Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Brommas utveckling/avveckling

Tråden startades av Fröken Vinge

När allmänflyget kastades ut från Bromma visades vackra skisser på hur flygplatsen skulle komma att utvecklas. I norr tronade blänkande köpcenter och fräcka terminaler. Man förstod liksom att här skulle minsann inga futtiga SE-maskiner tillåtas störa idyllen. Vad blev det av allt detta? Papperskvarnen? Allmänflyget dör långsamt sotdöden utan plats att vara på, och under tiden sitter byråkraterna och filar på nya pressreleaser. Vem är lurad? Vem är inte lurad? Vd händer nu?

Publicerad den 2014-02-18 15:57
Skriv ett svar
Antal svar: 10

svar

N
2015-03-13 10:01

I så fall borde ju Braathens betala för det hela också. Men det vill man hellre att skattebetalarna via Swedavia ska göra.

Det finns inte en chans i h*lvete att investeringarna på Bromma lönar sig. När SAS VD Rickard Gustafson uttalade sig angående Bromma så sa han just att investeringarna gör sig bättre på Arlanda än på Bromma. Sen vinklade ju media det hela till att han ville lägga ner Bromma, vilket många Braathenskramare direkt bet på och hävdade att han bara vill bli av med en konkurrent……..

Den viktigaste frågan är – var nånstans ger skattefinansierade miljardinvesteringar mest samhällsnytta?

Garderobsmoderat
2015-03-13 09:23

Döp om flygplatsen till BRA Flygplats! Nästan bara Braatens som flyger där ju. Sedan kan väl Bratts själva sköta driften. Får dom inte ihop ekonomin så kan flygplatsen läggas ned.

M
2014-06-15 18:47

Rätt provocerande att kasta ut affärsflyget till förmån för regeringsplanet.
Man åberopar platsbrist, men golfbanan måste finnas kvar….liksom en parkering för övningskörning…
Stor bostadsbrist i Stockholm och hyreskostnaden för flygplatsen…är några kronor om året…
Bromma kan läggas ner utan problem om politisk vilja uppnås.
Rösta rätt-rösta rött !

Sv Erik
2014-06-02 17:19

Bromma kommer att finnas i minst 30 år till. Om man trots propåer i 50 år inte kommit till skott lär det dröja mycket länge innan någon nedläggning blir aktuell.

Mycket snack men lite handling.

Erik
2014-06-02 15:00

Helt rätt att lägga ner Bromma. Detta skulle skett för 20 år sedan.

Om inte Arlanda duger så flytta all verksamhet till Skavsta.
Ostlänken kommer att byggas och därmed blir det kortare tid till Stockholm-Skavsta flygplats.

@EK
2014-06-01 22:40

Uppgraderingar och uppgraderingar, det är miljardsubventioner för enbart ett flygbolag, på folkets bekostnad, såväl ekonomiskt- som säkerhetsmässigt.

Ett villkor för fortsatt verksamhet på Bromma vid förlängningen var att allmänflyg, firmaflyg och affärsflyg skulle gynnas. Så har det inte blivit och detta är varför Bromma istället kommer att stängas ner inom några år nu när kraftiga vänstervindar blåser i landet där Brommafrågan är lite av en prestigetrofé.

Tyvärr så kan inte statstjänstemen leka miljardentrepenörer utan att det blir pannkaka av alltihop, så länge det finns en marknadskraft.

Ek
2014-06-01 20:52

Jaha, mer gnäll från amatörflygarna. Vad tillför de? De är i vägen för den kommersiella flygtrafiken. Gilla läget och sluta gnäll. Varför ska ni hålla till på BMA och dessutom gratis?
Flygplatsen står inför en rejäl uppgradering och i de planerna finns det inte utrymmer för amatörflygarnas lekstuga.

MaxPax
2014-06-01 17:37

Förhoppningsvis läggs Bromma ned och ARN får chansen att bli en riktig hub.

B
2014-02-19 10:55

Det som nu händer är att inblandade parter desperat försöker dölja sina beslut så man inte ska kunna visa vem som egentligen är ansvarig.

Bo i bilen
2014-02-18 16:01

Dubblett. Ta bort. Tråden finns redan för de som förstår att siffrorna längst ned i forumet visar äldre trådar………..

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500