Scandjet och Swedish Moose
Vågar man boka en resa med Scandjet då deras tänkta flygbolag Swedish Moose inte ens flyger ännu?
svar
Deras tidtabell är fylld,de inte City och Malmö aviation flyger har dom bokat med Sas och Dubrovnik airlines..
Inte mer än att City Airline och Malmö Aviation hoppat in istället för Moose.
något nytt?
stämmer det att air sweden ska flyga scandjet programmet?
enl. as så har dom en massa nytt på gång.
Om älgar skulle flyga, så hade de haft vingar och inte horn!
Älgen kommer aldrig i luften, bolaget är ett stort skämt.
Jag har under ganska många år arbetat som flyganalytiker och titt som tätt hoppat in och kört vik som NPH i några bolag. Har kört “hela vägen” från gate, lastning, biljettkassa, OP och så vidare; det är därför jag har så bra “helhetsbild”. Har “etnisk” bakgrund och har genom detta kontakter med en naturlig kundstock.
Hör gärna av dig om du undrar över något! Jag sprider gärna min kunskap.
@Abbe, du verkar ha koll. Vilken erfarenhet har du?
Jag lurar ingen. Du måste ha förväxlat mig. Dock vet jag att det saknats kompetens från operatörens sida i “göteborgscaset”.
Nej tro mig, det behövs stor förståelse för helheten i dessa sammanhang. Om man inte passar sig, så går det lätt åt pipan.
Abbe! Samma som tog allas pengar och stack från göteborg?!!
Ja det du kan är och lura alla!
Hehe, en klassisk “pump and dump” från kunden. Helt klart blir det en rokad innan trafiken kör igång.
Bättre priser, plan, personal och affärsidé från Moose sida.
Tror inte Scandjet vågar hänga upp en så viktig linje på SAS. Man vet ju inte statusen på detta bolag med tanke på hur respektive länder bråkar om miljardskulder.
Som sagt, jag kan det här.
Tror inte det är rökridåer, tidigare stod det Moose från Alanda – Split, nu har SAS den linjen. Liknande på de linjer som Malmö nu har.
Hehe, detta är bara lite rökridåer. Skulle se konstigt ut om man skyltade med flygningar innan alla små detaljer är klara. Så fort fixat detta så kommer trafikprogrammet in med prefix och allt.
Som sagt, jag har lång erfarenhet och har sett detta förut.
Verkar som om Scandjet kontrakterat andra än Moose nu. Om man bokar biljett så står det Dubrovnik Airlines, SAS, Malmö och ett på antal avgångar xx, beroende på var man vill åka. Tidigare var det Moose på alla dessa avgångar.
Skulle inte Moose vara igång November 2010 från början?
Sen Launch?! Vilket skitsnack, hade Moose haft pengar så hade de varit igång för länge sen! Ingen som vill investera med dessa skojare… Visst unga hjärtan men INGEN kompetens!
Men låt oss hoppas du som är experten har rätt….fast jag tvivlar på din expertis!
Har man ren mjöl i påsen så behöver man inte vara rädd…! Smoke and mirrors…Skojare!
XxX,
Du får nog visa lite tålamod. Jag har varit med om att bolag mörkat trafikstarter bara för att på så sätt få vara ifred.
Vet att det är kompetent folk bakom och en stor kundstock (både England och Sverige).
Ad-hoc är en utsatt sektor och man måste köra lite “smoke and mirrors”.
Ni som skött er kommer nog snart bli kontaktade angående jobb.
Tror på en launch senast i juli/augusti.
Ungt team och hungriga hjärtan!
Det är fakta! Tycker inte ni andra att det är ett skämt så som de håller på, annonserar ut jobb och positioner när de inte ens har tillstånd eller flygplan?!!
Stackars de som har gått på intervjuer och möjligen sagt upp sig från sina jobb för att börja på Moose..!! Det är TRAGISKT!
Borde vara straffbart och driva på så här!!!
Och som ni ser så lyser de med sin frånvaro, INGEN från Moose som kan komma med ett mot argument eller klart besked!
tobbe: Tack för att du kopierade mitt alias! Det gör mig nästan till en lokal “kändis”
/Mvh T
Nu tycker jag att ni ska skärpa er. Varför vara så elaka mot moose och scandjet?
/mvh Tobbe
Moose är inget skämt utan Scandjet och de andra bolagen som har suttit och gjort avtal med Moose!!
Eller har jag fel? Jag kan förstå att Moose har haft tanken och starta…. Men Scandjet och de andra borde kräva lite mer innan man skriver avtal!!
Walter? Walter?
Allo?