Skyways folket
Ni får tillbaka något ni inte vill ha… MW kommer till koncernen i höst.
(På meritlistan har han: Nedmontering av Skyways, Konkurs i Nordic Airways, Nedläggning av Avitrans)
svar
Man köper förlusttygda bolag för att tvätta pengar. En klassiker men varje gång jag skriver pengatvätt på det här forumet så plockas det bort.
Jag hävdar fortfarande att Cimber/Sterling är en dålig affär och kommer aldrig kommer att ge en enda krona i vinst. Pengarna läcker värre än ett soll. Så för allas bästa så vore det lämpligast att Cimber blir ett eget bolag som inte äventyrar de övriga.
Cimber/Sterling har 800 anställda och danskt AOC.
Jag gissar att slutklämmen när alla sagt sitt blir ett gemensamt AOC för de tre bolagen (danskt AOC för det är billigare än svenskt) och basen blir Köpenhamn.
Yes, nu blir det röööä pöölse… (ursökta uttalet).
Till Insatt: Varför skulle Igor (Manswell Enterprises) köpa Skyways-City-Cimber för att lägga ner verksamheten? Låter fullständigt befängt. Varför gör du ett sådant antagande?
Enligt envisa rykten från PRV i Sundsvall skall varumarket:
” Fonus airways ” vara under registrering, alternativa varumärken kan väl vara
IGNIS Air ?
Och så värmer Palmér upp på innerplan.
Toppningen av förstafemman är snart klar..
Vem är MW..?
Skriv hans namn för tusan…..
Ajaj, undrar på vilken pos?
Det här är en god nyhet, MW är en entreprenör utan dess LIKe, nu blir det åka av…
Med bra kapital i ryggen så kommer det nog att ta ett tag, men nu kör vi, ända in i kaklet…
/Mera insatt
Källa, tack!
Vem är MW och hur vet du att han kommer?
Tyvärr, SAS regional finns redan/är under uppbyggnad, det heter Golden Air…
Tycker mig ha sett att Skyways öppnar och lägger ner en linje i veckan..
Kanske det kommer någon nu som kan ta åt sig äran att lägga ner,kanske Innan man har öppnat upp. )
Inte alls, men vilket blir det nya varumärket?
Någon som har hört några förslag?
Scandinavian Regional kanske?
Det ger en otvetydig signal om vad Manswell Enterprises vill med Cimber / City / Skyways. MW är en begravningsentreprenör för flygbolag. Det enda som är intressant nu är när de planerar ett slutdatum för verksamheten.
Äntligen lite kraft bakom rodret.
Ja, herregud, vad gör dom, kan de inte rekrytera nån som har lite koll på hur man ska göra?!?!