vad ska lufthansa ersätta 737an med ?
kom bara på att tänka på att vad ska lufthansa flyga med för maskin när dom fasar ut sina 737 classic kan ju inte tänka mig att dom ska flyga bara crj/700/900 på kortdistansflygningarna dom tar ju bara typ 110 pass ?
svar
Sorry A318 erbjuds inte längre.
Varken flygplatserna eller facken gick på Airbus linje och klassade planet som Regional 100 PAX Jet.
Hoppas på mer C-serien i gruppen (LH, LX)
och för er som tror att LH betyder Long-Haul, här finns inget för er.
med tanke att lufthansa är en av de största airbus kunderna kan du nog räkna med a318-321 alt. neo modellen.
han är en Airbusare
Haha, du menar väl: If it isn’t a boeing, we’re not going!
Ingen fikk med seg at Augsburg Airways gikk ut av business. Frem tom utløpet av oktober fløy det 8 Q400 og 5 E-195 for Lufthansa.
If it’s a Boeing, we’re not going ! !
Luftwaffe köper Europeiskt!! Boeing kommer få problem igen. Denna gången på grund av strejker. Montörer i Everett som tjänar 600.000 SEK om året ( för 34h i veckan) vill ha mer betalt och vill förbjuda Boeing att bygga fler typer i andra delstater.
Varför dör Detroit?? Fråga UAW!! $ 48/h för att skruva på däck på en sketen Buick.
Vad jag förstår blir det en order på C-Series. Sen vart dom hamnar är en annan historia. Austrian, Swiss eller Luftwaffe. Vem vet.
Lufthansa har beställt neo av airbus, det är nog inte i första hand man beställer 737-max.
Airbus A320 och Germanwings
Med Germanwings A319 och A320.
Nya bättre 737:or givetvis!
Visst är A320 kanske en gnutta större än B737 300 och 500 men jag tror nog att det blir en bra ersättare nu när de beställt 60 A320 NEO 🙂
Lufthansa har ikke selv CRJ 700/900.