NYTT: Allvarligt missöde med Dreamliner
Allvarligt missöde med Dreamliner; tappade stora plåtar från flygkroppen under flygning. Se media.
svar
Boeing 787 har ej fungerat tillfredsställande hittills. Allt som hänt under utveckling och introduktion har kostat flygbolagen en hel del.
B787 var fyra år försenat efter många problem i konstruktionen/produktionen.
B787 fick ett fyra månaders flygförbud strax efter introduktionen.
B787 lider fortfarande av många mindre problem som gör flygmaskinen dyr att operera.
Detta är fakta som vi som ej är bundna av något flygbolag klart kan se.
Alla som skriver negativt om 787 jobbar på SAS.
Den som inte fattar det borde knyppla eller göra något annat meningslöst.
Fortsätt knyppla!
Ammsagor.
Alla som fördömmer och i fråga sätter neg 787 texter härinne
jobbar på Norwegian. Den som inte fattat det borde knyppla
eller ngt annat meningslöst.
Nej fortsätt att bevaka denna måndags kärra
från boeing…..
Samtliga japanska Dreamliners är groundade fr o m idag och skall samtliga flygas tillbaka till Boeing för stor check. Denna info har Boeing gått ut med och man förklarar också att det kommer att beröra samtliga Dreamliners. För att förkorta processen kommer Boeing att skriva avtal med Airbus i Toulouse och göra dessa checkar hos Airbus from den 15 november 2013. I och med detta kommer man att stoppa samtliga leveranser av nya flygplan. Boeing håller imorgon presskonferens och denna skall kunna ses live på deras hemsida.
Officials said the panel had been examined and found to have undergone severe stress from the high wind pressure. “We are examining the possibility of a design flaw,” an official said on condition of anonymity.
Håller med föregående två talare! “Äntligen” skulle man även kunna säga.
Det var inte någon “lucka”, utan en “fairing panel” som var felaktigt monterad efter en inspektion. Om det varit en lucka som lämnat ett stort hål i kroppen hade man tappat kabintrycket. Ja 787 har haft en dålig start men håll er till fakta när ni kritiserar 787’an
Vad menar trådskaparen med det här inlägget? Det finns ju ingen fråga eller ämne att diskutera. Ett forum brukar vara en plats för diskussioner, samtal och trätor.
Jag har länge efterlyst källhänvisningar så jag är glad för att P försökte men “Se media” når inte riktigt hela vägen fram. Det är som att skriva “hör person” om någon VD för ett bolag sagt något. Vem/vad ska jag höra eller se på?!? Varken media.se, media.com eller media.nu verkar ta upp ämnet.
Här på forumet finns bara några olika sidor som helt utan fakta säger något som någon annan, helt utan fakta, spydigt ska opponera mot. Dessutom ofta skriven på dålig svenska (ett tips som alltid fungerar är att ord som låter hopskrivna är nästan alltid hopskrivna).
Det finns några enkla regler för forum:
1. Formulera inlägg som frågor, funderingar eller liknande.
2. Bifoga gärna dina egna tankar kring det hela för att andra ska ha någon att utgå från.
3. Skilj på vad som är fakta, egna åsikter och rena spekulationer och gör tydligt för andra vad som är vad.
4. Så fort det går att hänvisa till en källa – gör det! Det är lätt att samla alla http-adresser längst ner i ett inlägg så att alla som deltar har tillgång till samma information.
5. Försök att så långt som möjligt (efter egen förmåga) skriva på begriplig svenska då det ökar förståelse för innehållet och retar inte upp sådana som är besatta av språk (läs jag).
6. Sno inte andras nick (högst troligt kommer någon nu sno mitt).
7. Hänvisar du till vad någon speciell har skrivit rikta dig då till denna i inlägget genom att skriva ett @ samt nick (ex. @men… om ni ska ge er på mig nu).
Det skulle bli ett så mycket trevligare forum att läsa och delta i och kanske man skulle lära sig något annat än människans sämre sidor här!
Underbar frånvaro av intelligens i den här tråden. Hur kan en panel/lucka lossna från ett flygplan? Slitits loss av fartvinden? Nej!!! Inte stängd efter inspektion? JAAA!!
Klart det ska tas på allvar men det ska inte heller blåsas upp som någonting unikt för Dreamlinern. Det är som sagt en återkommande händelse på mer än en flygplans typ.
Boeing har gett en förhandsrapport till USTA och den ger vid handen att informationen kring olyckan är som den återgivits i pressen. Boeing tar incidenten på fullaste allvar men att detta forums små nördar bara slätar över den är inget att förvånas över.
Skönt att Boeing tillskriver större allvar till incidenten än de 14-åriga piloterna här.
Man tror att nya flygplan skall vara bättre än de gamla. I B787 fallet verkar det vara tvärt om “Nytt flygplan B787 = Sämre än gammalt flygplan”
Skräp in, skräp ut………
Först och främst var det inte en plåt utan en komposit panel. För det andra var det höst troligt en camlock installerad panel och inte skruv installerad, lätt att råka fel installera såna om man har bråttom. Hela den här historian är så över dimensionerad så det finns inte. Inte första gången en panel trillar av ett flygplan och knappast den sista heller.
@P
Japp, mekanikerfel. Den mekaniker som skulle hålla fast plåten under den aktuella flygningen tog en rökpaus. När han kröp tillbaka från huvudstället var plåten borta. Du behöver inte oroa dig för mekanikern, kostnaden dras från hans lön vilket gör att han har nästintill garanterat arbete de kommande 3000 åren. Ahh, trygghet.
@P
Din källa har fel då det inte lämnades några hål i lastutrymmet! De faktafel som uppges i den texten gör att all trovärdighet är som bortblåst.
Från initierad källa:
“Problemen fortsätter för Boeings Dreamliner-modell. Nu uppdagas att ett stort stycke ramlade av ett Air India-plan så att ett gapande hål öppnade sig i flygplanskroppen. Det skriver The Times of India. Det var förra lördagen, på en flygning mellan Delhi och Bangalore, som incidenten inträffade. En panel som mätte 2,5 gånger 1,2 meter föll helt sonika av planet i luften, och lämnade ett stort hål i lastutrymmet.”
Mekanikerfel… att en plåt 2×1 meter lossnat under flygkroppen och inte återfunnits.
Mekanikerfel???