Squak 7700
Just nu en Air Balrog dhc-8 squak 7700,typ över Borlänge trakten ( eller så)
12000 ft.
Någon som vet något?
svar
6969 rekommenderas!
Jag förstår 🙂
Är bara en ” dum ” PPLare så tryckkabin är en lyx vi inte har 🙂
Knappast lämpligt att stiga o flyga vidare efter nödplané. Det gäller att landa asap med allt näsblod, oro i kabinen m.m.
Om man gör en emergency descend från FL250 så är det nog ganska viktigt för ATCC att få en indikation på att det går brant nedåt och det är näst intill omöjligt att göra sig förstådd på radion när syrgasmasken är på…
Självklart är nödplané att betrakta som nödläge (=7700).
Är ett tryckproblem nog för 7700?
Trodde det var ett ” vi kommer störta ” typ motorproblem etc..
Troligtvis menas Air Baltic som fick tryckproblem och sjönk men ansåg att problemet löstes och steg igen.
Vad är Air Balrog för bolag? Aldrig hört talas om detta….
Gick in igen efter jag skrev här, då var flyget borta, skrev här igen och då var det framme.
På högre höjd med ” normal ” xpdr kod.
Bugg i fr24?
Någon som vet något mer?
Och där försvann dom från FR24…