Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

SAS betalar inte hotell för strandsatta

Tråden startades av NotSAS

Läser i dagens nummer av DN att SAS inte alls betalar strandsatta passagerare – tvärt emot vad alla illasinnade personer som kritiserar Ryanair- hävdar.

Hos SAS tar man hand om sina kunder, har det hävdats i diskussionerna om hur otroligt dåligt Ryanair behandlar sina kunder.

Nu visar det sig att SAS är inte ett dugg bättre – TROTS högre biljettpriser som borde täcka upp för hotellvistelse vid strandsättning.

Tar mig friheten att bifoga ett klipp från DN som talar för sig självt:

Citat: “En av många som drabbas av strejken är Lars Johan Tengnér i Stockholm vars fru befinner sig på konferens i London.

Egentligen skulle hon ha rest hem med ett SAS-flyg på fredag kväll men nu tvingas hon stanna kvar i London i ytterligare två dagar. På ett hotell som hon själv måste betala.

– När jag äntligen kom fram, efter att ha suttit i kö i fyrtio minuter med 180 personer före mig, så fick jag veta att det tidigaste man kunde ordna med en ersättningsflight var på söndag, säger Lars Johan Tengnér.

– Någon ersättning för de extra nätterna på hotell blir det inte trots att det är SAS som har ställt till med problemet. Jag tycker att det är en otroligt dålig servicenivå att inte stå för boendet eftersom detta drabbar tredje man. Dessutom tror jag att bolaget förlorar mycket mer på att inte ersätta dem som drabbas än om de hade gjort det.” slut citat.

Är det bara jag som tycker det är märkligt tyst kring Ryanair-hatarna? Det är även ovanligt tyst från SAS-kramarna. Är de totalt chockade av att ett så fisförnämt flygbolag som SAS gör såna fatala missbedömningar vilket gör att de tappar inte bara kunders förtroende – utan även förlorar 100-tals miljoner igen, igen och åter igen på dessa infernaliska strejker.

Varför inte lyssna på detas dyraste investering – nämligen personalen? Att vårda den är för SAS ett okänt begrepp. Fy f-n va dåligt……..

Publicerad den 2007-05-24 21:42
Skriv ett svar
Antal svar: 8

svar

ABC
2014-01-02 00:58

Ovanstående inlägg är från 2007 (7 år gammalt)!! Det gäller dessutom i en atrejksituation. Sluta posta i denna tråd!!

777
2014-01-02 00:46

SAS ordnar och betalar övernattning,mat och transport från och till flygplatsen.
Enda gången dom och andra flygbolag kan neka är vid förseningar som tex SAS inte rår för tex Väder .
Vet inte var du har fått denna historien från men den är felaktig.
I dom flesta fallen angående dåligt väder så betalar SAS likväl hotel fast dom inte är skyldiga till det.

Fundersam
2014-01-02 00:21

Troligtvis är det samma bittra personer som ena dagen hatar Ryanair som nu hatar Norwegian. Lågkostnadsflyget är bra för konsumenterna, men suger musten ur branschen och gör alla yrkeskategorier, både på marken och i luften, som får en Flight luftvärdig från punkt A till B arbetslösa. Cutting costs fungerar bara till en viss nivå. Frågan är när vi passerar den.

Bosse
2014-01-01 19:32

En gång skitigt mjöl I påsen………..

@Prutten
2014-01-01 18:55

Snyggt att dra upp en 7 år gammal tråd!

Force Majeure
2014-01-01 16:18

Det finns ett undantag b.l.a. strejk då är inte flygbolagen skyldiga att ta hand om passagerarna.

SAS följer alltid ARN´s beslut!

Robin Rutten
2014-01-01 16:03

men alla här säger ju att SAS alltid bokar om eller ersätter hotell…..

Matarflygaren
2007-05-24 21:42

Om jag flyger nästan gratis med Ryanair kan jag då ställa krav på också gratis hotellrum om flighten inställts?

Om jag flyger för 5000 kronor med SAS kan jag då ställa krav på gratis hotellrum om flighten inställts?

Det borde finnas mer utrymme för kompensation hos SAS med skyhögs högre pris. Men SAS vänder kunderna ryggen när de är strandsatta. Mycket dålig PR för ett redan skamfilat och luggslitet flygbolag.

Ryanair vänder på 25 minuter. Klagar deras personal på att de inte hinner kissa? Man kan med rätta undra om SAS flygvärdinnekår består av enbart klimakteriestinna tanter med stark blåsförträngning!!!??? Hur kan Ryanair hantera detta problem på 25 minuter när inte SAS fixar det på 45-60 minuter? SAS KABINPERSONAL ÄR EN SAMLING GNÄLLSPIKAR! Strejkvarslet är inget annat än en snobbaktion. Lågprisflyget klarar av att hantera personalen. SAS har misslyckats med att hantera både personal och kundspecifika krav.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500