DY´s eviga föreningar på 787 långlinjer
DY7095 med start london.
C.a 1H sen start pga sen besättning.
Man tog cockpit crew från denna flight för att få iväg en kärra timmen innan i London.
Fråga:
Vem planerar alla besättningar till dessa 787?
Problem är väl bara förnamnet…..
svar
Många 787 piloter på DY har 737 som grundutbildning, därmed många H loggade där.
Sluta babbla nu barn…
Folk från 787 som sök SAS? Yeah right. Hur många av dessa 1700 har timmar på 737?? Du tror inte de flesta kommer direkt från flygskolan och de andra från turbo propp??
@Ossian
Du skal legge til at den som sier dette er SAS informationschef Knut Morten Johansen? Viktig informasjon!
DY har redan nu ganska stora brister på 787 F/C och styrmän!
Många har sedan sökt SAS pilottjänster som gick ut på annons nyligen.
Jag tror att flygande personal känner en oro att ha Mr Kjos som chef.
Att inte ha samma trygga anställningar som på SAS, som dessutom följer dom regler som finns kring anställningar, att man får vara fackligt ansluten utan sura miner mm.
Ingen trygghet dvs.
Som det stod på text tv idag ?!
https://texttv.nu/111/1750-piloter-soker-jobb-pa-sas-10184389
DY7031 OSL-FLL 100min försenad idag pga besättningsproblem.
Vad händer?
Kanske som motvikt till “SAS eviga skandalförseningar”
?
Grejen är att SAS tar han om sina pax vid förseningar. Sköter dom med ersättning alt ombokning.
Vad gör DY?
I bästa fall tältsängar, i alla andra fall=nada.
Solma om “ok”…..jobbar du på DY visar det att du inte kan få anställning på mer “seriösa” flygbolag.
Jobbat på Ryanair med månne?
Lidl handlare?
IKEA din husgud?
Att du är född eller bor i småland är 101% fakta
Somna om…..
Då var förseningen Oslo-JFK igår mer påtaglig, 7 timmar.
Kom igen nu!
Jag har överhuvudtaget ingen sympati för lågkvalitets bolaget Norwegian och kommer alldrig att
resa med dom. MEN att starta en tråd pga en försening på en timme är bara löjligt,inget annat!