Norwegian har nu 2 B787 trasiga i FLL!!!!!!
Idag återvände ytterligare en B787. Denna gång flygplanet EI-LNA som var på väg från FLL till CPH. Nu står två av tre Norwegian B787 trasiga i FLL.
svar
Kanske skulle köra tricket med preferensaktier??
Lägg ner tråden, kvalificerat skit!!!
Det pratas om nyemission på Norwegian. Stort investeringsbehov samtidigt som det inte går särskilt bra.
På väg mot förlust i miljardklassen?
Lägg ner Norwegian innan man börjar pumpa in skattepengar där!
Norwegians yield, intäkten per passagerarkilometer, sjönk i maj med 22 procent jämfört med samma månad i fjol.
Tala om sjunk!
Dessutom har drömmen blivit en mardröm!
Nu är även Norwegian svartlistade då de vägrar följa ARN´s beslut om ersättningar till passagerare.
Norwegian hamnar i samma tunna som Avies. Bristande underhåll och dåliga flygplan (nytt skrot).
Norweigan är inte kollegor!
@Isak, Den enda glädje som finns kvar i SAS är skadeglädjen när Norwegian får problem med sin Dreamliner. Något annat har de inte att glädja sig åt just nu, för sommaren kommer att bli ett katastrofalt problem för SAS, då yieden sjunker genom golvet.
EI-LNF står fortfarande i FLL
EI-LNC fick en RTR på LAX och man beräknas landa på OSL igen imorgon kl. 06.35
Finns det nån bransch där man GLÄDJER sig
åt att sina kollegor får problem?
Kanske inom idrottens supporterskaror…
Nä, jag har inte heller några goda erfarenheter av Amerikanarna. Har haft Amerikansk arbetsgivare så jag vet vad det handlar om.
Men i detta fallet står deras rykte på spel igen och då kommer dom nog bli tvungna att skruva lite om dom vill fortsätta vara nummer två bland världens flygplanstillverkare.
Vilken kärra är det som strular denna gången?
Guld Service avtal tillhör väl medelnivån på service om man har någon erfarenhet av Amerikanarna. Guaranteed som de så ofta säger betyder oftast inget ansvar för säljaren. Det är mer ett talessätt.
Norwegian har tecknat ett guldserviceavtal med Boeing så att dom skall slippa serva själva. Nu är det upp till Boeing att fixa, om dom kan 🙂
När man står på sidan av och ser på är det även ganska uppenbart att de har inte tillräckligt med tekniker för att laga allt och hinna med operationen. De stackars killarna där nere jobbar dagligen så svetten rinner. Stor eloge till individerna.
De flesta av oss förstår att flygplan precis som bilar går sönder ibland….men det med 787:an börjar bli tröttsamt….varför inte bara ta och göra om Norwegian Long Haul till en resebyrå och istället hyra in ett annat bolag m maskiner som går…
Idag den 7 juni 2014 är planet sönder igen på FLL som var på väg till STO..får se om dom hinner laga det på söndagen 8 JUNi…bättre att skippa åka med Norwegian och ta en kärra med Klm eller Airfrance till och med LH och BW är bättre…
Det är andra utmaningar med att flyg LH. Korsa atlanten kräver sin procedurer samt att vi ett emergency utöver atlanten kräver kanske lite mer erfarenhet.
Sedan gör man inte lika många landningar i månaden som en SH pilot så man blir lite sämre på handflyga, det är ändå färskvara.
Sen är också LH maskiner något större vilket kräver sina utmaningar. Skjuter du inte ex ILS rätt med en fart och config så är du nästa körd med ex en 744. Men en 737 så är det bara att ta ner stället så brukar det ordna sig…
Det finns nog en orsak varför det oftast är lite mer krav på erfarenhet innan man får jobb på ngt LH.
Det måste väl ändå bara vara enklare och lättare att flyga långdistans än regional. Man gör en flygning. En start. En landning. Och sitter väldigt mycket och gör “inget”. Måste ju vara betydligt lättare.
Kan vi inte gemensamt bestämma att vi skriver ett inlägg när det inte är någon försening, borde bli mindre inlägg då!