Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Maskar i maten hos Norwegian

Tråden startades av Masken

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18114068.ab

Boeings fel?

Publicerad den 2014-01-03 17:45
Skriv ett svar
Antal svar: 45

svar

Linkan
2014-01-05 19:13

Om maten ingick i priset för flygbiljetten skulle problemet försvinna.
För de få passagerare som inte önskade äta kastade man helt enkelt maten (den var ju redan betald).

Det är Kjos snålhet som är hela problemet!

Allt trixande skapar nya problem som i slutändan drabbar passagerarna.

Erik
2014-01-05 09:41

@CC Norwegian

Varför gör ni inget åt saken? Skulle du vilja äta ett halvår gammal kyckling och sedan åka in på akuten?

Förresten så finns det livsmedelsregler inom EU som man måste följa. Följer man inte de så kan det sluta med domstol.

VÅGA STÅ UPP OCH SÄGA EMOT KJOSEN!!!

CC Norwegian
2014-01-04 23:04

All mat som är över efter flygning kastas FÖRUTOM den varma kycklingrätten “Honest Meal”. Den kan ligga i rumstemp i 180 dagar!

Så den lastar Gate Gourmet om och om igen.ä

Kabinchef Norwegian

PAX
2014-01-04 20:51

Någon bra länk till foton?

Det lilla jag såg på Aftonblaskan såg precis ut som de förpackningarna TuiFly serverar från MMX. Kanske ser lika dant ut överallt? Jag får/köper inte mat på de flyg jag åker med, så jag kan ha fel.

Sv SCCM
2014-01-04 20:42

Källan till det hela kommer via Aftonbladet och Di inte någon IP-adress.
Som du vet är källan skyddad enligt tryckfrihetsförordning.

Eftersök av källan är ett brott!

Alan
2014-01-04 20:36

Till SCCM
Undrar vem du som inte vågar gå ut med ditt eget namn
Du för ingen kritik mot bolaget så skriv vad du heter Tror inte du jobbar på norwegian ,eller kanske proffis anställd???????

Nice n tasty
2014-01-04 19:41

Är det som dy kallar för nice n tasty?..

SCCM
2014-01-04 18:59

Så pinsamt och det är rent förtal! Hoppas att någon kan dra det vidare och kan finna ut vem som sprider lögner som detta, bara för att skada!
Ingen av förpackningarna på bilderna säljs ombord på Norwegian! Dubbelkollade det själv idag. Varför skulle maskarna, eller vad det nu är, ligga och krypa på en förseglad förpackning?

Så finns det väldigt många okunniga vad det gäller maten. I flera år finns samma produkter att köpa på tex ICA. Mat som tillverkas utan konserveringsmedel som sedan kan förvaras i rumstemperatur i väldig lång tid. Det är ingen nyhet!!! Självklart kan maten bara värmas en gång och slängs om den inte säljs efter det.

Jag hoppas att man kan spåra IP-adressen och få fatt på denna spridare av lögner.

Xanax@Sv Xanax
2014-01-04 18:07

Jag håller självklart med dig! Flygbolagets ansvar i grunden!

Sv Äpplet
2014-01-04 17:57

Nej, det är snåljåpen som visat resultat.

Äpplet
2014-01-04 17:29

Kan det vara den sk latmasken som krupit fram… 😉

Sv Xanax
2014-01-04 17:09

Det spelar ingen roll vem som sköter maten!
Det är Norwegians ansvar gentemot sina kunder. Det är Norwegian som säljer maten. Det kommer ej någon tredje person som säger det är jag som säljer maten.

Allt sker i Norwegians regi!
Om sedan Norwegian har dåliga avtal med sina leverantörer så är det Norwegians problem.

LMK
2014-01-04 16:58

Jag har själv jobbat med just flygplanscatering, och inget bolag behåller maten på planet under så lång tid. Man byter ju ut cateringvagnarna till varje flight, och det görs av personal från Catering Företaget.

Tomas
2014-01-04 16:33

Kul och läsa alla desperata försök från dem anställda att försöka “rädda” situationen. Hur kan de ha lyckats med att hjärntvätta sina anställda, trots att dem ständigt blir trampade på och överkörda. Fascinerande på något märkligt sätt.
Förtjänar verkligen ledningen hos Norwegian denna lojalitet?!

Xanax
2014-01-04 15:30

Norwegian betalar inte för catering på reguljära flygningar! Hela affären är outsourcad till GRO – Gate Retail Onboard som sköter det hela utom just försäljningen som utförs av kabinpersonalen! Vinst delas och viss provision ges ( förhoppningsvis..) till försäljarna!

pf
2014-01-04 15:10

Frank, jeg tror du tar fryktelig feil. Short-haul går meget bra.

Sv @ Sv Sven P.
2014-01-04 14:43

Nu är det skillnad på tina och värma upp, men går inte in på detaljer.

Tror ni på fullaste allvar Norwegian behåller maten som kommer får cateringen?
När kärran är tillbaka på basen till kvällen så kommer cateringen och hämtar alla skåp. Till morgonen leverars nya. Vad Gate G. gör man återvändande mat kan inte Norwegian lastas för. Det är Gate G som tömmer och fyller på sina cateringskåp. Hur ska Norwegian kunna ha koll på det? Det är den tjänsten man köper in. Tycker man att de får vad de betalar för så kan man fundera om det är sabotage mot just Norwegian då många bolag på ARN har Gate G.

...
2014-01-04 13:29

vadå maten kommer från gate gourmet? det spelar väl ingen roll, om norwegian behåller maten längre än utgångsdatum och serverar den så är det väl inte gate gourmets fel?

som att du skulle köpa ett paket mjölk på ica som går ut den 12/6 och du dricker mjölken den 25/12 och sen skyller på att ica gjort fel?

Sv @ Sv Sven P.
2014-01-04 11:17

Och i en kabin med 30 graders temp blir inget varmt? B787 från Bangkok.

De kan också bli mycket vart i kabinen vid stopp på flygplatsen.

Maten har nog inte hållit -20 grader hela tiden.

pierre.holmgren
2014-01-04 11:16

Ryan Air svarede då dom blev frågat varför har ni nästan aldrig tillräckligt med mat på kvälls flygningerne att orsaken är att det som blir lastat på morgonen skall räcka till hela den dagen !!
Like or not , kanske ok om det hålls på kyl , på Sas slänger vi allt som inte är dryfood efter en T/R, kanske overdriven hygiene…

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500