Rauk air
Någon som sökt pilotjobben? Hört något?
(Jag har sökt. TT3200tim JET2100tim PIC1300tim)
svar
kan nån säga vad Rauk air är för något, samt vilket flygplan de tänkt flyga med?
Tack!
Håller med Guten Morgen!
Att ratta en 737 är absolut inga problem….. om man har ett par tusen timmar i bagaget 😉
Att säga att något inte är så speciellt innan man har prövat gör att man har dålig självinsikt och dålig självdistans.
Efter ett xxxx antal timmar jet så skulle jag trots det ALDRIG säga att flyga från Bunge med Rauk är “inget speciellt” eftersom jag aldrig har gjort det själv. Mycket taxiflyg i bagaget men också en god portion ödmjukhet.
Herr Morgen, det är bra att du med din stora erfarenhet av att flyga 737 delar den med oss. Tack så mycket… Har förresten dubbla din tid på flygplan, trots att jag arbetar som helikopterpilot.
Dessutom, slutdestinationen lär ju vara Fårö ?
Hade det inte varit klokare att flyga med Amfibie tex Viggbyholm-Fårö
med en Caravan, den tar väl i alla fall 9 pax ?
Arbetstiden lär väl vara, Juni-Augusti
Fredagar: BMA-Bunge 10 turer ( tom retur till Bromma)
Söndagar; Bunge-BMA 10 turer ( tom retur till Bunge )
Ren sommarstuge-feeder.
Aldrig i livet jag skulle vilja ha Thomas Bodström som chef. Då jobbar jag hellre på donken.
Jag har också sökt. Har 270H / 120 Pic. Jag vet att 700H inte är ett krav men jet tid spelar nog ingen roll. Det är ju mest automatiserad flygning. Detta är mer riktig cpl me ir flygning, manuellt å allt får göras själv. Är riktigt taggad att flyga lite sånt, det är nog det roligaste som finns. Att flyga en 737 är ju inget speciellt
Det är inte ett heltidsarbete som erbjuds utan flygningarna kommer att utföras efter behov och i viss mån väder.
Så om man redan har ett heltidsarbete inom flyget är det nog ingen bra idé att ge upp det för att ta detta och bosätta sig på Gotland, det finns inte så stor chans att få jobb här då vi har en skenande arbetslöshet.
/En som vet
Jag påstår inte att jag vet, men jag tror inte det är ett vanligt pilotjobb a la SAS vi pratar om…
De som har jet, turbin, tusentals timmar m.m. är det verkligen rätt piloter?
Jag är övertygad om att ni alla är jätteduktiga, men, har ni funderat på vad de egentligen har för jobb att erbjuda?
Jag tycker det luktar frilans och vid-sidan-om jobb. Det är ju inte en reguljärlinje vi pratar om, och kärran kan bara flyga under den varmare perioden…
Nåväl, den som lever får se, men jag skulle inte bli förvånad om de redan har ett gäng bekanta som ska rycka in för att det är kul.
Har alltså inte heller hört nåt…
Samma här….sökt men inget svar. Över 1500 tt, över 1000 jet.
har sökt har erfarenhet på en massa olika, vill jobba hemma nu, men dom har inte ens svarat mottaget på ansökan..
Någon som hört något?
Jag tror de tänker såhär;
700 tim min för att möta EU-OPS kravet på befälhavare.
1-pilot, således inga lowtimers.
Flexibilitet, kanske deltidsjobb på donken och helst inte piloter som ska ha allt serverat. Man får nog sköta det mesta=allt själv.
Självklart ska man söka, om man inte redan har något vettigt flygjobb alltså.
Jag har sökt!
Känner att jag ligger lite i lä jämfört med dig…..
TT240 JETNOLL PIC110 (haha!)
Men vem vet!