Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

STOR SAS försening – INGEN ombokning

Tråden startades av Dave D

SK984 från Tokyo som skulle ha lyft för över ett dygn sedan står fortfarande trasig. Passagerarna bokas inte om. Att SAS skulle boka om passagerare är bara en myt. Man väntar till man kan skicka hem de stackars passagerarna med sitt eget flyg.

Publicerad den 2015-11-15 03:39
Skriv ett svar
Antal svar: 18

svar

pf
2015-11-18 15:35

Svært mange av innleggende er neppe troverdige.

20 tusen yen for hotell…..OM SAS hadde vært det bolaget “alle”(SAS-tilknyttede) stryker av her, så ville de også ha informert oss om hva de fikk for å reise t/r Narita-hotell, mat, telefoner etc.

Tenk over det, alle ni “som åkte med just den flighten”

Jonas
2015-11-18 13:01

Hmmm, och det är et full fare nättvärksbolag?

Urban
2015-11-17 12:18

Imperial Hotel bodde jag på och 20.000 YEN räcker inte till ens en skrubb i källaren.

Cunigunda
2015-11-17 11:46

Ha ha “tokyoresenär”, ingen information, haha…..men du lyckades snappa upp att SAS betalade för hotell? Du måste ha stulit den informationen, om du nu inte fått den själv, haha….. Vilken information hade du önskat? ” Hej N.N., vi har hyrt in en privatjet till dig för att flyga dig hem – genast!” Vilken information saknade du från SAS – vädret i Skandinavien? Kanske hade du förväntat att någon SAS-anställd hade suttit och hållit handen hela tiden? Det hade ju iofs varit service utöver förväntan. Kanske en bra affärsidé idag, då många verkar bli så lättkränkta av en flygförsening. Tänker på den gamla Teliareklamen med mannen som förvirrat sig ute i skogen och ringer för att bli hämtad – och förklarar i luren att han “minsann är en nyckelkompetens på sitt företag”. Ha ha……

SAS trogen resenär
2015-11-17 10:35

Inte har väl ni som kommneterat om hotel kostander i Tokyo. Har ni verkligen
varit i Tokyo ?

Trogen SAS resenär
2015-11-17 10:20

Ni som skriver kommentarer. Har ni verkligen varit i Tokyo ?

Urban
2015-11-17 09:36

20 000 japanska yen =
1 417,37786 svenska kronor

Bara så ni vet.

Swed
2015-11-16 15:59

Så fantastiskt roligt att läsa!! “Ingen information” samma svara vad hotellet fick kosta! Tänk! Att du faktiskt FICK hotell!!

Sv toktyoresenär
2015-11-16 12:05

?? “ingen hjälp eller information från SAS. Hotell fick bokas av resenären för max 20000 yen”

Hur visste du då att hotellet fick kosta max 20000 Yen om du inte fått någon information?

Du fick alltså information men kanske inte den information du ville.

Peter
2015-11-16 10:34

Good job Star Aliance

toktyoresenär
2015-11-15 21:55

Det är sant, kom precis hem till Stockholm.

ingen hjälp eller information från SAS. Hotell fick bokas av resenären för max 20000 yen.
08:45 skulle planen avgått det blev närmare 13:30.

#Enfotivarjeläger
2015-11-15 18:22

Svårt att tro att paxen fått hjälp när man läser kommentarerna på SAS FB-sida!? Men självklart är SAS generellt alltid bättre på att hantera likande situationer!

Peder
2015-11-15 17:33

Flightaware visar inga förseningar från NRT. Vilket datum avses??

Inge F.Vidare
2015-11-15 17:30

Ja,tänkte väl att det inte var sant. Tydligen nån Norwegian troll på gång…

pierre holmgren
2015-11-15 15:31

Altså er I totalt uvidende ? Selvklart er de ombooket og der kommer ikke noget andet fly andet end de som kommer for at flyve sin normale tur hjem näste dag og den er FULD så der kommer ikke mange med den, så hvad tror I selv ? At pax forsvinder op i den blå luft ? Så for de er for längst hjemme efter ombookning mens der stadigväk bliver skrevet på denne tråd.
Storm i et glas vand…….

Inge F. Vidare
2015-11-15 15:27

Källa på det här, tack Det låter fantastiskt. Men OM det verkligen är sant, är det bara att säga en sak: SKÄRP er SAS!

pf
2015-11-15 10:36

Bør ikke de som uttaler seg i tråd om “Kjosfast” få skrive litt om denne….

Hvor er Star Alliance ?

Hans
2015-11-15 10:35

Om det är sant så är det mycket illa.
Det finns ju MASSOR av alt därifrån.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500