Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

SAS bak anti Norwegian kampanje i USA?

Tråden startades av Lasse

Stadig mer tyder på at det er SAS som er pådriver bak Alpha i USA. Jack Netskar, SAS pilot, og fagforeningsmann nevnes stadig oftere. Det hele er pinlig, men ikke overraskende….

Publicerad den 2014-06-12 14:57
Skriv ett svar
Antal svar: 69

svar

@@Ruben
2015-05-13 13:27

Så amerikansk går bra? Den är inte mycket dyrare…
Sen har det rycktas att Norwegian kan fortsätta med asiatisk Crew så länge de inte flyger till och från Norge. Känns som sista ordet inte är sagt.

DY
2015-05-13 13:24

Det blir upp till Norska myndigheter och regering och bestämma. Nationalitet på besättning är nog inget problem, snarare vilket socialförsäkringssystem de skall tillhöra.

@ruben
2015-05-13 12:44

Nej, det är inte tillåtet. Men Kjos tycker det, en helt annan sak.

Det är inte heller tillåtet att använda asiatisk billigpersonal på norskregistrerade flygmaskiner, när Norwegians dispens utlöper nu i juni. Gissa vad Kjos tycker?

Ruben
2015-05-13 12:21

Ren bullshit från början till slut, Norwegian bryter inte mot 17 bis.
Den raka sanningen är att legacy carriers i USA tillsammans med SAS
gör vad som helst för att undvika konkurrens från Norwegian, allt görs med rent skitsnack och spridande av lögner och rena falsarier. Beklämmande lågt.

@harry
2015-05-13 10:54

Att jämföra detta med kartellbildning och industrispionage så är det bara småpotatis.
Ska vi titta lite i historieböckerna och titta närmare på Air Enterprice, Skyways, Comuter, Linjeflyg, Braathens bara för att nämna några få… Inga duvungar SAS inte…

Vad det gäller kvinnan med pärmen… Försöker man skapa en stämning ombord mot flygbolaget och dess personal ombord under en flygning så bör man titta lite närmare på Luftfartslagen. Helt rätt agerat att stoppa detta under en flygning. Jag tror vilken befälhavare som helt kan hålla med om detta.
Hade det varit efter en flygning så är det ett helt annat senario.

Harry
2015-05-13 09:43

Mängder av flygbolag har skrivit brev till DOT och protesterat mot Norwegians brott mot paragraf 17 i luftfartsavtalet mellan USA och EU. Den handlar om labor standards och det är inte tillåtet med arbetskraftsshopping eller bekvämlighetsflagg.

Apropå låg nivå så köpte Kjos in demonstranter till Washington. De fick flygbiljetter och hotellrum betalda av Norwegian. Sedan skulle de stå utanför kongressen och skrika “save our jobs” för att påverka så att Norwegian fick sitt USA-tillstånd. Det här avslöjades och det skrevs om det i Danmark. Men det skrevs inte om det i Norge så klart!

Myteri ombord, hota passagerare och stjäla deras egendom, köpa demonstranter. Var går gränsen för Norwegian Lasse? Pinlig är bara förnamnet.

Ruben
2015-05-12 22:41

SAS är inte bara pådrivare bakom ALPA.
En SAS Vice President, H.O. har skrivit brev direkt till DOT – så låg är SAS nivån.
Då SAS inte kan konkurrera med pris, service etc, så tar man till riktiga fulmetoder. Man vill få bort Malmö Aviation från marknaden, då jobbar man för fullt med att lobba för stängning av Bromma flygplats.
Low of the lowest, det är SAS in a nutshell.

Pilot
2015-05-12 22:21

SAS kanske ska kanske fokusera mer på sina egna problem. Annars har de inget bolag kvar.

Go SAS!
2015-05-12 21:51

Jag tycker det överraskande men inte pinsamt.

Peer
2015-02-02 18:34

nä, vi har inte glömt när sas hacka sig in i nas bokningssystem…

P-ONDY
2015-02-02 18:11

Man skall inte kasta sten i glashus Lasse.

Har du glömt Vizeum skandalen redan?

Morsk Norsk

SAS anställd
2014-12-27 11:28

@ Hasse Karlsson
Var inte orolig, de linjer som SAS ev. skulle lägga ner, kommer Nextjet, Sverigeflyg att kasta sig på som blodtörstiga vargar!! 🙂

Hasse Karlsson
2014-12-27 05:08

SAS anställd, vem ska då se till att driva de olönsamma rutterna ? Du ser väl gärna att stora delar av landet är flyglöst, din lille egoist.

SAS anställd
2014-12-27 03:05

@ Göte Borg
Nu är det “tyvärr” så att det är ingen fördel att ha de 3 staterna som ägare!
1. Tröga långsamma beslut.
2. SAS är tvingade att upprätthålla viss trafik på svaga/olönsamma linjer.
3. Det finns landskampstänk mellan de 3 ägarna som försvårar snabba förändringar.
4. Tvingande idiotiska flygplansköp CRJ (Bombardier tåg affären Sveriges regering)
5. Börsen “hatar” halvstatliga företag.

Vi SAS anställda vill inget hellre än att de 3 staternas aktiepost säljs ut till (seriösa) privata intressen.

pierre homgren
2014-12-26 15:09

Please YES !!!!!

Göte Borg
2014-12-26 11:36

@Leif Larsson

“Lika villkor” borde ju vara att Norska, Svenska och Danska staten säljer sina SAS aktier

Demenne
2014-12-26 10:38

I hope the US gives final shot to NAI – R.I.P. !!! No longer social gravelyards.

Leif Larsson
2014-12-26 10:08

Pinsamt? Jag tycker det är bra gjort.

Lika villkor är ett måste för sund konkurrens.

pierre holmgren
2014-06-19 05:37

@svar The Fake pierre holmgren , kan du ikke läse ? det er sådan nogle som dig jeg syntes det er sjovt at irritere , hader ikke Norwegian , fine ansatte som jeg modsat andre kun har pänt at sige om men det er forretningsmodellen jeg ikke bryder mig om.
Tager mit job ? Ej heller det , tvärtimod så kommer flere job til i luften med tre ekstra langrutefly og nye destiantioner.
Gamle dreng , deperationen lyser mere og mere ud af dine sköre påhit med perfidt indslag gang på gang i mit nick.

pierre holmgren
2014-06-19 02:28

Norweigan I hate them.. take my job,take all my time to talk shit about them.
they taking i all I HATE THEM..

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500