Någon som var på EFTAS öppna hus i helgen?
Jag hade inte möjlighet att åka dit men är lite nyfiken på hur skolan verkar inifrån. Har förstått att de har nya lokaler. Fräscht eller sunkigt?
svar
Om framtiden PPL spelar det ingen roll om man har olika syn att se det på som du säger.
Du måste inse verkligheten.
Både den som alltid varit och där vi är nu och den som kommer i framtiden.
Nytt CPL och funderar redan på att skola om mig till något annat.
Komma ut med dryga tvåhundra timmar är ingen lösning.
Jo, tack. Jag vet att det finns olika syn på hur flyget utvecklas. Det har det alltid gjort och kommer alltid att göra. Verkar ha lite med personlighet att göra. Jag har en bestämd uppfattning i den här frågan, ville höra om någon hade varit på EFTA öppna hus. Det var allt jag ville veta.
“man får ha ett par hundår innan man kan begära glass jobben… ”
i vilken illusion lever du i?
Möjligtvis, “när har man råd att betala rating för ett slavkontrakt”
Tycker uppriktigt synd om alla Er som utbildat sig till Pilot de senaste åren.
Jag är dock mycket tacksam för att aldrig ha behövt betala rating för att få jobb, men som man säger, “Det var bättre förr”
Det beror ju alltid på individen och hur marknaden är, den som säger något annat ljuger.
En sak är i alla fall säker oavsett hur man är som individ och hur marknaden är.
Pilot jobb är och har aldrig och kommer aldrig att bli ett bristyrke heller.
Den som säger något annat den ljuger.
Till SE-BLÄ.
Jag var i kontakt med Peter där då jag funderar på att ta ATPL teorin och till min förvåning så fick jag ett uppriktigt svar av honom ang. att få jobb efter avslutade studier…
Svaret var – det beror på individen och hur marknaden ser ut så det var ingen försköning på något sätt av hur arbetsmarknaden ser ut.
Jag var tyvärr inte på EFTAS öppna hus i helgen men ska försöka åka upp och hälsa på de så snart som möjligt.
Sen tror jag personligen att det är möjligt att få ett jobb om man inte kräver en drömlön och att få närmsta flygplats som bas.. Så är det ju inom flera brancher att man får ha ett par hundår innan man kan begära glass jobben…
Som vanligt då.
Fina lokaler och folk som vet hur branschen fungerar.
Frågar man alla dessa hur det ser ut med arbete så får man det självklara svaret att det aldrig sett ljusare ut nu än på mycket länge.
Flyget står inför en otroligt stor expansion och kommer inte att få tag på de piloter som de behöver!
Vore kul att veta vad dom säger till någon av alla de tusentals med alla möjliga certifikat och olika typ av erfarenhet alltifrån nya rookies till avancerade kaptener som inte hittar arbete?
Visst detta är deras levebröd men man undrar vem som får betala alla dessa fina lokaler och flyginstruktörer med flera i denna överetablerade bransch?
Fräscht, och det finns mycket kompetens som vet hur det fungerar på de stora flygbolagen.