Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

NORWEGIAN NEKAR ÄN EN GÅNG MAT OCH DRYCK!???

Tråden startades av Molly

VAD ÄR DETTA!???? NU FÅR DOM VÄL ÄNDÅ GE SIG!!

http://www.nordlys.no/nyheter/article6775855.ece

Publicerad den 2013-07-25 13:52
Skriv ett svar
Antal svar: 36

svar

Mule-Berry
2013-07-30 19:36

Lilla du, Norwegian har aldrig önskat sig “kreativ” personal. De skall göra som de fått lära sig, och aldrig någonsin göra något som inte står i regelboken. Så är det, fråga vem som helst. Den “kreativitet” du antagligen pratar om finns inte på bolaget, och skall inte göra det heller om bolaget får som det vill. Inga egna beslut om “bjudningar”/ovanliga transaktioner får förekomma. Kunden skall höra av sig till kundtjänst efter flygningen. Där har de en svarstid på 6-8 veckor innan ärendet är behandlat. Helt enligt företagets idé. Det skall vara oerhört segt o jobbigt att reklamera. Om du ringer så får du vänta cirka en timme innan svar. Någon e-mailadress finns inte på hemsidan (väl synlig dvs). Så är det tänkt att det skall vara. Det är en del av affärsidén. Att folk inte fattar………..

Sv airbag
2013-07-30 09:57

Norwegian!

airbag
2013-07-30 02:04

Vad är problemet?

myhell
2013-07-29 22:55

Denna (numera ganska uttjatade) tråd handlar om huruvida:
1. DY har förfördelat en 15-årig pax
2. Det är rimligt huruvida DY bara tar kort ombord.
De norska artiklarna är f ö mest inriktade på hennes returresa, där DY verkligen missade. Här är det en soppa av aggresiva DY-hatare och illa pålästa muppar.

Vem har skrivit om huruvida övriga reguljärbolag tar “cash” ombord? Inte jag i alla fall. Läskunnighet är en tillgång….

Som en följd av detta ifrågasatte jag bl a om något reguljärbolag (det gör de inte) kan tänka sig fakturera för konsumtion ombord (charterbolagen gör det). Att köpa biljetter mot faktura har inte med ämnet att göra.

Slutligen: Vad vet Du, Din hysterika, om mitt “helvete”? Du som inte ens vågar alt klarar att skapa ett alias utan kör med “Sv myhell”. Helvete stavas f ö med ett “l”….

pierre holmgren
2013-07-29 15:56

Ack Ja , Norwegian irish airlines personal , om det är på Long haul eller short , består av unge , väldigt unge ca som “puster” sig op och sätter en äre i att ha’ lite makt over dom stacklerne som sitter i deres flyg , dom har tyvär inte den erfarenhet och mogenhet som som krävs.
Desutom är ” use your own good judgement” inte tillåten , ej heller hos Ryanair , då blir det såhär.

Sv
2013-07-29 15:46

Allt beror nog på språkproblem. Besättning och passagerare talar olika språk!

Sv Aft
2013-07-29 14:32

Det är inte alla förunnat att förstå!

Aft
2013-07-29 11:27

Jag förstår inte stora delar av kritiken här. Visst borde DY ha informationen på sin hemsida om att de inte tar kontanter ombord. Helst på bokningsbekräftelsen också då det är omöjligt att veta om det är en svensk/norsk besättning som flyger (och därmed tar cash för det mesta) eller en spansk (som inte tar cash). Men utöver det förstår jag inte riktigt. Om ett bolag nu har en policy om att man endast tar emot kortbetalning så gör ju personalen helt rätt. Att ta emot kontanter då är ju omöjligt. Var ska du göra av dem? Personligen hade jag väl gett ut ett glas vatten gratis men…

Att sedan få en biljett tillbaka bara för att man inte kunnat handla ombord är om du frågar mig långt mer generöst än vad många andra bolg hade gjort. En ganska stor kompensation för att man som förälder skickat iväg ett barn själv på en sextimmarsresa som inte gått som det borde i deras värld.

Sv myhell
2013-07-29 08:12

Har hittills ej råkat ut för något reguljär bolag som ej tar kontanter ombord!
De har dock hänt att de ej haft växel. På korta sträckor löser alltid kabinpersonalen detta (man kan få bullen gratis).

