök Amapola/BRAs samarbete på Visby också från 1 december. BRA är verkligen på G nu.Drag under galoscherna!
@Morten
Nej
@Jan
Därför att BRA ska flyga den i egen regi.
Och nu lägger Amapola/BRA ner Malmö-Bromma. Ej bokningsbart från 1 december.
Det är väl bara å kolla på hemsidan?
@VARFÖR Har inte sett att någon från leap har påstått att de ökat passagerarsiffrorna sedan andra vågen covid rullade in. Har du information som vi andra inte har.
@ varför Har inte du sett att det kommit en andra våg med covid 19 bara de senaste veckorna, vinkla upp persiennerna och titta ut i verkligheten.
Alla flygbolag lider nu, ex Etihad har en overall kabin faktor på 16%, trots neddragning av linjer och redan innan pandemin.
Skulle tippa SAS ligger på liknande, även där efter kraftig reduktion av linjer.
2020 Annus horrible minst sagt för branschen.
Wow! Har du läst I tidningarna om dom nya restriktionerma
Du tror inte det påverkar även Leap?
Det är snarare ett friskhetstecken att man gör åtgärder än att göra tex som SAS o fortsätta dundra på med en A320neo för sina 10 pax
Överlevnad genom Covid19 V2 beror helt o hållet på bolagets anpassningsförmåga och då kan man inte sitta o flyga linjer med 2-5pax.
Helt rätt av Leap! Alternativet är att inrikesflyget helt raderas.
Lite konstigt att man nu helt plötsligt måste dra ner när det enda man hör från VD:n och bolaget är hur bra det går på de olika linjerna och hur mycket man har ökat antalet passagerare. Hade varit mera smakfullt att vara ärligare i sina uttalanden och inte försöka lura i folk att det går sååå bra bara för att få dom att boka. Lite småful marknadsföring helt enkelt.
Är du på riktigt? Vet du om att vi är mitt i en pandemi och framförallt i början på våg nr2?
Släpp sargen och kom in i matchen
Mycket inställda flighter nu. Dålig beläggning eller vad är problemet?
Alla affärer bolag måste ha kunder, det tar man reda på innan man startar att sådana finns.
Elementär företagsekonomi. Det gäller i alla lägen, även i pandemier.