Tråden startades av: Kholm  2022-11-29 15:11:32
Första A350 på väg att lämna SAS 
Idag flygs SAS A350-900 SE-RSC Orvar Odd Viking som SK9202 från ARN - LDE (Tarbes i Frankrike).
Flygplatsen är ett långtidslager och/eller skrotningsställe för flygplan.
Undrar vem som tar över denna 3.0 år gamla SAS kärra?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste längst ner). Ändra sortering

xcx
2022-11-30 02:26:25
SV: Första A350 på väg att lämna SAS
A350 är på tok för stor och för dyr för SAS. Bättre om man hade satsat på ett mix av A330-900 neo och A321 LR
Andreas
2022-11-30 07:24:03
SV: Första A350 på väg att lämna SAS
Jag håller med xcx och så hade det nog kunnat bli om SAS hade valt att beställa flyg lite senare, men problemet verkar vara att SAS beställde A350 hösten 2013 och A330neo lanserades sommaren 2014.
Jeff
2022-11-30 08:31:15
SV: Första A350 på väg att lämna SAS
Jo det är tyvärr lätt att vara efterklok, världen såg annorlunda ut när A350 beställdes och ekonomin rusade uppåt, dock inte SASs ekonomi då heller.
Callsign
2022-11-30 09:58:22
SV: Första A350 på väg att lämna SAS
Näst på tur är SE-RSB som står på Arlanda nu och väntar på sin framtida färdplan till LDE...
Tim
2022-11-30 18:19:21
SV: Första A350 på väg att lämna SAS
350 är och var helt fel för SAS. Tajmingen lika så. 330neo är det självklara valet
FC350
2022-12-04 19:10:45
SV: Första A350 på väg att lämna SAS
Hade turen att först skolas till A330/Enhanced och fyra månader efter utcheckning till A340.
2019 fick jag gå kurs på A350 i Toulouse nian de första där på SAS.
Tre imponerande maskiner att få spaka innan jag drog mig ur SAS.
 

Tillbaka

TFHS
KSAK
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev