Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Felbokad!

Tråden startades av Felbokad!

Då ska vi se…

Jag bokade in hela familjen på en reguljärresa i Januari.
Resan är bokad via Travellink – med Swiss som operatör. Resan går till Schweiz.

Dumt nog skriver jag in fel efternamn på min hustru…(skriver in ett dubbelnamn, något som jag skulle skrivit in på vår dotter, som har det, ej på min fru…).

Jag är beredd att betala en om- eller avbokningsavgift.
Men resebyrån säger att de inte “kan” göra några ändringar i min bokning??
Jag är beredd att betala den vanligtvis hutlösa avgifter för ändringar i bokningen (€200 eller vad det nu kan vara), men i det här fallet vägrar man ju helt att ändra bokningen.

Den enda lösningen jag kan se, är att boka en ny biljett i min frus namn….

Vad har jag för rättigheter i det här fallet egentlingen? Om några alls…? Är jag verkligen hänvisad till att boka en helt ny biljett…??

Publicerad den 2013-12-02 19:12
Skriv ett svar
Antal svar: 11

svar

Moon
2013-12-05 19:53

Ställ frågan till det nystartade företaget -Travelright om du inte får någon rätsida till problemet.

” They say we are right behind you, and i sure felt them many times “

Joppe
2013-12-04 21:15

Jag skulle ringt ARN och frågat om rättigheterna.

Göteborgare
2013-12-04 20:39

@Menzies – han skrev väl inte att han ska flyga från ARN? Swiss ska flyga från GOT i vinter också.

Ior
2013-12-04 19:17

Ok, det visste jag inte. Hade fått för mig att det var lika viktigt som att man stavar namnet rätt.
Alltid lär mig sig något, så sällan jag flyger för nöje 🙂

Menzies
2013-12-04 18:38

Ring eller besök Menzies Aviation på Arlanda för att få det ändrat.

mengretadå
2013-12-04 17:25

@Ior
Nu är ju inte prefixet Mr och Ms lika noggrant. Mina döttrar har slunkit igenom som Mr vid två tillfällen utan problem…

Ior
2013-12-04 13:12

Gjorde en liknande tabbe med just Swiss förra året där jag skrev ” fru ” på sonen och mr på dottern…
Bokade via ticknet men ringde direkt till Swiss och dom fixade det utan någon extra kostnad, enda är att dom talar engelska, men om det är lugnt för dig är dom super trevliga.

Yrjö
2013-12-04 12:35

Flygbolagen hänvisar väl oftast till resebyrån, travellink i detta fall. Man brukar inte vilja befatta sig med resebyråernas bokningar.

tihi
2013-12-03 17:08

You should have flown with SAS

mengretadå
2013-12-03 16:58

Exakt samma hände mig för två år sedan. Skrev fel efternamn på min kompis. Ringde Swiss och fick till svar av en dam i Zürich (?) på tyskengelska; “no way your friend’s boarding that flight”.
Köpte ny biljett. End of story!

lsd
2013-12-02 19:44

Ring till Swiss direkt

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500