SAS Longhaul
Har SAS några fler long haul rutter planerade när dom får dom nya A330/A350?
svar
pf är rätt på det. Det blir minst en till destination i Kina när A350 ankommer.
Mitt tips är Guangzsou
Jag tycker SAS är helt ok i ekonomi klass. Jag hade en 12 timmars resa för 2 veckor sedan med Air France 777-300 med 3-4-3 konfiguration. Den var hemsk.
Leveranser av nya A330 till SAS är planerat till 2015 och A350 2018 och framåt. Dessutom ska kabininredningarna uppgraderas på befintliga A330/340 under 2014-2015.
http://www.sas.se/erbjudanden/nya-flygplan/
Om ni vill ha reda på hur man sitter på olika bolags flygplanstyper, gå in på följande site! Den har de flesta flygbolags kabinkonfigurationer presenterade.
LÅT pf vara. Han bidrager i alla fall med saklig info till skillnad från de flesta andra här.
Mvh/Per
Men det har ju inte med SAS att göra…..
Det går inte att få in 3-4-3 i en A3XX, kabinen är för smal.
SAS A330/A340 har betydligt bättre kabinkonfiguration än andra bolags Boeing B777, B787, B747, mflr. !!!!!!!!!!!!!!
Dom väntar nog på den där A333an som LAN/Aibus lovat SAS .sedan kan dom börja uppdatera ett plan åt gången. Det behövs. Business Class är heller inte ko kurrenskraftig.
Kanske Pierre Holmgren vet mer??
K, ønsker du diskusjon eller “bare skit”?
United har väl inga Aibus 330/340. Hallå???
Du får allt jämföra äpplen med äpplen.
Jag håller med PAX. Economy Extra sätena är kassa (Y+) jämfört med andra bolag i samma bokningsklass.
Tillbaks tilm frågan: någon som vet något om tidplanen??
Men sätena är fortfarande mycket bättre än på United´s nya B777.
Dessutom har SAS A330/A340 betydligt bättre kabinkonfiguration i ekonomi 2+4+2 vilket jag tycker är optimalt.
Allt nytt är inte bättre! Se bara vilka problem som drabbat Dreamlinern.
Väl beprövat är ofta bättre.
PAX skriver ju Y+ sätena = Economy Extra.
Jag håller med. Det är usla säten med tanke på så mycket extra SAS ta betalt jämfört med Economy. Dessutom ljuger dom i reklamen. Ja, lite bättre benutrymme är riktigt, men vart 3e säte har den där jävla IFE-boxen på golvet som stjäl mycket fotutrymme.
Sätena är också mycket slitna.
Akta er… signaturen pf är ett troll
Kina er det nye Klondyke-det forventes 1 milliard nye flyreisende per år innen 2017. Det estimeres 25 % av disse kommer fra Kina.
Dessverre er luftfartsavtalen slik at det bare er SAS som kan nytte seg av disse, designert flyselskap fra “vår” side, Air China fra Kina.
Her ligger det mange potensielle turistkroner og arbeidsplasser ved å “frigjøre” SAS.
Kuala Lumpur, Bombay, Huston, Los Angeles eller Seattle.
Tycker inte heller det är något fel på sas LH säten
SAS gamla säten är ofantligt mycket bättre än United´s säten i deras nya Boeing B777. Har nyligen flugit Long Haul med både dessa bolag.
United´s gamla B767 (har aktuell erfarenhet) hade bättre säten än nya B777.
Vad är tidplanen för uppdatering av kabinen på existerande 333/343??
Deras nuvarande Y+ säten måste vara bland de sämsta i världen eller?
Ja eller typ Linlöping-Köpenhamn. SAS motto är ju att alla ska till Köpenhamn. Deras största konkurrenter enligt dom själva är ju numera Norwegian, Ryanair och Easyjet enligt deras Koncerndirektör Sales & Marketing Eivind Roald alltså så går dom också mot att bli ett lågprisbolag. Och åtminstone kan man ju i alla fall säga att Norwegian satsar på hela norden. Även om det också är ett skit bolag.
Året är 2013 man vill ha direktflyg och inte en jäkla massa mellanlandningar för att komma ut i världen.
Nä såg man skulle satsa mer på Visby året runt nu!
Mer SAS melodi! 😉
De kommer sannolikt inte starta någon linje då A330E kommer då dessa bara byter ut 4st A340, men när A350 planen så kommer de säkert starta nya linjer, eller kanske göra så att BKK flygs året runt etc. Men det kommer säkert vara typ 1 linje från CPH… Men idag vet vi inget…