Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Air Leap

Tråden startades av LeapSillen

Hej!

Jag undrar om någon har erfarenhet av att flyga med Air Leap?
Eller någon bekant som arbetar där?

Funderar på att boka en resa i sommar!

Med vänlig hälsning
LeapSillen

Publicerad den 2019-05-21 11:49
Skriv ett svar
Antal svar: 112

svar

Ribban
2020-05-10 18:15

Men Bravo, höj ribban. Misstänker att du är i branschen och vet hur det är. Kanon att det finns bolag som satsar, du kanske får jobb? BRA gjorde bra saker men hade går stora kostnader, anpassning, anpassning.

Nicolas
2020-05-09 23:02

Bravo. Leap air. Ge de allt de tål.????

Bravo
2020-05-08 21:48

Känns som att det kan bli väldigt dyrt att flyga med tomma flygplan på dessa linjer fram till hösten.
När BRA drar igång i höst har man de attraktiva slottarna på Bma och då får leap lägga ner Bromma (kanske kan byta till ARN.) Risken är att det då har kostat mer än det smakar.. (Man ska ju ha råd med lite modernare flygplan med om en inte allt för lång framtid)

Bertram Brööten
2020-05-08 10:58

@Professorn
Air Leap är ett flygbolag som finns kvar och opererar TROTS corona och med starka ägare. BRA är ett flygbolag vars affärside var körd i botten och konkursfärdiga redan innan corona. Känns som väldigt väldigt mycket uppförsbacke att tro att de någonsin under några omständigheter skulle kunna komma igång igen. Ge upp!

Per B
2020-05-08 08:33

Bra affärsidé och hungrigt team på leap är en farlig kombination för BRA! Det kan man inte påstå att det funnits eller finns hos BRA… Nu är det nya tider och svensken är tacksam för det som görs! Heja Air Leap!!

Professorn
2020-05-08 07:55

Kommer inte påverka BRA:s återstart nämnvärt.
Tror du för en sekund att BRA ger upp för att Leap går in och flyger enstaka pax på några linjer.
BRA sitter fortfarande på 95% av Brommas slottar om inte man lämnat tillbaka dem frivilligt och det har jag svårt att tro man gjort. EASA tog ju bort kravet att de behöver användas under Coronan för att behålla dem.

Nä, det kommer bli en fight i höst mellan Leap, BRA och Amapola!
Sen hänger det också en del på vad SAS och Norwegian gör.
Det är friskt vågat av Leap att redan gå in och flyg redan nu när det knappt finns pax. Bara tiden kan visa om det är genialiskt eller korkat!

Sen tror jag tyvärr man marknadsfört sig lite fel. Finns INGEN som tror på att man gör det för samhällsnyttan och uppehåller samhällskritisk trafik.
Alla genomskådar det och tycker det bara är löjligt, man gör det för att försöka vinna marknadsandelar och linjer i syfte att tjäna pengar på sikt.

Kenneth
2020-05-08 07:46

BRA kommer inte återstarta…Och OM dom får igång nåt är det fjärran mot var det varit innan. Heja Leap!!

Hop
2020-05-08 07:01

Tufft för BRA att återstarta nu…

VK
2020-05-08 00:13

Heja AirLeap kör hårt!

Bertram
2020-05-07 19:57

Ja och inte att förglömma ARN-VBY med trafikplikt. De har startat fem ny linjer nu under corona pandemin.

Highcoast
2020-05-07 15:59
Teknikern
2020-04-22 23:41

Amapola är IOSA godkända.

Henrik Johansson
2020-04-22 12:35

Nu finns det tid att jobba på en IOSA certifiering om inte annat! GO LEAP!

Pull up
2020-04-22 12:25

Eller så har de kanske det på gång redan……… (iosa certifiering = samma standard och förhållningssätt)

Iosa?
2020-04-22 12:01

Vad innebär IOSA för en som inte är så insatt?

Leif
2020-04-22 10:57

Air Leap kommer aldrig bli underleverantör till SAS. Då måste de vara IOSA-godkända och de har inga planer för sånt

pf
2020-04-22 10:08

Air Leap flyr i disse Corona-tider OSL-OLA v.v. dag 1-5.

Kontrakt for norske staten/militære.

Greger Skyjockey
2020-04-22 09:29

Hoppas Air Leap ligger startklar med ATR då SAS startar upp!! Det blir för dyrt att flyga a320 i början, speciellt nu när Cityjet är ute ur bilden. SAS behöver en svensk ATR operatör nu, grattis till Air Leap om de är med i matchen!

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500