SAS har 18 personer för kundservice. Norwegian en!
Inte konstigt att det går åt helsike när “dreamlinern” får problem.
Är det billigare att inte ta hand om passagerarna?
http://finansavisen.hegnar.no/index.php?mact=News,mba75f,default,1&mba75fsummarytemplate=artikkel_liste&mba75fdetailtemplate=artikkel_detalj&mba75fdetailpage=artikkelvisning-forside&mba75fpagelimit=10&mba75fcategory=Norsk%20%7C%20Forside&mba75fpagenumber=2&mba75freturnid=75&page=75
svar
Fy Fan vad ni tjafsar. Det gäller bara att gnälla på varandra och hela tiden säga vi är störst vi är bäst. Ni andra är idioter. Kan man inte någon gång vara lite positiv?.
Själva tråden glöms I 80 fall av 100 bort då det bara är en djävla intern tävlan om vem som är bäst.
Är varken anställd på Norwegian eller SAS men måste säga att just nu leder Norwegian sidan i att gnälla mest.
Tror du det var glada miner i Stockholm när de flyttade till Indien? Hur många tjänster har inte redan sparats innan flygande äntligen fick lite skit? Nä pirrefjant, din lön ska nog ner lite till. Otroligt obegåvat och osympatiskt. Ni flygande tror ni är kungar….
@svar Martin , din lön måste också ner tror jag , utroligt ubegåvad
Vad är det för skillnad om Norwegian har utländsk personal i luften medans SAS hur utländsk personal i kundtjänst? Samt även kinesisk personal på linjen CPH- PEK?
Det är alltså okej att minska kostnaderna på markpersonalen men inte i luften? SAS måste anpassa sina kostnader mot sina konkurrenter och då gäller det att kostnaderna minskar för personalen. Alltså lönerna måste ner.
Vad tror du de tjänar på andra bolag i USA? Det är inget välbetalt yrke som i Skandinavien. På många regionalbolag i USA tjänar styrmän mindre än kabin i här hemma. Kaptener har löner lägre an styrmän på några bolag här.
Yeps der kommer USA Crew på flygningar med Norwegian MEN bolaget forbehåller sig rätten till också att använda thai Crew , citat Charlotte Holmberg .
Och detta bliver spännande att se reaktioner på från dom olika instanser som opponerer mot Norwegian
Förstår att SAS behöver 18 pers pga sin gamla flygflotta!!!
Kabin personal anställda på JFK jobbar för ett bemannings företag. Har $1500 i mån lön.
NAS har anställt 170 på JFK som skall börja LT. blir bas även i FLL och sen även på västkusten, så du kommer inte se ngn Thai personal som flyger USA. Är du nöjd du eller klämmer skon mer?
Nej det kan jag inte för det gör dom inte men dom flyger JFK och det är same shit, man “importerer” billig arbetskraft och använder den hvor det rätteligen burde väre skandinaver som var i kabinen, kan tänka mig att det punkt är ett av top önskemålen för Norwegian CA ansatt i Skandinavien.
Norwegian har ingen Pierre Holmgren.
Kan du bevisa att Norwegians Thailändska kabin flyger flyger vidare ut i Europa?
@ svar grupp 0-koll , du fatter inte pointen, dom jobber T/R och inte vidare till t.ex
Paris , eller New York för den delen bare för dom är billigare end oss skandinaver.
Japanska Cabin är dyrare end skandinavisk Cabin och dom flyger också T/R och för båda grupper är det en service riktat mot deres landsmän som inte kan engelska.
Men da kineserna är billigare end os är det säkert
lockande för SAS på sätt och vis men än så länge
har man da lite moral kvar motsat Norwegian.
MEN DET GÄLLER VÄL INTE SAS?? ATT MAN TAR IN BILLIGARE PERSONAL!!!
Stackars SAS kramare. SAS kan outsourca använda sig av kinesisk kabin. Allt är ok så länge det är SAS. Man blir så trött på detta monopoltänkande från SAS’are.
Ni är inte Gud’s gåva till flygbranschen.
Försök att vara lite nyanserade alla SAS kramare. Det kan vara så att ni drar det kortaste strået.
@svar , ja SAS har oursourcet till Indien , men modsat Norwegians outsourcing hvis man kan kalla det så ,då lever och arbeter dom där dom är anställd, och inte mellan Oslo och t.ex New York hvor dom inget har att göre. SAS anställde kinesere flyger jo inte heller Paris ett par gånger når dom är här på stop i cph.
@SAS, det är oerhört många företag runt i världen som outsourcat flera av sina tjänster till andra bolag, det kan man ha sina åsikter om. Om jag inte minns rätt så har SAS outsourcat sin kundservice till ett företag som börjar på S men att de sitter i Sverige? Men det är lite annan grej tycker jag när det handlar om ombord-personal och att man försöker hämta de från “billiga länder” och sen erbjuda de lön efter deras förhållanden i det landet och sen ska de ändå flyga världen runt och bo i dyra länder. Okej de får traktamente men blir inte mycket betalt i slutändan.
Lite anmärkningsvärt att man gnäller på andra när man själv lagt ut vissa tjänster utomlands. Det kan till och med vara i Indien, kommer inte riktigt ihåg vad jag läste i portalen. Det är ju några år sen…
@SAS, spelar väl ingen större roll om de outsourcat det till ett annan bolag, så länge de har kundservice
Sålde inte SAS ut suporten eller kundservicen till BKK eller Estland eller hur det nu var för ca tre år sen? t