Skyways
Stämmer det att Skyways ska börja flyga 737-600 inom Norden till sommaren?
svar
@SPF.
Igor gör ständiga pengatransaktioner in på både, Skyways, City’s och Cimbers konton. Hade han inte gjort det hade bolagen satts i kk för länge sedan. Dessa bolag är ändå på bevkningslistan eftersom de går minus och måste ha tillskot från ägarna hela tiden. Tror inte det finns någon ekonomi i svenskt regionalflyg. För mycket konkurrens från andra transportmedel och för låga priser. Igor lär få pynta in mycket pengar framöver och frågan är hur länge han avser göra det??
För inte allt för längesedan gick ju Skyways ut med info att när dem gått samma m Cimber så ska endast två typer användas, en turbo-prop för ca 50 pax och en Jet för 70 pax, det var ju det som var målet och att alla 737:or skulle bort från Cimber…
Du menar samma lista som SAS är på?
Tror de först måste tänka på att bli lönsamma och se till att inte myndigheten drar in deras Operating Licens. De är uppsatta på Transportstyrelsens lista på bolag med svag ekonomi. Kanske tid för Igor att gå in med mer dollar……..
STC eller Skyways Training Center har typkurser hela tiden. Den som köper och betalar får en kurs. STC har tillstånd på flera olika typer. Är alltså för någon extern köpare. Sug på den du!
Skyways startar ny typkurs på 737 i början av februari. Sug på den!
Känns som Skyways dagar är räknade
Ska man tro på vad Ägaren till både Skyways, City och Cimber försiktigt lagt fram så kommer inget av dessa bolag operera 737 inom den närmaste framtiden efter att leasen en efter en tar slut på Cimbers 700:or.
Det verkar kanske som att Skyways har börjat tänka lite klokare och mer långsiktigt isåfall.
Vilket tramsigt ogrundat rykte! Nu får ni ge er!
Jag ringde till Skyways själv idag och kollade upp detta.
Personen jag talade med borde kännt till detta men det var inget som denna person alls hört något om???
Som vanligt någon som är lustig här antagligen och gör att man snart inte kan tro på ett dugg.
Varför inte köra Cimbers 700:or i så fall?
Opereras ju redan i systerbolaget?
Oavsett vilken Boeing de eventuellt tänker ta in.
Hur har dom tänkt sig med Flight Crew för dessa B737 300-900?
Någon som vet?
Många av EMB-piloterna i Göteborg kommer att omskolas till 737:an. Det är bara en liten del av vad som kommer att hända på Skyways det kommande året. Dom kommer att bli farliga konkurrenter till SAS, Malmö och Norwegian.
Yes sir!
Jag tror att diskussionerna har handlat om att leasa 3 st 737-600. En gammal sas-kärra, MSN: 28312, är väl iprincip klar.
Som jag fattat det kommer det bland annat gå linjer mellan göteborg, köpenhamn och till Helsinki.
Jamen. De har beställt 6 st. -800.