Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

RJ85 till Nextjet?

Tråden startades av Prinsen av Åland

Såg att det stod en gammal RJ vid hangaren Ramp S på Arlanda.
Det ser ut att vara Malmös gamla kärra, teknikern säger att den ska till Nextjet!
Tror att det var SE-DSO men svårt att se.

Publicerad den 2013-07-31 21:51
Skriv ett svar
Antal svar: 31

svar

RJ
2013-08-07 09:53

@narse

Lägg ner skitsnacket!
Det kommer inte att hända. Definitivt inte innan Malmö variation fått leverans av CSeries.
Alla flygplan som Malmö idag opererar är upptagna och behövs för den egna operationen.

Narse
2013-08-07 08:13

SE-DSO kommer köpas in från Mavia.

CC
2013-08-06 17:51

OY-RUB är inte DAT utan DOT. Den danska registeringen är kvar för att det helt enkelt är billigare och lättare att ha med danska myndigheter att göra.

S
2013-08-06 17:38

OY-RUB från DAT

M
2013-08-06 17:36

Wetlease från DOT om jag inte är helt ute och cycklar…

Ulf
2013-08-06 12:18

OY-RJB är åtminstone Cimbers gamla ATR.

@Rutten
2013-08-06 12:10

No shit Sherlock!

Jonny Rutten
2013-08-06 09:20

OY-RJB verkar det stå på bakkroppen, så det bör vara en dansk kärra!

Brassen
2013-08-05 22:50

Den ska vara till för träning av Nextjetpiloter och införandet av flygplanstypen i bolaget……

Baah
2013-08-05 16:57

En gammal 200 från DAT! är det rentav Goldens gamla MCA?

Går i alla fall in i HKFs hangar till skillnad från ATP:n, hihihi!

Torbjörn
2013-08-05 15:29

Kul att det blev en ATR tillslut.
Har Nextjet/ Högakustenflyg köpt den, eller wet lease, damp lease eller dry lease man den?

Joy
2013-08-05 15:25

Snygg den är! Med tanke på den rymligare kabinen är det ju ett uppköp kontra Saab2000.

/Joy

Mange
2013-08-05 15:07

De bidde ingen RJ85, men vad bidde det dåra?

En ATR!

http://www.svenskaflygbolag.com/pictures/nextjet72stor.jpg

Ann
2013-08-04 16:43

Varför skulle dom inte göra det?

@ekonomiavdelningen
2013-08-03 22:07

Va rolig du är som tror att bolag utbildar tekniker på en ny typ, hahaha!

Ekonomiavdelningen
2013-08-03 13:10

Var skulle Nextjet få pengar från till att utbilda piloter, värdinnor och tekniker på en ny flygplanstyp?
Dream on dream on!!

Malmö
2013-08-02 23:15

DSO liksom alla andra Mavia-ägda RJs ska ingenstans, dessa kommer att behövas tills dess att de nya CSeries trillar in någon gång under 2014 (förhoppningsvis).

RJ
2013-08-02 21:54

@Janne

Precis… Och det var en RJ100 som blev kvar ett antal dagar må-on på ramp syd (Sen ytterligare ett antal dagar, fast då i SAS Hangaren)

Janne
2013-08-02 21:07

Den kärran stod utanför Braathens hangar på ARN, av den enkla anledningen att det utfördes underhåll på den.

RJ
2013-08-02 18:32

Min info kommer från ett betydligt säkrare ställe som ligger på Jägersro industriområde i Malmö, samt på en flygplats i samma region.

Sen får ni ju själva dra slutsatserna av det.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500