DY officiell förseningsstatestik
Bedrövligt! Men shoppar man billigt så får man skräp!
http://www.svd.se/naringsliv/norwegians-punktlighet-rasar-till-bottenniva_3302432.svd
svar
EILNA flyger i detta nu som DY7205 ARN-BKK
NAX!
All heder till dig för din ärlighet. Var finns EI-LNA nu för tiden?
Jo det finns säkert en baktanke med att ha EuroAtlantic endast på ARN, och det är jäkligt synd att man prioriterar så, håller med dig Urban att man skulle slingat kärrorna bättre.
Men ikväll flyger faktiskt CS-TFM OSL-JFK-OSL, och på fredag kommer en HiFly A330 in och tar OSL-JFK.
NAX
Visst finns det en baktanke med att stockholmarna m fl får stå ut med euroAtlantic? ge oss den. Du minns väl när Oslopaxen fick ta inkommande stockholmsplan i BKK och ARNpaxen fick OSLflyget med 15 timmars försening. Kjos vill inte ha mer problem i Norge, norska motsvarigheten till ARN dukar under av alla klagande på Norwegian. för det kan väl inte vara med omtanke om Stockholm som euroAtlantic blivit deras flygbolag och därmed mindre av förseningar.
@svar nja, bare fordi man er kaffeslave betyder det ikke at man har nogen indsigt i flytider og hvordan tingene hænger sammen. Foreløbig flyver rødnæsen kun forkølet forbi i en spiral mod bunden , først på punktlighed, NKI og siden på regelværket.
Og næste gang så spar mig for din barnlige arrogante facon.
Pierre, eftersom du serverar kaffe har du ingen aning om realistisk flygtid. 60kt headwind eller tailwind ger effekt på en 7h flight. Inte ens SAS klarar den tidtabellen…. Se till att kaffet är varmt istället och håll snattran!
Du säger att NAS har egna regler för OTP? Ha det bar inte NAS själva spm rapporterade om den i somras. Pierre, ha halsduk på jobbet, rödnäsan bara svischar förbi!!
Det blir för dyrt att flyga med något annat än Dreamlinern från Oslo.
Efter fiaskot med Dreamliner uppmanas nu flygbolaget Norwegian att betala tillbaka 10 procent av biljettpriset.
http://www.travelreport.se/2013/10/30/norwegian-tvingas-betala-tillbaka/#sthash.JbRCSkmB.dpuf
Juridikstudenten Jonas Ali Ghanizadeh kom fram till New York på avtalad tid, men fick inte flyga med den nya flygtypen Dreamliner som Norwegian hade gjort reklam för. Då den utlovade komforten uteblev klagade han hos norska Flygklagenämnden (Flygklagenemnda).
Medan ARN inte gick på samma linje.
Dock kommer väl inte LAX premiären trafikeras av Euroatlantic.. Någon som btw vet vilken kärra som trafikerar ARN-LAX premiären den 2 mars? då jag nämligen åker då.
Var får man statestik på när och var vissa flygplan ska tas i drift?
Nästa vecka ser jag att euroatlantic fortätter flyga från ARN. Detta är en efterdyning till att EILND inte sätts i trafik förän 7e mars. Och då CPH-JFK/LAX & ARN-LAX startar till veckan så fattas de en maskin, därav euroatlantic. Har dock ingen uppgift varför just ARN blir drabbad av euroatlantic.
NAX
Hur länge skall stockholmarna plågas av euroAtlantic, borde den inte någon gång slingas via Oslo?? det känns som att Kjos vill ha problemen utanför Norge ett tag för att hämta andan? Ersättningsbolagen tycks gå på fast schema. NAX – ge oss klarhet.
@ Nja , åh ja jeg glemte at nävne at meget typisk for Norwegian så anvender selskabet selv andre og lempeligere normer for rettidigt end alle andre selskaber gör.
@svar Nja , måske norwegian ikke har realistiske flyvetider T/R vind burde ligesom väre indkalkuleret men der snyder man vel også på vägten i planning for at få de lange ture til at hänge sammen inden for regelvärket.
Modsat dig tror jeg det bliver en kaos sommer for Norwegian.
Sv. Sniiizo
ARN-LAX 12/3 EILNC
men kom ihåg det kan hinna ändras 😉
Man ska inte glömma att NAS flyger mycket till LPA,TFS, TFN i vinter vilket är förödande för OTP med hänsyn till vindar. Dock brukar returen tillbaka norrut lyckas flyga ikapp tiden. Där är det inte jämförbart med tex SAS som flyger annan produktion. (Ex NAS har drygt 24 avgångar från LPA varje lördag!! Sätt det i relation till antalet flyg…) Charterbolagen, är de ens representerade i denna statistik? LH är en bedrövelse, men ge det tid…
I sommar sopar NAS mattan i OTP med SAS, precis som förra sommaren… 😉
Till NAX -Vet du vilken kärra flyger Stockholm – LAX 12/3?
EILND är planerad att sättas i trafik den 7e mars på CPH-JFK
Det går utför för Norwegian…
Förresten, nån som har sett EI-LND som ska sättas i trafik om 4 dagar eller är den FÖRSENAD?