NAS T/R JFK samma Crew ??
Enda forklaringen till att Norwegian måste byta Crew , kan det väre att dom flyger T/R JFK med samma crew från OSL?
Låter utroligt men hur kan dom annars gå utt av tid redan vid Island , det kan inte forklares med decing kö på två timer, eller kom dom så sent till JFK och då så lite vila att det inte räckte hem, är det fallet , ja då är det inkompetens i organisationen.
svar
Kan det være bedre å få et fartøy til Island-bytte crew, og deretter å få fartøy(og crew) til Norden istf at fartøyet står på JFK? Da er det ikke prestisjen det står på(om man har gjort så eller så de siste 30 år), men å forsøke å tenke litt utenom (SAS)boksen…..
Pierre, det må være et JFK-crew med diverse de-ice og annet værproblem å gripe fatt i som tar fartøyet til Island. Jeg tror ikke Norwegian Long-haul går over myndighetspålagt tid, men at den kan være lenger enn “SAS-tillatt” kan så være.
Ditt resonemang saknar logik. Tar därför ingen fortsatt notis om dina inlägg.
Ok , jag trodde att vi var/är flygfolk och inta språkforskare , jag inleder med ENDDA samt ..kan det väre att dom….och slutar med ett frågetecken , altså är det ingen konklusion , senare i tråden frågar jag igen , “Någon som vet?”
Go for the ball , not the man….
Pierre, bry dig om SAS istället. Ni har nog med Era egna bekymmer.
Du skriver ju “enda förklaringen”, på riktig svenska menas att det är den enda förklaringen. Det kan ju vara så att det var planerat med relief crew på KEF.
På grund av tidigare omständigheter på JFK.
Jag tycker du skall hålla dig till ditt hemspråk istället för att skriva en massa “rotvelska”.
Nej , jag har ingen insikt i Norwegians planering , det är DÄRFÖR jag frågar om du läser noga , jag uttaler inte att det är så eller så.
Och det med vädret , yeps det vet vi alla och Sas divertede INTE även om de såklart också fick köa…
Om du kollar in nyheterna så finner du att det har varit väderkaos i östra USA.
De-icing köerna kan mycket väl vara orsak till att duty time ej räckte.
Vet ej med säkerhet om vad som var orsaken.
Men att Norwegian följer “duty – time rules” få väl ändå anses att vara seriöst.
Intressant att du tror att du har “enda förklaringen”. Som SAS anställd tror jag inte att du har någon insikt i Norwegians planering.
Ägna din tid åt SAS istället.
@svar Russ , Tack för ditt artige svar , jo jag jobber på Sas men ALDRIG på 30 år upplevt att ett Sas flyg fick gå ner på Island pga dutytime , därför frågan , rent teoretisk håller det väl präcis att flyga T/R.
Men forstår på en annan skribents innläg att orsaken uppenbarligen är att dom startede dagen redan innan med också att flyga till Skandinavien och sen direkte viderare till JFK.
Jag hänger med , frågan är om Norwegians setup också hänger med , som en annan också säger , “Hvor är myndigheterne i allt detta” , det hele luktar av död katt.
NAX hade problem komma iväg från JFK igår. Dom återvända till gate 3 gånger och gjorde 4 avisningar innan dom kom iväg ca 6 h sena. Därför tog personalens tid slut och dom fick gå ner på Island.
Det var en underleverantör. Tyvärr brukar sådana ibland tänja på reglerna för att få jobbet gjort. Denna gång var de dock ett antal timmar försenade redan när de ställde sig i kö för avisning. Jag har ingen aning om hur “tjocka” dom redan var men rent generellt håller det inte att passa från Sydeuropa för att sedan flyga långt från Skandinavien.
Svenska och Norska myndigheter tycks dock ligga i närmast koma..
Pierre, Är du så dum att du tror att DY kör med samma crew T/R till JFK ?
Jobbar du inte på SAS ? Vill minnas att jag läst det här på forumet.
Tro det eller ej men DY jobbar under samma regelverk som ni gör på SAS.
DY kan OMÖJLIGT tumma så hårt på reglerna. Att någon ens tror det är helt otroligt.
Dem kanske maskade i NY?!
Oaklimatiserade? WOCL?
Någon som vet ???
Flyg SAS istället!