Beslutsam söker jobb
Anställ mig som pilot, jag är 20år, rik och tänka mig att jobba ett år eller två utan lön så länge jag får tak över huvudet ( kan vara madrass i hangar ) och mat ( ej möglig annars äter jag allt). Tänker mig större Jet, B737 / A320 och över.
Jag har 200 TT, 20 MEP, och 50 IFR timmar. Jag är fullt kapabel till att ta en styrmans ansvar för minst 100 personers säkerhet.
Seriöst? Ja, det är så det måste se ut för att få ett flygjobb.
svar
Är det flygningar till Mars det är fråga om? Och vilka 21-åringar har 4 års universitetsstudier med avlagd examen bakom sig?
Här är det någon tysk HR-nisse/nissa som har haft otur när han/hon tänkte!
Gillar kraven, bara att söka.
—————–
Job Description
Sigma Aviation on behalf of our long standing client Turkish Airlines is seeking Low Hour A320 First Officers with assessment dates immediately available in Istanbul.
***Weekly assessments – Flights and Accommodation provided***
Permanent positions with stable and fast growing global airline on offer with recently improved and very attractive terms and conditions (package includes bonus, travel benefits, immediate start dates, stable roster pattern and insurance).
Further information and assessment dates will be advised to suitable candidates upon application.
In order to qualify for this position a candidate must:
Be between the ages of 21-35 at time of application.
Be in possession of a 4 year University Degree (3 year Degrees will not count).
Be able to provide a no accident/incident statement and references upon request.
Have no criminal record.
Suitable candidates must also:
Hold a JAA/EASA ATPL/ATPL(f).
Must hold a valid DLR Stage 1 and DLR Stage 2 certificate that has not exceeded two years at the time of assessment
Current First Class Medical.
ICAO Level 4 English minimum.
Last flight on the A320 within the previous 6 months.
Please state in your C.V. or email the following specifics (very important):
Your Age
Degree (Title and number of years)
Licence Type
DLR Stage 1 & 2 Certificate validity dates
Last date of flight on type
If you meet the above minimum requirements and wish to apply please forward your C.V. to Daithà at dogradaidh@sigmaaviationservices.com
Fan vad alla tjatar om vården. Sök dit då så blir vi av med läkarbristen.
troll bait
Nej tack, inga wannabe piloter i hangaren. Teknikerna måste ta hänsyn till human factors.
Det år 2014! ! !
Hur många mer sådana här bakåtsträvar-trådar måste vi få se här på Flygtorget??
Supply and Demand. GOOGLA !
Leffe
Jamen läs alla trådar här…varför ger man sig in i denna ruttna bransch överhuvudtaget???
Uppenbarligen är det ju ingen brist på piloter…ni vet det där med tillgång o efterfrågan…
Inte fan startar man ju en restaurang på en ort om det redan är överetablerat, man läser inte till läkare om det inte finns jobb (kasta bort 5-6 år o belåna sig).
Varför förstår inte de flygtokiga att det just nu är överetablerat på marknaden?
easyjet alltså 🙂
Åk till Asien. Där kan de visa dig vart Ditching-knappen sitter :=)
Tyvärr! Det finns många tusen där ute som dessutom betalar 300 000 för en typinflygning o sen dessutom pröjsar en 500 000 för att få jobba ett år.
Så hosta upp 800 000 utöver det du erbjuder ovan så kanske du kan få flyga lite, men bara i sydostasien, så du får vinka hejdå till flickvän o föräldrar.
Så ser verkligheten tyvärr ut…
Jag är överlycklig att jag tog mig in i branchen innan det kollapsade helt.
Idag flög jag med en ny styrman som kommit in pga nerskärningar i Royal Air Force.
Trots flygutbildning där så har han fått prysa ca 500 000 för civilt cert o A320 rating och nu är han anställd på kontrakt första året och därefter blir det fastanställnig med ca 25.000 i grundlön brutto. Inget flygtilläg förrän efter två år som anställd så alltså först efter tre års flygning.
Så ser det ut i ett stort europeiskt flygbolag i med 200 st A320 i flottan.
Min fru jobbar i vården o tjänar bättre med gymnasieutbildning i bagaget o inga studieskulder.