NOT SAS IF YOU HATE TO CRASCH
SAS has a bad luck. Two DASH-crashes in a week. Who wants to fly with a company having such bad luck?
Only fools are ready to give SAS a second chance.
NotSAS
svar
Aaaaaaaah… han är tillbaka, den så alltid välformulerade Mytarflygaren.
Vilken ynnest är det inte att kunna logga in här på forumet och få ta del av de knivskarpa alster hans vassa penna skapat.
Som han så insiktsfullt tidigare skrivit är ju NotSAS “snäppet vassare som yrkesman” men när det gäller skrivandets ädla konst är han ju forumets okrönte konung.
Mmm… den här senaste skrivar-karamellen är något att suga på hela denna nya vecka.
Tack Metarflygaren, tack för att du finns.
Du Flyfish, det var ju BARA två av tjugosex DASH-plan som kraschade. Procentuellt ganska många men det är väl inget att skriva om. Ingen dog ju så varför blåsa upp små incidenter som de nu inträffade. Åtminstone så upprör det inte många på det här forumet som läses av så många besserwissrar. En tidningsanka. Inte så mycket att bry sig om. Kanske lite häftigt för några att spela rysk roulette. Vem bryr sig? Tydligen inte SAS som flög omkring med rostiga DASH-plan.
Kanske Bombardier skulle hålla sig till sin mer jordnära verksamhet. Även om inte alla är nöjda med deras tunnelbanevagnar, så rullar de hyfsat trots rostiga bultar.
“Kan man inte upptäcka rostiga bultar på landningsställen…”
Alltid lika härligt när kabinpersonalen, (om du nu verkligen är det…), funderar kring det där med flygplan.
Flyfish – you are so classy.
Hohohohohohhoohohohhooohohoho…..
När NotSAS för nåt år sedan lyfte fram kritiken då det visade sig att SAS fuskade med kontrollintervallen på långdistansplanen. Alla ryckte på axlarna och låtsades som det regnade.
Nu är SAS återigen i blåsväder och är misstänkta för att brustit i säkerhetsarbetet. Misstanken gäller framkallande av fara för annan och arbetsmiljöbrott.
Kan man inte upptäcka rostiga bultar på landningsställen, då undrar man verkligen hur noggranna kontroller som SAS utför.
Säkerhetstänkandet går först säger Mats. Hoppsan, där hoppade en groda ur munnen igen.
SAS är inne i en djup förtroendekris vilket får till resultat att resenärer väljer andra flygbolag som sköter underhåll och kontroll bättre än SAS. Vem vill flyga med rostiga DASH-plan eller gamla trötta MD80:or, när det finns säkra och sprillans nya flygplan hos t ex Ryanair.
SAS är ute och cyklar. Dock inte första gången – ej eller den sista.
Det har verkligen spårat ur nu….
…eller som någon dåre skrev i en tidigare tråd:
“Jag och många med mig saknar NotSAS och hans duktiga skrivkonst.”
Sannerligen.
Håller med dig! Herreud, vad är det för folk!!?? Skrämmande!
Herregud !!!!!
Looking for action?
SAS offers the last attraction!
Cool game on SAS new propeller jet
Feels like playing a Russian roulette.
Up, up, up in the sky
Down, down, down – are we all going to die?
Thinking economic?
FlyNordic!
If you have time to spare –
Fly Ryanair !