Malmö Aviation
Någon som vet hur deras slingor är upplagda (80%-are)? Mycket SB? Vanligt med övernattningar-utland oxå? Har bolaget bra personalpolitik? Har ni något annat att tillägga så gärna det;-)
svar
Avro Rj 100 är senaste modellen Bae 146 300 förregångaren
Vill rätta till att det är Avro Rj 100 som de använder .
Vill ni veta mer om planen och när de byggdes gå till CHAVIATION.COM .sök under Sweden
Skall väl förtydliga mig
De flyger med Bae 146-300 112 pax (De kom från SAM i colombia )som de har 9 stycken av + 2 Rj 85 som tar 95pax som kommer från transwede
Bae 146-300 äldre model Rj nyaste modellen som finns Rj 70 ,Rj 85 samt Rj 100
Transwede flög med Rj 70 samt Rj 85
Skall dock tilläggas att dessa typer tillverkas inte mer men vill man se dessa skönheter flyg till London City Airport .
De sista planen att tillverkas gick till Blue 1( tidigare Air Botnia) i Finnland som ägs av SAS.
Fantastiskt plan både för flygande samt passagerare .
Malmö Aviation har precis fräschat upp sina plan med nya stolsäten som ger bättre
komfort samt väger mindre vilket gör planet lättare som ger “grönare” flygningar vilket gör det billigare att flyga( drar mindre bränsle)
BAe 146? Jag trodde att de slutade flyga med dem för flera år sedan! Nu är det väl AVRO som gäller!
Det är märkligt vad alla har synpunkter på allt och alla .
Malmö aviation är ett bra bolag som tar hand om sina anställda de som varit anställda där i några år har bra villkor och lön .
De som skall jobba som sommarfåglar får ingångslöner och utbildning betald av bolaget men ni får ingen lön heller ej boende man får välja vad man vill .
På nya jobb startar man på grundlöner så jobbar man sig uppåt samt ni som sökt och kommit in kommer får en rolig sommar men många spännande destinationer att flyga på med deras bae 146 300 där man jobbar 3 flygande per flight
Ulf låter lite lätt retarderad i sina utlägg. Någon slags grundläggande brist på empati och respekt.
@Ulf
Som du själv säger passar inte galoscherna så stick!
Jag är inte direkt ny i branschen, hoppar lite av & på. Man sitter ju inte direkt säkert som flyganställd, vilket har en charm det oxå. Har varit väldigt nöjd med mina tidigare anställningar & känner att jag har mer än väl fått lön för min insats. Visst blir man sliten i kroppen & trött i huvudet, men finns så många andra yrken som ger detsamma men betalar sig sämre. Har aldrig jobbat med så positiva & energiska kolleger som inom flyget. Något är det uppenbarligen som lockar;-)
Jodå, personalpolitk finns i dessa bolag, även sk välrenommerade bolag som TUIFly Nordic. Passar det inte så stick, ingen tvingar dig kvar här. Dessa bolag klarar biffen eftersom så många vill bli flygservitriser resp. servitörer. Hårt jobb som sliter enormt på kroppen mot en betalning som inte motsvarar insatsen. Vad var det nu chefen för charterflygbolaget sa; “Vi betalar folk för att göra ett jobb som inte många skulle vilja göra, på dygnets alla timmar…”. Men å andra sidan, vilken jäkla tur att det finns folk som har dessa tomma drömmar om ett liv i det blå; vem skulle annars servera mig min whisky med lite is.
Personligen, och det är alltså min alldeles egna åsikt, så finns det flygfolk som gärna hade gått ner i lön bara de fick en extra skinande vinge alternativt några streck till.
Vilken samling människor alltså !
Som jag förstått av en kompis som arbetar i GOT är det mest dem som gör övernattningar i UME. Annars är det inte så många övernattningar eftersom de har crew på praktiskt taget alla destinationer (inom Sverige) de flyger till. I snitt gör de 4 leggar om dagen. Det verkar vara ett bra bolag att arbeta på! Sedan får de även bonus då företaget går bra. Inte så många bolag som är så generösa!
Linda,hoppas att du får svar av någon som har ett liv;) Frågor jag själv vill ha reda på,så hoppas någon svarar..
Personalpolitik, vad är det?
Personalpolitik, vad är det?