Arlanda Long haul
vilka long haul destinationer kommer till Arlanda?
t.e.x vad hände med ANA i mars?
svar
Jonte: Man ska ALDRIG vara nöjd!!! Målet är givetvis att Arlanda blir Norra Europas största flygplats med flest långlinjer.
Verkar som om många skyller på ARN/Svedavia för bristen på long-haul. Jag tycker att Stockholm måste göra sig mer attraktivt, så att det går att öppna fler linjer TILL Stockholm, inte bara FRÅN Stockholm.
Stockholm måste lägga mer kraft att marknadsföra sig som en Internationell turistdestination
och bästa Skandinaviska läge för företag att etablera sig i.
Leffe
Vi hoppas på fler lh från ARN och det kommer sakta men säkert.
Men det roligaste är ändå SAS svar på sina konkurrenters satsningar då öppnar vi en linje till Visby. Vilket i och för sig är bra för dom som bor på Gotland.
Sedan ökar dom säkert turtätheten till Europas mittpunkt CPH (tycker SAS) också. Men SAS när kommer de riktiga linjerna som man verkligen kan ha nytta utav typ SFO,BOS eller SIN?
Ja!!! ARN-DAM vore kanon så länge ingen erbjuder DAM-ARN
vby blir vel regnet som oversjøisk……
ARN-DAM hade varit kanon. Gott om underlag för den rutten. Flyg med S340 så blir det Long-Haul.
SAS ska ju börja flyga året runt till Gotland nu!
Härligt att man ökar sina destinations och turtätheter! 😉
Är ni inte nöjda med de linjer ni fått?
Funderar också på det? Var hände där? Hur säkert var igentligen rycktet. Jag hoppas fortfarande på det, att ANA ska börja flyga 5 weekly med 777-200ER, men det vet väll @Daniel bättre… Finns det mer info (även om Air China till Shanghai)?