SAS fem-stjärnigt?
Hej alla !
Jag tycker att SAS med det snaraste borde uppgradera sin ambitionsnivå, till att bli ett fem-stjärnigt bolag i Skytrax klassificering.
Kabinpersonalen är 5-stjärnig redan idag, sedan att CA inte kan leverera den servicen pga. nuvarande servicekoncept, är bolagets ansvar.
Eurobonus är ett av världens bästa bonusprogram.
SAS har världsklassig service till pax vid irregulariteter.
SAS information via “nya kanaler” Facebook, Twitter, website är outstanding.
Så vad väntar SAS på?
Mvh
/Rulle
svar
Var inne på sas.se för en stund sedan, det gick inte att betala om man använder Safari som webbläsare.
Hur har SAS tänkt sig att göra vinst om man diskriminerar användare av Apple-produkter.
Är det SAS som ska bestämma vilken it-produkt jag använder. Borde dom inte koncentrera sig på att sälja biljetter.
Snacka om femstjärniga arslen.
Bertil, ärlig talat, om så SAS skulle vara ett sex-stjärningt flygbolag så tror jag du aldrig skulle erkänna det.
5-stjärnigt? Möjligen med ett minustecken framför…..
Svar: resenär, SAS är inte kass, det är ju inte detta tråden handlar om. För många finna det inga alternativ att välja förutom SAS. Frågan handlar om SAS någonsin kan bli femstjerningt. Rulle har gett flera exempel på vad han tycker är som borde ge SAS fem stjernor, ingen av de anledningar han nämt är i närheten av fem stjernor. Om SAS skulle ha ambition att uppnå detta skulle ingen bli gladare än jag och jag skulle med fördel välja SAS på mina resor utanför Sverige.
Åk gärna med SAS och njut om ni tycker om det, men låt oss andra slippa höra om hur bra SAS är.
När eller om SAS kommer med en produkt som kan tävla med andra då kanske jag också kommer att flyga med dem.
Nej, SAS har en bra produkt. Det stora problemet är att man har alldeles för stora kostnader. Man slåss med 39 fackföreningar, har en jätteadministration och är fast i en gammal kultur där man tror att man är ensam på marknaden…sorgligt men sant…
Kan någon svara på varför miljoner passagerar flyger med SAS varje månad om de är så kassa, alternativ finns på de flesta linjer idag. Får inte det hela att gå ihop, är det så att SAS är billigare eller värdesätter man att flighterna kommer fram i tid eller är det så att de inte alls är så kassa som alla skriver?
Skål!
Gringo:
Dina kommentarer i alla trådar är lika onyanserade varje gång. Det är mycket bättre om du slutar att kommentera. Man vet inte om du bara provocerar eller det är dina verkliga åsikter.
Om det är det sistnämnda rekommenderar jag samma råd som tidigare insändare.
Gringo:
Ta ett gratis IQ-test!
Jantesverige har svarat Rulle, hata och var avundsjuk på de svenska. Jösses!!
SAS website är kass!
Tänkte köpa en resa till BUD i helgen från ARN. Vad tror ni händer?
Slog in ARN, det kände den igen (konstigt vore det ju annars). Slog sedan BUD, det kände den också igen. Men jag fick ju leta runt bland datum en bra stund innan jag efter att ha slösat med min tid konstaterar att SAS nog inte flyger till BUD. Hur F..N kan man kalla det för en bra website?
Ulanbator ska vi ju inte tala om. Dit flyger dom ju inte överhuvudtaget.
Har dom inga destinationer som man vill åka till? Flyger dom bara hemikring och New York?
Ska jag till Köpenhamn så går det fortare att ta tåget.
Gratis mat som ingår i priset borde vara standard för att få ha 5 stjärnor….
Annars har SAS riktigt bra kabin personal, men flygplanen är trånga och tråkiga. Varför har de inga Videoskärmar i kabinen??? Mer borde ingå i ekonomiklass.
pf. Nu var du inte snäll mot Air Kyoro. Jag fick i alla fall en matbricka samt pilsner serverat utan kostnad mellan Bejing och Pyonjyang. Maten var ätbar men kanske inget överdåd, trots allt betydligt bättre än SAS som avskaffat fri mat på motsvarande korta sträcklr
Kabinpersonalen är 5-stjärnig redan idag! Ha ha ha det var det bästa jag hört i år ho ho ho.
Mener du Thomson, Søren?
Reser hyfsat mycket. Snittar på 6 flygningar i veckan över året. Oftast med SAS i Europa, men åker med allt möjligt i Asien, Nord och Sydamerika. Dock aldrig varit i Afrika. Men anledningen att jag väljer SAS om det går är precis som Rulle skrev.
Världsklass när det går snett eller blir fel.
Gratis drinkar eller mat (på kortlinjer) är ganska ointressant för den som vill vara nykter när jobbet ska göras. Viktigare är att SAS tar hand om en bättre än alla andra när det blir fel. Notera gärna att jag skrev bättre än alla andra. Givetvis har jag varit med om gånger när jag inte varit helt nöjd med SAS. Men i genomsnitt är de bättre än alla andra vid förseningar och inställda flyg.
SAS är ett mycket BRA flygbolag.
Har åk med många olika bolag.
Åkte nyligen med Tomson Airways till Thailand.
Personalen var trevlig, men det verkade som om det var
deras första flygning. Total kaos när det gällde servering.
Verkade inte finnas någon arbetsledning. Sprang som yra hös
i gångarna.
/Sören
På Skytrax sin side så kan man se, i detalj, hva SAS evnt må gjøre for å bli et 5-stars selskap.
Med dagens regime, glem det. Og det har lite med om det er dansk, svensk eller norsk SAS man flyger med-det er helheten og policyen fra ledelsen.
SAS är bra – men mycket ojämna och kommentarerna kring kabin-besättningarna stämmer dessvärre.
Hej !
De längsta flighterna jag har åkt har varit med Asiana, så nog har jag erfarenhet av 5-stjärniga bolag, jag skrev också att SAS service-concept hindrar CA från att ge den bästa servicen.
Ärligt talat, om man bortser från den danska kabinpersonalen så har SAS generellt mycket bra kabinpersonal, väldigt trevliga och serviceminded. Kanske inte längre det ögongodis vissa här vill se, men mycket kompetenta, trevliga och hängivna att ge den bästa service de tillåts enligt rådande service-koncept.
Jag tycker inte att det skulle vara omöjligt, med ett justerat service-koncept och vissa åtgärder i Danmark, att bli ett fem-stjärnigt bolag.
Mvh
/Rulle