AeroSvit/Skyways/City airline/Cimber
Hur går det med alla dessa köp och hoppslagningar? Någon som hört mer?
svar
Det man skissar på är följande!
CRJ 200 byts ut till ERJ 145, ATR kommer ta över många F50 linjer på sikt.
Vissa lönsamma linjer med 737/MD byts ut till EMB 190
Man skall verka som ett stort matarbolag/regionalbolag i Norra Europa.
“Inte som ett charterbolag”
737 planen kommer till 99% att avyttras.
De kommer med största sannolikht att försvinna, och ersättas med en mer enhetligare flotta, kan tänka mig EMB 190.
Någon som vet vad som kommer att hända med de B737 som Cimber flyger med idag?
Vem tar över dessa flygplan och dom flygningarna?
Vad jag förstått så ska inte Cimbers 737:or med till Skyways?
Hur Skyways skall kunna få ordning på Cimbers blödande ekonomi är för mig en gåta. Men det skall bli spännande att se på hur denna affär utvecklas.
Tycker synd om personalen på både City och Cimber, nu börjar verkligheten.
Det verkar som Skywyas övertagande av City strular på ngt sätt. Affären står heller inte med på deras hemsida längre. Jag har väl vissa aningar om varför.
Snarare kanske mer av ett positivt “kaos” med mycket nya marknader att börja täcka in men ingen egen kapacitet = behövs mer maskiner + folk.
verkar som att cimber blir uppköpt av mansvell/skyways. står ialla fall så på nätet.
varför?
Skyways övertagande av City= KAOS!
Bertilsson är Vd.
Vad hoppas du på?
En ny Jkg-Berlin kanske?
Bon voyage…