LÅGSERVICEBOLAG SOM NORWEGIAN HJÄLPER EJ KUNDERNA!

SAS biljetter går att köpa via faktura i vissa fall.

I ditt hellvete är det väl andra regler som gäller ( my hell ).

myhell
2013-07-29 01:15

Så kontanter är ett “legalt betalningsmedel”. Javisst…, och? DY tar inte kontanter (vilket f ö stavas “cash” på engelska, inte “cache” – det betyder något annat….). T ex tar inga charterbutiker “cash” i dag. Begår dessa en olaglighet då? Beredda att betala mot faktura? Detta var riktigt roligt. Säljer något reguljärbolag något mot faktura?
Jag har, till skillnad mot många här, läst de (det är flera) norska artiklarna. Ingen stans framgår det att detta skedde i övergången när DY slutade ta “cash” och missade att informera.
Riktigt illa är däremot att DY har en kundservice som inte följer upp hennes retur och kommunicerar med kabin i förväg. Att DY bara tar cash är i sig helt ointressant.

Sv Ingen Sympati o Oj!
2013-07-28 15:49

De hade kollat när de bokade biljetten! Norwegian hade ingen information om att de ej tog kontanter vid bokningstillfället. Efter kritik har Norwegian nu ändrat på sin hemsida!

Skäms på Er som spyr galla på föräldrarna när det är Norwegian som missat!

Ingen Sympati
2013-07-28 15:18

De här föräldrarna har uppenbarligen inte mycket mellan pannbenen! Att outa sin dotter i media på det här sättet, för att få fram en historia! Osmakligt och mycket lite omtanke för sin egna dotter! Fy skäms på föräldrarna!!!

Hatar Hifly
2013-07-28 13:25

Bojkotta NORWEGIAN stöd SAS…

Oj!
2013-07-28 13:05

Idiot passagerare!!!! LÄS PÅ INNAN:@

K
2013-07-28 12:21

Jag får heller ingen mat när jag tar SJ mellan Göteborg och Stockholm. Men inte hör jag någon skrika och klaga på detta i media.

Linkan
2013-07-28 12:07

VARNING!!!

För att flyga LH med Norwegian krävs att man har minst två kreditkort VISA och MasterCard för säkerhetsskull. Annars kan man bli utan mat, dryck, filt, underhållning mm.

Sv myhell
2013-07-28 11:23

Norwegian har nekat mat och dryck! Personerna ombord var villig att betala med kontanter (legalt betalningsmedel). De var säkert också villiga att betala mot faktura.

NORWEGIAN HAR NEKAT ATT SÄLJA MAT OCH DRYCK TILL PASSAGERARE SOM VILLE BETALA MED KONTANTER (CACHE IS KING GÄLLER EJ PÅ NORWEGIAN)!!!!

myhell
2013-07-28 00:17

Nej, DY har inte nekat någon mat & dryck. De ville bara ha betalt….
Än en gång så går folk igång på att en passagerare har fått precis vad hon/han betalat för – en flygresa och inget mer. DY tar inte cash. Varför skickar man då en 15-åring utan kreditkort på DY? Eller varför läser man inte på innan? Varför ser man inte till att hon köper med sig mat & dryck? Varför är svenskar – och tydligen norrmän – så naiva? Varför tycker vissa att personal – som gör precis som de ska – bör “ordna” allt för folk som struntar i att kontrollera förutsättningarna? Slutligen 1: Det finns värre saker i världen än en välgödd 15-åring som inte får mat & dryck på sex timmar. Res, se världen – eller om det är för jobbigt, läs en tidning! Slutligen 2: DY har återbetalat hennes ena flygresa, vilket få – om något annat – bolag skulle gjort….

Bengt
2013-07-27 15:04

Haha.. Det verkar vara en hel del “lappskrivare” här. “SLUTA UPP MED ATT TVÄTTA PÅ MIN TVÄTTID!!!” Den här diskussionen leder ingenstans. Lägg ner.

Lars Furuhed
2013-07-27 14:10

Enstaka olycksfall i arbetet kallas det. Finare service än SAS alla dagar i veckan annars.
Pungt slut!

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500