Ombord på SAS SK 903 till New York
Hej, jag undrar om SAS anställer flygvärdar, det måste väll ha varit någon omsättning under alla dessa år. Men det kanske bara har varit en massa nedskärningar. Någon som vet?
svar
Från SAS Press release 2013-06-25
http://se.yhp.waymaker.net/sasgroup/release.asp?id=269172
SAS and Airbus have signed a Memorandum of Understanding for the order of 12 new aircraft. This marks the launch of SAS’ long haul renewal plan including eight new A350-900 XWB, four new A330-300
Enhanced and a total upgrade of passenger cabins on the A330/340-fleet.
Någon som vet om SAS har planer på att föryngra sitt entertainmentsystem som de har ombord på sina Airbus 330. Man bli ju galen av bild och ljudkvaliteten. Personligen tror jag att det är en stor del av servicekänslan.
Flög precis min första t/r med Norwegian till JFK förra veckan, det blev den sista också kan jag bara säga! Inte billigt, inte i tid eller i närheten av det, inte någon härlig atmosfär ombord som när man kliver ombord på SAS ute i världen och känner sig halvt hemma redan!
Go SAS jag tänker inte vara otrogen mot er igen! Ni är bland dem bästa iallafall!!!
Den sista kullen som anställdes i CPH genom lufthavnsvikar blev erbjudna fastanställning samt direkt longhaul direkt efter kursens avslut så nog finns det ett behov. Och jag är säker på att dessa unga förmågor gör ett fantastiskt jobb. Man ska dock märka att det är stor skillnad på ålder och linjer mellan ARN bas och CPH bas.
OSL tog också in nya som blev klara förra veckan som är anställda på deltid.
Det finns en framtid och den ser väldigt ljus ut!
De 30 nya kommer inte ut på några långlinjer på länge. Nyligen fick “de yngsta” (45-50)på långlinjerna gå tillbaka till kortlinjer igen. Och in kom lite mer +55 😉
SAS har just rekryterat 30 nya till kabinen genom cat of Sweden 🙂
Är det bara jag som skulle vilja ha FR24 som IFE?
Är det bara jag som skulle vilja ha FR24 som IFE?
Finns det någon som vet hur entertainmentsystemet kommer att vara på SAS nya långlinjeflygplan? Det som finns ombord på deras 330 idag är uselt. Dålig bild, dåligt ljud, dålig flight info.
Varför låter man inte SAS IT avdelning göra en bättre lösning, tekniken är ju ingen rocket science.
Några hundra skärmar kopplade till en server.
Varför finns det inte lokalt trådlöst nätverk ombord?
Nej det är inte Proffice Aviation personal!
Är det inte proffice aviation som har kabinpersonal ombord på SAS?
Jag flyger ofta med SAS, för det mesta inrikes visserligen, men det är allt vanligare med unga kvinnor och män som jobbar i kabinen, så någon slags rekrytering måste ha gjorts de senaste åren.
SAS kabinfolk är mellan 58 och döden och ingen vill sluta för dom tjänar för bra.
Vilka andra flygbolag flyger mellan de nordiska länderna och New York mer än SAS. Det skulle vara kul med fler reportage.
Tack för ett trevligt ombord reportage, fler sådana tack!
SAS äger till New York. Tveklöst bäst service!
Är det någon som testat Air Berlin eller hört något om deras flygningar till New York. Är det lågprisflyg eller lika dyrt som alla andra flygbolag?
Jag hade velat veta vilka barer och restauranger SAS kabinen rekommenderar på sitt stop i New York. Kan ni inte ge lite tips här och nu?
Tack
Skippa Sas och sok jobb hos nagot bolag du kan vara stolt over.
SAS är bäst, går inte att jämföra med de andra. Skönt att kunna prata svenska med personalen också.
Skriver man väl med två l så är man direktkvalificerad. Lycka till!