Resa till Shanghai
Hej, jag ska eventuellt resa till Shanghai från den 1-7 Juni. Jag tänker på SAS, tycker ni att de är bra på långdistans, har de bra säten, service mm? Tack för era svar
~Hampus
svar
Direkt om det går annars snabbast och smidigast. Det är också vad de flesta väljer, även om andra konstigheter då och då dyker upp här på forumet.
Ja, det är ditt val att förlora tid på den routingen Erik.
Som sagt det är ett fritt val, CPH är ingen flygplats som jag tycker det är värt att vara på om man skall fördriva tid på mellan flighterna, loungerna är ett skämt, de är inte bra på ARN heller men där behöver jag aldrig fördriva någon tid.
LHR och BA, FRA och LH håller en betydligt högre klass bättre bekvämlighet och service än vad man får på CPH och SAS alltså mer för pengarna.
Går det däremot direkt flyg från ARN så finns det ingen anledning för mig att inte åka med SAS.
Men ska jag ändå göra en mellanlandning så sker den inte på CPH.
Själv har jag 121 flygningar från CPH de senaste 7,5 åren och har aldrig drabbats av en strejk. Det är något annat som trycjer dig, ut med det vännen.
Ja precis, danskarna, och då framförallt danska SAS-anställda, är ju jättekända för att aldrig strejka och så. Aldrig några problem på CPH! Himmelriket på jorden.
Enormt mycket känsligare för störningar än lilla CPH. Att av några anti-danskanledningar ha något emot CPH verkar jättebarnsligt, men ok. Det är ett fritt val. Men det är ett sämre val som kostar tid/risk. CPH ligger dessutom på tåg/bilavstånd från sydsverige. Knappast AMS, FRA eller LHR.
Varför inte Erik? Längre connection i AMS/FRA/LHR och tid är pengar.
Haha… Flyger inte med SAS när det går via CPH.
Då kan Erik börja flyga SAS till SFO och läsa skvallerblaskan Dagens Industri f.o.m.nu.
I år har det blivit till PVG,SIN med AY och till SFO med LH,BA. Och till EWR med SAS från ARN.
Just till SFO,LAX blir det en hel del resor under ett år.
Det låter på dig som att SAS har 20-30 lånlinjer från CPH som inte finns på ARN med SAS, tänk efter, vilka linjer finns från CPH lonhaul och vilka av dessa destinationer reser DU till varje år?
SAS har det bästa inrikesnätet i Sverige tillsammans med partner!
Det finns inget annat bolag som man kan göra en jämförelse med!
Norwegian ex. flyger endast på 4 destinationer från Stockholm (oftast turer morgon och kväll, minimalt dagtid).
För vissa långlinjer är Köpenhamn bättre (ger ett betydligt större passagerarunderlag). Visst vore det trevligt med fler linjer från ARN men det finns ej tillräckligt med passagerare.
SAS är ryggraden i Svensk flyginfrastruktur! De som ej förstår detta är det synd om!
Sas flyger de mesta inrikes i sverige, ingen nytta i sverige?
ja de har CPH som stor hubb ut i världen på grund av dess placering, men SAS flyger i även ARN-Newark och ARN-chicago även Oslo- newark. Dock så skulle man vilja ha linjer från inrikesdestinationer till CPH till exempel 2 ggr i veckan med CRJ skulle passa.
Jag bor själv i en norrländsk ort där sas är enda flygbolaget,dock så är det alltid mycket folk som reser så det är inget “välgörenhetsarbete”. Guldstaden alltså som också troligtvis vinner sm guld i hockey denna vecka som lite kuriosa.
Jag håller inte med om att CPH har ett bättre läge ,betydligt hårdare konkurrens för CPH än vad OSL eller ARN har.
som det är idag tycker jag att den svenska staten skall sälja sin andel i SAS. Vi har ingen större nytta utav SAS i Sverige. Ni som bor i södra delarna utav detta land kan ju fortfarande ta er till CPH och flyga med SAS om ni känner för det.
Men ett företag som skiter i Svergie trots alla inpumpade pengar från den svenska staten skall säljas.
Det är väl bättre att ha hubben MITT i marknaden än ute i periferin som ARN är.
Passar bättre.
Kära Anders! Camilla från SAS pr-avdelning här igen. Vi på SAS tycker det är jättebra att SAS, trots att Sverige är största ägare och samt att vi svenska skattebetalare har givit många miljarder i bidrag, satsar på CPH istället för ARN. För självklart ska vi svenska enbart gynna Danmark, och fullständigt ignorera Sverige! Det kallas storebrokomplex av vissa individer, som inte är fullt insatta i det maktpolitiska spelet som pågår. De slukar vår propaganda med hull och hår! Och som tack så strejkar danskarna isönder oss! Hurra!
Några anledninar.
1. De har själva aldrig fått jobb på SAS.
2. De vet inte bättre.
3. De tror att SAS biljetter är dyra.
4. Jante
5. Storebrorskomplex (Danmark/CPH).
6. De vet inte kostnaden för att ha två longhaulhubbar (ARN & CPH)
Vill påpeka att jag inte jobbar alls på sas, dock väldigt intresserad av flyg och ja sas.
Jag tror sas kommer växa ur deras kris de haft, de gör ju om väldigt mycket som kommer visa resultat. Varför är vissa så kritiska till sas? Om det nu skulle bli vinst någon gång så kommer ju en del av den till svenska staten. De har bra löner och vilkor för deras anställda . Hyfsat ny flygplansflotta men de kommer såklart förnya. Jag personligen tycker det är tråkigt då de fasar ut MD då det är ett bra plan men de är gammla, de sista fasas ju ut i år.Ofta så förstår inte folk vilken bra service man får och allting som ingår.
Hej! Jag jobbar på SAS pr-avdelning, och som mina kollegor här tycker jag att appen är jättebra! Så bra faktiskt att alla andra flygbolag i världen ser upp till oss. Att sedan resten av SAS är skräp spelar mindre roll!