Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Fly Excellent anställd

Tråden startades av bara jag

Jag undrar hur folk här på flygtorget kan veta mer om bolagets “destinationer” och deras tillstånd än oss som fått jobb där och nyss genomgått bolags kurs där??? föresten så var kursen jättebra och vi kommer snart vara i luften och vi är ett jättebra team som fått jobb.
Måste säga att jag förstått hur de tänkte vid rekryteringen…alla är otroligt bra och gulliga så har du en tanke och möjlighet att söka hit så ta chansen…. cheferna är superbra och organiserade.
Nu väntar nog inte bara jag på att vi ska komma i luften och få ge det där lilla extra som namnet på bolaget antyder…;-)

Publicerad den 2007-05-19 21:58
Skriv ett svar
Antal svar: 10

svar

fly higher
2007-05-18 23:47

Du förstår inte hur de lyckas behålla sina piloter, och du förstår inte hur man ska överleva utan att flyga in och ut i krigszoner. Ärligt talat läst dina inlägg här, du verkar inte förstå mycket. Du bygger upp mycket skitsnack.

Sedan skriver du att första flighten inte ens skymtar i horisonten…hur vet du det?antar att du inte jobbar där, inte jag heller men är inte så neggo som du. Klart att nya bolag kostar massor med pengar, men om affärsiden är smart och personalen på alla platser i ett företag kunniga, så har man ju gjort det bästa möjliga från början, nu vet jag inte om det är så.
Men pengar verkar det ju ha.

Tror du sas, flynordic, sterling m.m avslöjar sina destinationer långt i förväg. Klart inte fly excellent gör det heller.

Det kan ju vara så att kaptenerna trivs därför stannar de.

Det kan ju också vara så att de inte avslöjar var de ska än, för att om inte alla papper e hundraprocent klara, riskerar man ju sitt namn med en gång, om man går ut med information innan allt är klart.

Det kan ju också vara så att detta är ett forum där man kan få vara positiv till branschen istället för sur och trist. Har jobbat över 10år i flygbolag, tycker många verkar bittra här inne trist att det e så.

Om man söker ett jobb med superbra betalt, trygga anställningsvillkor, fasta tider osv. Då har man inte i flygbranshen alls att göra tycker jag.

Det kan ju vara så också att många av de som skriver här flyger inte själva, eller är negativa för att de aldrig fått anställning på flygbolag…typ svenska avundsjukan.-

Tack för mig det var mitt första och enda inlägg, för jag vet att några säkert kommer tolka detta fel och skriva ngt knasigt, dra igång en meningslös negativ diskussition och det får i så fall ske utaan mig.

Fly higher than your dreams…

CabinCrew
2007-05-14 14:45

Vad jag har hört är det inte frågan om några strömhopp från kabinen. Antar att så länge lönen kommer så stannar de flesta kvar även om flygstarten ännu än gång har flyttats fram. Har tappat räkningen för vilken gång i ordningen…

Förstår dock inte hur de lyckas behålla sina piloter? Marknaden för speciellt kaptener med erfarenhet av tung luftfart är väldigt god. Jag antar att de flesta vill flyga och inte sitta på marken?!

Kanske börjar det äntligen röra på sig i tillståndshandläggningen? MD80 är dock ett “sommarflygplan” vilket vi kan se på FlyNordic, NordicLeisure och Vikings produktion. Hur Excellent skall kunna ändra på det – utan att flyga in och ut ur krigszoner förstår inte jag?

Matte
2007-05-13 19:13

Ser att detta bolag nu söker 20st flygvärdinnor/Värdar. Hur kommer detta sig, har man tappat de man tidigare rekryterat eller hur är det fatt?

Mike Hard
2007-05-08 13:42

uppe i luften ännu “bara jag”?
hur går det med försäljning och tillstånd?

CabinCrew
2007-04-29 22:19

FlyExcellent skall vad jag vet inte flyga egen linjetrafik. M a o flyger de bara när de får betalt. Säkert har de ett “power-by-the-hour-avtal” på sina MD80 (det står 100-tals parkerade i olika öknar). D v s chansen att de flyger slut på pengarna är mindre. Däremot tycks de ha ganska stora overheadkostnader med all personal redan på plats långt innan första flighten ens skymtar vid horisonten.

Allt bygger på vem som äger bolaget och hur mycket pengar de har möjlighet och är villiga att satsa.

Vem det är tycks dock vara jättehemligt…

Desperate husband
2007-04-28 22:14

Personligen tycker jag att det hela låter som Fly me scenario. Allting är underbart, organiserat och kanon sammanhållning. De väntar och väntar också på att komma upp i luften och sedan blir allting jättebra!
Lite mer realism skadar aldrig”bara jag”.

Mimsan
2007-04-27 13:12

Det blir nog trevligast för dina framtida kollegor och passagerare om du försöker tona ner lite på din översittar attityd. Annars är jag helt övertygad om att du blir en utmärkt flygvärdinna, får hoppas bara att du har lite uppe i huvudet också och inte enbart är “gullig”!

KCH
2007-04-26 17:21

Du skriver att ni snart kommer att vara i luften. Har du fått ett datum sagt till dig? Vore intressant att höra hur din arbetsgivare kan få dig så positiv när dom ännu inte löst sitt AOC..?

CabinCrew
2007-04-26 14:57

Roligt att du trivs!

Kursen hölls dock av ett annat bolag så kanske skall du rikta ditt beröm dit istället…

Tillstånden är inte klara och vill du ha direktinformation kan du (precis som alla andra) ringa Luftfartssyrelsen.

Vart ni kommer att flyga beror antagligen helt på vilka kunder ni får. Att ro iland kontrakt på flygningar utan att ha alla tillstånd på plats är förmodligen omöjligt. När tillstånden kommer har man dock ett annat läge. Frågan är bara om det tar en vecka eller tre månader? Säsongen närmar sig med stormsteg.

Jag hoppas att ni kommer i luften snart och att ni slipper ta allt för många etnoflygningar eller flygningar till/från krigszoner.

Airer
2007-04-26 10:08

låter som du sitter i styrelsen 😉

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500