Någon som sökt pilot jobb Jet Time och fått svar?
Tänkte höra om det är någon som sökt pilot jobb hos Jet Time och fått svar?
svar
http://www.planespotters.net/Airline/Jettime#AirlineFleetOverview
På denna länk har JetTime 15 st B737 och 2 st ATR 72 och inga andra beställda.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jet_Time
På denna länk har de 16 st N737 och 2 st ATR 72 och 4 st ATR 72 på order.
http://www.jet-time.dk/sv_SE/about-jet-time/the-aircraft.html
På denna länk har de bara B737 och inga ATR 72.
Vilken som är med sanningen överensstämmande är upp till betraktaren!
Skulle man inte ha fått alla dina 6 ATR nu i sommar?
Har man alltså redan rekryterat klart till alla dom med?
Inget behov överhuvudtaget heller för ATR!
ATR rekrytering var klar sa de…
Så här är det. Inget behov av 737 piloter men ATR piloter behövs och det inom det snaraste.
Tråkigt!
Jet Time har ju ganska många 737:or och det känns tråkigt om de inte behöver några nya piloter till den flottan under sommar chartern? 🙁
Pratade med dem förra veckan, ingen rekrytering på 737 aktuell…
Bara för SAS tar in några ATR så är många så heta och tror de inte har några som flyger dessa.
Jag undrar istället om någon vet mer om deras 737 program inför sommaren eftersom de flyger åt både SAS och Norwegian med sina 737:or?
Måste väl behövas ganska många 737 piloter inför sommar säsongen eller, annars blir det aldrig någon fart?
Kommer endast två ATR utgå från Arlanda? Hamnar resten i cph?
Har man sagt nåt om huruvida man ska beställa fler än 6 ATR?
Problemet är att ni alla är så korkade så ingen av er kommer att få ett jobb som pilot. Vi tackar för er ansökan och önskar er lycka till. ( Med korvkiosken typ)
Sluta trolla finns ingen ATR bas på ARN
Hvad jeg tror vil ske på alle, intet med JT det næste år.
De er kun fokuseret på det lille antal ATR at flyve næste år.
Så intet ske med Jet Time i mellemtiden desværre.
Bas finns på Arlanda med ATR.
Inga baser i Sverige är planerade. Billigast att slinga folk.
Undrar samtidigt om det finns möjligheter för de som flyger 737 med bas i Sverige?
Vad jag vet tar man ganska mycket flygningar från både Norwegian och SAS.
Kommer J.T ha bas på Arlanda för ATR piloter?
I have good friends at JT and from what I hear CPH crews are based in a SJ train somewhere in Sweden. BLL is more back and fourth. Then you have the CPH “slings” which involves night-freight in the deep end of Finland for most of a week. The salary never increases, but the icecreams at HQ gets bigger for every year. Someone mentioned Norwegian. Contract FO have 38000 Danish before extras. Core FO start salary, double that figure…
@Seriös JT
Problemet med er lättkränkta är att ni tar er själva på för stort allvar. Ta detta för vad det är, nämligen ett forum för branschfolk som vill slänga käft om ditt och datt.
Om ni nu verkligen vill veta villkoren hos JetTime, lyft luren och ring. Eller om ni inte förstår danska, dra iväg ett email! Detta är ingen arbetsförmedling eller ens ett fackligt forum. Vi VET enbart var vår egen arbetsgivare erbjuder och TROR/HOPPAS vi har en susning om vad andra bolag har för villkor. Svårare är det inte.
Snälla!
Ni coola ruttna balla och alla möjliga som ändå inte är intresserade av Jet Time leta reda på en egen tråd där ni kan vara coola och imponera på varandra och låt Jet Time tråden här vara seriös med inriktning för folk som är intresserade av Jet Time och dess framtid!
@Knasboll
Det betvivlar jag inte en sekund. Sammanhållningen i bolag med sämre villkor brukar vara mycket bättre än i “glassarbolag” och du förstår vad jag menar. Antog att “matpaketet” var top class också. Det man inte får i lönekuvertet brukar synas på midjemåttet. 😉
Beträffande MPL-arna i DY så är det med en praktikplats för dem tills de får tillräckligt många flygtimmar att de kan ta ett “riktigt” certifikat, dvs utan begränsningar. Därav den knapra lönen.