Tvingades landa på island
Hörde just på nyheterna i radion att Apollos (Air Lingus) plan till Cancun igår, fick landa på Island för att två passagerare var stökiga och hotfulla. man borde ju knappast ha tagit med de från början, då personalen varit tveksam redan innan start. 6 timmars försening blev resultatet. Antar de är kaptenen som fattar beslutet, men träffar kaptenerna någonsin dem de ska fatta beslut om ifall de finns tveksamheter?
svar
dom var inte stökiga innan, vi mellanlandade även i oslo (enligt plan och inte pga stökiga passagerare) men dom fick fortsätta åka med därifrån. Men där ska det ha varit tveksamt om man ska låta dem gå av eller inte. Sen eskalerade det och planet fick vända och nödlanda på Island och dom fick poliseskort av planet.
Jag menar att sista steget innan en “nödlandning” är ett rött kort som utdelas av kapten? Sen huruvida det sker face to face, det är en annan femma.
Jag lyssnade till Apollos informationschef som blev intervjuad i radion. Vem ska man då tro på om inte henne? Hur ska man ta reda på fakta, jag känner igen som arbetade just där och då.
apollo vilket skämt!! och kaptenen?!?!
ta reda pa fakta det stämmer inte detta! jag vet det!!!
Det ville vel være løgn Anders 1 å si at disse få ikke har ledige seter vinterstid-jeg bare håper at de ikke får forlate Island på en tid….at politiet tar “godt” vare på de ift krav om erstatning fra operatør, krav om utlevering til Irland dersom de skulle være under mistanke for å ha gjort noe ulovlig ombord på flyet, som er irsk territorium.
Hvordan er det, sv pf, du kan jo dette med erstatning, kan man kreve det mot de, når man som pax blir forsenad?
tycker inte personalen pa planet ska saga för mycket!
dom var inte stökiga innan! och det var kvinnan som var problemet. missvisande upplysningar…..
Undrar hur bråkstakarna ska lyckas ta sig ifrån Island? Endast en handfull flygbolag har trafik dit vintertid och de bolagen vet samtliga garanterat om vilka två de inte ska ta ombord..
Ja de verkar ju tvivelaktigt i detta fall eftersom personalen redan innan start var tveksamma att ta ombord dessa passagerare. Man friar hellre än fäller verkar de som.
Det är förbannat dåligt ledarskap annars.
Kaptenen informerar kabinchefen om hans/hennes avsikter. Hela besättningen måste vara överens om man ska fortsätta flygningen så snart felet är avhjälpts (commanders discretion) eller om man ska ta in på hotell och utnyttja full vila. Hursomhelst blir det en del rapportskriverier i vilket fall som helst.